/
/
Scurta incursiune in viata de corporatist si efectele ei

Scurta incursiune in viata de corporatist si efectele ei

04 Mar 2021
|
viata de corporatist si efectele ei - Ioana Marian despreSpa.ro
viata de corporatist si efectele ei

Imi amintesc cum lucram pana-n miez de noapte – si reluam dimineata la 7:20. Ajungeam la 7:20 pentru ca pana-n ora 9, cand soseau cei mai multi dintre colegii mei din open-space, reuseam sa lucrez neintrerupt. Chiar si acum, in Pandemie, sigur iti amintesti cu este: sedinte luungi si inutile (de cele mai multe ori), conversatii cu colegii, telefoane la clienti. Intreruperi dupa intreruperi – si observi la ora 18:00 ca n-ai făcut mare lucru din ceea ce ti-ai propus. Iar asta inseamna alte ore suplimentare – de cele mai multe ori pana noaptea tarziu.

In afara de durerile de spate, din ce in ce mai des mi se intampla in ultimii ani sa nu mai vad cuvintele pe ecran. De oboseala. Literele se incapatanau sa danseze in toate directiile. Am fost la oftalmolog, nu aveam nimic. Era de la oboseala. Probabil ca se intampla atunci cand organismul nu mai stie cum sa-ti comunice ca trebuie sa “slow down”. Dar, in viata de corporatist, deadline-urile nu-ti permit acest lux. Pana pici de tot – cum mi s-a intamplat si mie – si am povestit aici

Ce-i drept, cand intri in ritmul: job – casa – cand si cand iesiri cu prietenii – job – casa etc. (chiar si inainte de a avea copii) – cumva nici informatia nu ajunge la tine. Citesti despre beneficiile relaxarii (alt gen de relaxare, nu iesitul in club 🙂 ), despre “relatia corp – minte – suflet” – si te gandesti ca e o sintagma, o gaselnita de marketing. Nici macar nu-ti pui problema ca ar putea fi ceva real, cu toate ca scrie despre legatura: corp-minte-suflet si in Dialogurile lui Platon (prin anul 400 i.e.n), ca sa nu mai vorbim de Ayurveda (acum 5000 de ani). 

Nici acum, in  pandemie, situatia nu este mult diferita. De fapt, este mai rau: cum lucrezi de acasa, deja progamul de “timp liber” a devenit o notiune si mai vaga decat era inainte. 

Viata de corporatist. Ce spun studiile stiintifice referitor la efectele orelor suplimentare:

Un studiu din anul 2017, realizat de cercetători europeni, care a urmărit peste 85.000 de bărbați și femei din Marea Britanie, Danemarca, Suedia și Finlanda pe parcursul a zece ani, a sugerat că persoanele care fac ore de muncă suplimentare își cresc riscul de fibrilație atrială, care poate duce la probleme cardiovasculare grave. În comparație cu persoanele care au lucrat 35-40 de ore pe săptămână, cei care au lucrat mai mult de 55 de ore au avut un risc crescut cu 40% de fibrilație atrială.

 (sursa: https://academic.oup.com/eurheartj/article/38/34/2621/3958185 )

In cadrul altui studiu publicat in 2011, au fost urmariti peste 1.900  de americani din 1986 până în 2011. Concluziile studiului: cu cât sunt mai multe ore lucrate, cu atât este mai mare riscul de boli cardiovasculare – constatând că pentru fiecare oră suplimentară de muncă  depusa săptămânal (peste un deceniu), riscul unei persoane crește cu 1%. Cei care au lucrat 55 / ore pe săptămână, au văzut un risc sporit cu 16%. Cei care au lucrat 65 de ore, au înregistrat o creștere a riscului cu 52% – iar persoanele care au lucrat 75 de ore / săptămână și-au dublat probabilitatea de boli cardiace, accident vascular cerebral, atac de cord etc. Studiile anterioare au indicat o legătură între orele lungi de muncă și riscul crescut de boli cardiovasculare.

 (sursa: http://journals.lww.com/joem/Abstract/2016/03000/Dose_Response_Relation_Between_Work_Hours_and.1.aspx )

Iar la femei, situatia pare si mai complicata: https://desprespa.ro/wellness/risc-crescut-de-diabet-zaharat/

Pe de alta parte, este destul de clar ca s-ar putea sa nu ai o alta optiune. Chiar daca iti schimbi locul de munca, in cazul in care esti constiincios, se va intampla cam acelasi lucru, ca asa e viata de corporatist. Si atunci, ce este de facut?

Un prim si rapid raspuns, ar fi: masaj. Saptamanal. De ce? 

Iata top beneficii (demonstrate stiintific), neinsemnand insa ca acestea ar fi singurele: 

  • stimularea sistemului muscular;
  • imbunatatirea posturii;
  • „repararea” treptata a daunelor cauzate de sedentarism asupra coloanei vertebrale;
  • eliberarea globulelor rosii din maduva spinarii si implicit o mai buna oxigenare a celulelor;
  • stimularea sistemelor hormonal si cardiovascular;
  • obtinerea unei stari de bine la modul general, secretati de endorfine in timpul masajului.

Despre alte beneficii ale terapiilor spa, poti citi in multe, multe articole din despreSpa.ro. In Blogul despreSpa.ro mai sunt cateva zeci de articole documentate marea majoritate cu studii stiintifice – nu doar despre masaje, ci despre intreaga plaja de servicii spa & wellness.

Ce poti sa faci tu pentru o colega / o prietena care ar lucreaza mult si are nevoie de o experienta @ spa? 

Daruieste-i un voucher spa. Chiar daca nu este nici o ocazie speciala! Dar cu atat mai mult, daca este cazul!

Cel mai bine, ar fi sa-o lasi pe ea sa opteze la centru spa vrea sa mearga si ce vrea sa faca acolo. Sunt preferinte intime si decat sa faci o alegere la care nu s-ar duce niciodata, mai bine o lasi pe ea sa decida. Cu voucherul despreSpa.ro poti face asta! 

Tu decizi valoarea, ea alege centrul spa si tratamentul de relaxare.

Este disponibil si in versiune online (eVoucher) – il primesti in 2 secunde pe email. Nu trebuie printat, este un produs ECO. Trebuie doar sa-l arate (pe email, sau descarcat) la receptia centrului spa.

Detalii si comenzi:  https://desprespa.ro/voucher-spa//

Spor la Spa! 

Ioana Marian, fondator despreSpa.ro

Cu drag,

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Email: office@desprespa.ro
Scurta incursiune in viata de corporatist si efectele ei
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Ioana Marian

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare