Мultilateralitatea uleiurilor volatile complexe, de la profilaxia sanatatii si utilizarea in cosmetica pana la utilizarea lor in fitofarmacologie, se discuta pe larg. Le-am discutat si noi in subiectele anterioare. Dar mai exista inca un subiect suplimentar de utilizare a uleiurilor complexe, care prin succesul fiecarui individ poate avea un impact direct asupra sanatatii societatii.
Este stiut faptul ca uleiurile volatile au o insemnatate imensa atunci cand se iau decizii de tranzactionare. Ele pot fi folosite in calitate de instrument de influenta asupra cresterii rulajelor, in timpul negocierilor, pentru a se evita erorile si pentru a imbunatati cultura antreprenoriala in cadrul companiilor.
De ex, uleiul volatil de lamaie folosit in birouri reduce numarul greselilor pana la 50%. Uleiul de neroli ajuta la depasirea negocierilor dificile, contribuie la instalarea armoniei si intelegerii reciproce. Menta creste cu 20% asimilarea oxigenului de catre creier si astfel contribuie la stimularea concentratiei. Cuisoarele micsoreaza continutul de bacterii din aerul incaperilor, unde lucreaza un numar mare de angajati. Prin dispersarea uleiurilor volatile cu ajutorul difuzorului, incidenta imbolnavirii la locul de munca poate fi micsorata cu pana la 25%. Pacientilor din spitale, in saloanele carora sunt dispersate uleiurile volatile, le este redusa cantitatea de sedative si somnifere, iar timpul petrecut in saloane de catre personalul de ingrijire creste la 10 minute.
Sunt multe exemple cum putem beneficia de actiunea uleiurilor volatile complexe in viata noastra privata, dar si in plan profesional.
1. Impactul olfactiv la barbati si femei influenteaza la fel de puternic decizia daca va fi sau nu va fi cumparat un anumit produs.
2. Comparativ cu forma, culoarea si conceptul (scopul), aroma are cea mai mare influenta asupra deciziilor de cumparare.
3. Acest lucru se intampla la nivel inconstient.
In principiu, putem constata ca pentru a satisface nevoile clientilor conform impresiilor lor senzoriale, o atentie mare este acordata formei, culorii, ambalajului si sloganului unui produs. Sunt implicate toate registrele audiovizuale, desi studiile stiintifice demonstreaza ca uleiurile volatile (aromele), percepute in mod constient sau inconstient poseda o insemnatate decisiva in momentul cumpararii.
In reprezentarea schematica acest lucru arata astfel:
… influenteaza impresiile spontane
… creeaza si intensifica imaginea dorita
… reflecta nivelul asteptat al pietii
… creeaza asocieri de culoare noi
… provoaca emotii/sentimente intense
… creeaza impresii pe termen lung
… cresc recunoasterea produsului
… sporesc dorinta de cumparare
… creeaza o stare de spirit motivanta
… elimina stresul
… cresc concentrarea atentiei si productivitatea muncii
Dr. Aromaterapeut Angela Laur
Explorator Wellness Virtual