/
/
Sindromul intestinului permeabil

Sindromul intestinului permeabil

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Sindromul intestinului permeabil
Sindromul intestinului permeabil

Alimentele sunt cei mai importanti factori care influenteaza ecosistemul organismului nostru. In ziua de azi mancarea nu mai este vazuta la fel ca pe vremea filozofului Hippocrate „Hrana sa va fie medicament, medicamentul sa va fie hrana”, din contra, in ziua de azi apar tot felul de afectiuni, care se bazeaza in totalitate pe nutritie. O astfel de afectiune, denumita si „Alergie alimentara”, se numeste „Sindromul intestinului permeabil”. 

Tractul intestinal are doua functii foarte importante:

1. este permeabil pentru micromoleculele de nutrienti

2. trebuie sa actioneze ca o bariera impotriva antigenelor straine sau substantelor pe care organismul le recunoaste ca fiind straine.

Ca o consecinta a permeabilitatii creste susceptibilitatea la antigeni straini. Ca un cerc vicios, noi alergii alimentare se formeaza, care, la randul lor, duc la disrugerea si mai mare a peretilor intestinali. Cercetatori au denumit acest proces ca fiind imuno-distructiv, el ducand catre un efect de lunga durata.

Cauzele pierderii functiei de bariera a intestinului sunt legate de:

– o dieta bogata in carbohidrati simpli /zaharuri in exces si saraca in fibre vegetale;

– abuzul de medicamente, cum sunt antibioticele si antiinflamatoarele nonsteroidiene (aspirina, ibuprofen);

– infectii cu candida, paraziti;

– abuzul de bauturi alcoolice;

– ingestia de substante toxice;

– traumatisme;

– un deficit de zinc. 

Totodata aceasta afectiune este cauzata de neprocesarea diferitelor alimente consumate si a diferitilor aditivi, cum sunt stabilizatorii, emulsificatorii, conservantii si colorantii. Si alimentele sanatoase pot deveni, la randul lor, toxice pentru organism, daca nu sunt digerate si asimilate corespunzator. Organismul nostru este conceput sa digere alimentele in molecule simple, care pot sa treaca rapid prin tractul digestiv si sa ajunga in sange. Totusi, daca nu digeram cum trebuie alimentele sau daca peretii intestinelor devin „permeabili”, alimentele incomplet digerate pot ajunge in sange. Aici, exista posibilitatea ca acestea sa intalneasca celule imunitare „cercetase”, care le trateaza ca pe niste invadatori, declansand o reactie alergica.

Lupta ce urmeaza are drept rezultat un complex de substante chimice care, la randul lor, sunt toxice si trebuie eliminate, pentru mentinerea sanatatii organismului. Prin urmare, in loc sa ne asigure energie si o stare generala buna de sanatate (inclusiv o piele sanatoasa), aceste alimente se alatura astfel incarcaturii toxice a organismului. Odata ce aceasta povara devine coplesitoare, organismul nu se mai poate detoxifia corect. Aceasta situatie trebuie luata in considerare atunci cand ne confruntam cu o afectiune a pielii, deoarece multe dintre acestea se manifesta prin inflamatii sau prin reactii exagerate ale sistemului imunitar (psoriasis, vitiligo, boli autoimune).

Simptomele care determina sindromul intestinului permeabil sunt: 

– deficientele nutritionale; 

– infectii cu candida − in mod normal, candida traieste printre celelalte bacterii din sistemul nostru digestiv, dar este tinuta sub control de flora sanogena. In conditiile unui colon intoxicat, ale dezechilibrului dintre flora sanogena si patogena, candida se inmulteste excesiv si migreaza din tubul digestiv, provocand infectii; 

– alergii − membrana permeabila a intestinului permite recircularea toxinelor si aparitia unor alergii, ca reactie a organismului la substantele toxice care patrund in circulatia sangvina; 

anxietate, tulburari de concentrare, dureri de cap, oboseala; 

– urticarie, iritatii cutanate sistem imunitar scazut; 

– balonari; 

– diaree sau constipatie. 

Pe scurt, pentru a-ti mentine sanatatea aparatului digestiv:

1. Evita consumul de alcool sau bea ocazional sau moderat;

2. Nu consuma in mod regulat aspirina, ibuprofen (antiinflamatoare nonsteroidiene) si antibiotice;

3. Redu consumul de paine facuta cu faina alba si drojdie;

4. Inlocuieste painea din faina de grau alba cu turte de ovaz, secara si din cereale integrale si paste de hrisca;

5. Consuma multe alimente bogate in fibre (cereale integrale, radacinoase, linte, fasole);

6. Consuma iaurt integral natural;

7. Mananca seminte si peste. Grasimile esentiale pe care le contin sunt folosite de tractul digestiv si actioneaza ca agenti naturali antiinflamatori. 

Dr. Ana-Maria Stoica

Consilier Metabolic Balance

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *