/
/
Reducerea absenteismului prin Corporate Wellness

Reducerea absenteismului prin Corporate Wellness

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Reducerea absenteismului prin Corporate Wellness
Reducerea absenteismului prin Corporate Wellness

Orice angajator responsabil isi ridica la un moment dat semne de intrebare cu privire la situatia si comunicarea dintre membrii echipei sale. Cu alte cuvinte, are loc, la intervale temporale regulate, un demers de evaluare a culturii organizationale. In dulcele stil clasic, evaluarea incepe cu un soi de benchmarking intern – mai exact, compania in cauza va fi comparata cu organizatia ideala, chiar daca fictiva, in care „lucrurile stau exact asa cum ar trebui”. Altfel spus, angajatorul identifica toate elementele care ies din normalitate. Si, de regula, primul motiv de ingrijorare consta in absenta aparent nejustificata a angajatilor.

Aceasta absenta isi are explicatia intr-un efect bumerang. In sensul ca timpul petrecut de catre angajat in companie are repercusiuni semnificative asupra vietii personale.

Iar repercusiunile din urma se vor intoarce, la randul lor, in compania din care „au plecat”, afectand productivitatea si randamentul angajatului. E vorba de un fel de „roata se-ntoarce”. Atentie – aici nu judecam timpul doar din punct de vedere cantitativ, ci mai ales dintr-un unghi calitativ. Chiar daca a respectat cu sfintenie programul de lucru de exact opt ore, neintelegerile repetate dintre angajatul X si superiorul sau au dus la instalarea treptata, dar sigura, a tulburarii de panica. Exista multe tipuri de absenteism si multiple cauze si efecte.

Angajatorul responsabil nu ignora posibilele scenarii, deoarece este constient de influenta pe care o au asupra productivitatii propriei companii. Nu vorbim acum de o informatie random, ci de rezultatele unor studii mai mult decat concludente (vezi Infografic):

Daca ar fi sa trecem la analiza solutiilor, am spune ca rezolvarea dintai este preventia. Programele de Corporate Wellness sunt menite sa furnizeze firmei niste beneficii-cheie, printre care si reducerea absenteismului. Un astfel de program este si Saptamana Sanatatii in Companii, care si-a propus sa deschida apetitul angajatilor pentru dezvoltare personala din toate unghiurile posibile (vezi aici descrierea completa a programului). Din paleta diversa de workshop-uri disponibile pentru S.S.I.C., exista cateva gandite special pentru stimularea prezentei angajatului la locul de munca.

Atentie – nu vorbim de prezenta oricarui angajat, ci de cea a unui angajat fericit si increzator in sine.

  1. Workshop-ul „Relaxare si anti-stres prin aromaterapie” – tehnici naturale cu ajutorul carora angajatii reusesc sa se destinda si sa se detaseze de problemele apasatoare de la serviciu. Pe plan fizic, workshop-ul ajuta la combaterea cearcanelor si pungilor inestetice de sub ochi, care rareori lipsesc de pe chipurile angajatilor proaspat ajunsi in birouri.
  2. Workshop-ul „Parenting” – angajatii care au copii se confrunta cu si mai multe probleme din cauza locurilor de munca solicitante. „Tati, de ce nu ai mai venit la meciul de fotbal?” sau „Mami, de ce esti nervoasa in fiecare zi?” sunt intrebari la care cautam raspunsuri care sa ii afecteze cat mai putin pe cei mici. Cheia consta in comunicarea adecvata cu proprii copii, care, daca sunt „abordati” pe latura potrivita, vor deveni nu numai intelegatori, ci si aliatii tai. Cu ajutorul Dafinei Ionutiu, psiholog cu experienta in domeniul evaluarii si interventiei psihologice, doctorand in domeniul parenting si practician acreditat de Universitatea Queensland Australia pentru administrarea individuala si in grup a programului Triple P (Program Parental Pozitiv), fiecare angajat in cauza va avea parte de o analiza a situatiei familiale actuale si va dezvolta o lista cu propuneri si solutii croite pe baza problemelor existente.
  3. Workshop-ul Yoga – profesorul din cadrul acestui workshop va fi nimeni altul decat Sn. Mangaldharma, specialist certificat in Yoga, cu decenii de experienta in domeniu si cursuri absolvite in cele mai prestigioase scoli de profil din lume. Workshop-ul Yoga va conferi angajatilor nu numai o flexibilitate a trupului, ci si o anumita dexteritate in gandire si in relatiile interumane. Aceste noi skills-uri vor duce in timp la diminuarea si chiar disparitia conflictelor cu colegii, respectiv superiorii. 
Subiecte:Wellness

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *