/
/
Cele mai importante 5 lucruri pe care trebuie sa le faci inainte de antrenament

Cele mai importante 5 lucruri pe care trebuie sa le faci inainte de antrenament

Ultima actualizare în 26 May 2023
|
Cele mai importante 5 lucruri pe care trebuie sa le faci inainte de antrenament
Cele mai importante 5 lucruri pe care trebuie sa le faci inainte de antrenament

Un antrenament bun in sala de fitness incepe inainte de a imbraca echipamentul si a face incalzirea.  Pentru rezultate optime, trebuie sa fim atenti la cateva detalii care ne vor transforma sesiunea de sport intr-una eficienta si benefica, indiferent de obiectivul pe care il urmarim. Probabil ca va ganditi, inainte de toate, la incalzirea de dinaintea inceperii programului de exercitii. Cu totii stim cat este de importanta si, cu toate acestea, multi o ocolesc. Poate veti fi surprinsi sa aflati ca aceasta este doar o mica parte din pregatirea necesara. Asadar, care sunt restul de lucruri pe care trebuie sa le facem inainte de antrenament?

1. Mananca inainte cu 2 ore de antrenament

Exceptand antrenamentele cardiovasculare de la primele ore ale diminetii, destinate pierderii tesutului adipos, cele de dupa-masa vor fi eficiente doar daca vom consuma alimente care sa ne ajute, furnizandu-ne energie. De ce 2 ore? Pentru ca in timpul digestiei resursele energetice vor fi folosite pentru sintetizarea alimentelor la nivel celular, nu pentru a sustine efortul fizic. Daca intri in sala cu stomacul plin, antrenamentul nu va avea randament si vei fi obosit.

Va intrebati, cu siguranta, ce ar fi cel mai bine sa mancati inainte de antrenament. Alimentele trebuiesc variate pentru a evita o rutina. Iata recomandarile: piept de pui alaturi de salata verde, legume verzi, rosii sau mov; peste alaturi de orez basmati sau negru; carne de vita alaturi de nuci, migdale sau caju; paste integrale alaturi de legume in tigaie si lista poate continua. 

2. Hidrateaza-te optim!

Corpul nostru este format in proportie de 70% din apa, asadar ea trebuie sa fie nelispita pe tot parcursul zilei. Cu totii am auzit, macar o data, urmatoarea propozitie: „Consumati minimum 2 litri de apa pe zi.’’ Pentru a nu merge pe o idee atat de generalista, care nu este adecvata tuturor, trebuie sa stiti ca nu fiecare dintre noi trebuie sa consume 2 litri de apa pe zi.  

Calculul pentru a depista cantitatea de apa necesara este urmatorul: numarul kilogramelor inmultite cu 3,5 ml.  Astfel, o persoana de 90 de kilograme va consuma 315 ml de apa, iar una de 50 de kilograme 175 ml. Apa se va bea cu inghitituri mici pentru a ne hidrata corespunzator. Se va evita consumul de cafea in exces inaintea antrenamentelor. O cantitate moderata de cafea iti va creste concentrarea si energia. In cantitati mari insa, poate crea senzatii de anxietate, greata, tensiune, factori care te vor impiedica sa fii in forma maxima.

3. Stabileste-ti un plan de antrenament sau cere ajutorul unui instructor autorizat

Daca esti incepator, iti recomand sa ceri ajutorul unui instructor autorizat care se va ocupa de tine. Acesta iti va face un program adecvat de antrenamente si un plan alimentar personalizat, in functie de obiectivele pe care trebuie sa le atingi. Instructorul va avea mereu cu el fisa personala cu programele de antrenamente din saptamana respectiva. Aceasta va include: tipul exercitiului, numarul de serii, numarul de repetari, tempo-ul si perioada de odihna.  De asemenea, aceasta este o modalitate ideala de a-ti pregati psihicul inainte de inceperea antrenamentului. In plus, atunci cand stii exact ce exercitii cuprinde programul de antrenament, te vei concentra mai mult pe executare, iar acest lucru iti va maximiza rezultatele.

4. Nu uita de incalzire!

Imagineaza-ti ca ploua, tu trebuie sa iesi din casa si nu ai la tine o umbrela. Aceasta din urma ar fi echivalentul incalzirii dinaintea antrenamentului. Printre beneficiile incalzirii, amintim de:

  • imbunatatirea circulatiei sangelui  la nivelul muschilor, asigurandu-se astfel necesarul de oxigen si nutrienti pentru desfasurarea activitatii fizice;
  • sporirea vitezei si a coordonarii;
  • imbunatatirea si marirea vascularizarii in tesuturi;
  • detensionarea muschilor, evitand astfel contractiile si rupturile musculare.

Ligamentele si articulatiile se pot incalzi incepand de jos in sus, astfel: degetele mainilor, incheieturile, coatele, umerii, gatul, talia, soldurile, coapsele, genunchii si degetele picioarelor.

5. Motivatia este importanta: fa-ti un playlist!

Cu siguranta, multi dintre noi ascultam muzica fie la volan, fie intr-o pauza la munca sau la scoala. Atunci de ce sa nu ascultam muzica si in timpul antrenamentelor? Ne va crea o stare de bine, ne va motiva si astfel vom avea mai multa energie. Ritmul si mesajul muzicii pe care o asculti reprezinta un factor motivational important in antrenament. Nu degeaba toate programele de aerobic si cardio sunt insotite de muzica.

Daniela Mateiu

Instructor fitness

Heredeu Gold Gym, Oradea

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *