/
/
5 moduri prin care putem gestiona stresul cronic

5 moduri prin care putem gestiona stresul cronic

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
armonie2
5 moduri prin care putem gestiona stresul cronic

Stresul cronic sau oboseala suprarenala este o afectiune comuna, un diagnostic nou inca nerecunoscut de medicina conventionala, dar des pomenit de catre terapeutii alternativi.

Nu poti insa sa „ghicesti” ca suferi de aceasta problema, este nevoie de niste analize hormonale amanuntite, pe care doar un expert le poate coordona. Atunci cand stresul cauzeaza un dezechilibru endocrin, va creste foarte mult nivelul cortizolului (hormonul stresului) si vor fi afectati si hormonii tiroidieni, respectiv insulina. Nu este intamplator ca in situatii de stres ne este adesea pofta de ceva dulce. Iata care sunt primii pasi pe care ii poti face pentru reglarea organismului (chiar si inainte de a ajunge la medic):

1. Redu cantitatea de cafea

Este un pas important, intrucat cafeaua stimuleaza cortizolul si oboseala suprarenala. Ideal ar fi sa renunti complet si sa alegi o varianta mai sigura, ca de exemplu ceaiul verde. S-ar putea sa fie greu la inceput, dar pe parcurs vei vedea cum organismul iti multumeste. 

2. Fa mai putin efort fizic!

Da, ai citit bine! Desi la prima vederea ar putea parea un nonsens, exercitiile fizice ti-ar putea face si mai mult rau in cazul in care suferi de stres cronic. Daca in mod normal ar trebui sa te simti energizat si revigorat dupa o tura de alergat, in combinatie cu oboseala suprarenala vei ajunge sa ai stari de rau. Te vei simti si mai epuizat. Solutia ar fi sa renunti o vreme la exercitiile de tip cardio si sa optezi in schimb pentru yoga, pilates sau stretching. Plimbarile simple sunt o alta varianta buna. 

3. Dormi mai mult!

De cate ori ti s-a spus acest lucru? Dar pe buna dreptate se tot repeta acest indemn. Somnul nu este important doar pentru functiile creierului, ci si pentru echilibrul sistemului endocrin. Privandu-te de somn, vor scadea nivelurile de melatonina si vor creste semnificativ riscurile de a face Alzheimer, depresie sau de a te ingrasa. Mintea trebuie sa se odihneasca, iar somnul este cel mai bun remediu in acest sens. Ai nevoie de cel putin sapte ore de somn pe noapte. 

4. Invata sa te relaxezi

Cel mai bun lucru este sa iti antrenezi mintea sa se relaxeze. Ai incercat meditatia? Incepe cu cinci minute pe zi si vei observa incet cat de bine este sa fii in sincron cu propriul corp. Este recomandat sa incorporezi in rutina zilnica si terapia prin masaj, aromoterapia sau orice activitate care te relaxeaza. 

5. Mananca mai multe proteine

Mai exact, aproximativ 60 de grame pe zi. Indiferent daca sunt de origine vegetala sau animala, proteinele sunt esentiale pentru buna functionare a organismului. 

Subiecte:Yoga

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *