Wellness la locul de muncă – descopera efectele implemnetarii unui program wellness la locul de munca! Implementarea unui program wellness in corporatii va aduce beneficii pe toate planurile: atat financiar (pentru companie), cat si personal (pentru angajat). Angajatii sanatosi costa mai putin. De aceea observam o tendinta de implementare a unor programe wellness corporate pe termen lung in tarile care deja le-au testat si n-au mai renuntat la ele: SUA, Canada, Australia. Acum si in Europa sunt in crestere companiile care tin la imbunatatirea sanatatii si a starii de bine a angajatilor!

10 propuneri de wellness

1. Trăiește în conformitate cu frumusețea

Frumusețea este exprimată cel mai bine în zona relațiilor pe care le avem: o relație este frumoasă (și funcționează) dacă vă ascultați unul pe altul. Dacă se bazează pe un proiect comun, acesta intră în conceptul de frumusețe. Acest lucru se aplică, desigur, pentru toate domeniile vieții, în primul rând pentru munca și cooperarea cu ceilalți.

2. Ascultă-ți nevoile

O pasiune, un interes sau un lucru nou de învățat: a te instrui permanent îți permite să îți adaptezi acel spațiu psihic foarte personal în care să te refugiezi când simți nevoia să te reîncarci. Nu este vorba de a te retrage în singurătate. Este vorba despre ascultarea adevăratelor dorințe pentru a înțelege ce faci și unde vrei să ajungi.

Acest lucru se datorează faptului că îți permite să te detașezi de rutină și să-i oferi minții suficient spațiu pentru a găsi creativitatea necesară, pentru a face față problemelor.

3. Ai grijă de tine – una dintre cele 10 propuneri de wellness

Prevenirea este mai bună decât vindecarea. Prevenirea nu înseamnă doar verificările periodice care se fac pentru a diagnostica patologii mai mult sau mai puțin grave în etapele inițiale: dar și pentru a nu neglija micile semne de rău. Toate acestea, desigur, fără a deveni ipohondrici.

4. Acceptă-ți defectele

Deloc ușor, dar necesar, a ne ierta pe noi înșine pentru un defect care nu ne place, ne face să ne simțim mai bine. Este dovedit de mai multe studii de psihologie clinică.

De ce este „convenabil” să-ți accepți defectele? A învăța să trăiești cu o imperfecțiune… înseamnă să fii mai empatic, adică să te pui în locul celorlalți și să îi privești cu mai puțină severitate.

5. Înconjoară-te de oameni pozitivi

Da, dar cum recunoști oamenii pozitivi? „Ascultă doar ce au lăsat în interiorul tău la sfârșitul zilei – spune psihanalistul Roberto Pani, profesor de Psihologie Clinică la Universitatea din Bologna. „Dacă ne dăm seama că am fost amăgiți de o persoană și la sfârșitul fiecărei zile rămâne înăuntrul nostru sentimentul de dezamăgire, cel mai probabil acea persoană nu este constructivă. Mai rău, dacă ne lasă goi pe dinăuntru sau deprimați sau chiar răniți: atunci, trebuie să fugim de urgență de lângă acel om.”, adaugă psihanalistul.

6. Lucrează etic – una dintre cele 10 propuneri de wellness

Petrecem mai mult timp la muncă, decât cu cei dragi: prin urmare, este mai potrivit să spunem că munca ar trebui să fie un loc de bunăstare, mai degrabă decât o stare de rău.

De asemenea, este nevoie de puțină smerenie: nu trata oamenii arogant, ținându-i la distanță, lăsând impresia că le faci o favoare ascultându-i. Ascultarea activă (evitarea celei pasive) care îl face pe celălalt să se simtă demn de luat în considerare, precum și recunoscut în propria sa valoare, nu trebuie trecută cu vederea. Lucrurile mici te ajută să trăiești mai bine în lume.

7. Lasă în urmă obiceiurile proaste

Renunță la fumat, nu exagera cu alcoolul, mănâncă la ore fixe, dormi suficient, mergi la medic, ascultă-te, nu te mai întâlni cu oameni nepotriviți…. Toate îți vor schimba viața în bine.

8. Mănâncă sănătos, dar fără obsesii

Mic dejun, prânz și cină, toate obișnuite, multe fructe și legume, porții adecvate, puțin alcool, cereale integrale.

Desigur, dar fără a fi obsedat de mâncarea super sănătoasă. Chiar și dieteticienii sunt de acord că, dacă într-o zi vom încălca regula, mâncând cartofi prăjiți, sănătatea noastră nu va fi afectată. Echilibrul e ideal în toate.

9. Stabilește-ți obiective realizabile

Indiferent dacă este profesionist, estetic, dietetic sau personal, este bine să-ți stabilești obiective realizabile în pași mici. Altfel vei fi întotdeauna dezamăgit. Așteptările prea mari și nerealiste îți aduc cea mai mare dezamăgire.

10. Fă sport în mod regulat

Nu trebuie să te obosești neapărat la sală, dar 30 de minute de mers rapid pe zi sunt suficiente, cum ar fi simplul mers la serviciu.

Sportul antrenează sistemul cardio-vascular, întărește sistemul imunitar, relaxează mintea, ameliorează stresul, previne excesul de greutate, îmbunătățește relațiile sociale și performanțele profesionale. Mai e oare nevoie de altceva?

Imi amintesc cum lucram pana-n miez de noapte – si reluam dimineata la 7:20. Ajungeam la 7:20 pentru ca pana-n ora 9, cand soseau cei mai multi dintre colegii mei din open-space, reuseam sa lucrez neintrerupt. Chiar si acum, in Pandemie, sigur iti amintesti cu este: sedinte luungi si inutile (de cele mai multe ori),

La cea de-a patra scurta intalnire – interviu pe subiectul fundamentelor starii de bine, organizata pentru membrii comunitatii EXEC-EDU, am povestit despre ce inseamna Well-being si care este diferenta fata de Wellness. Concluziile discutiei despre ce inseamna well-being sunt: Gallup a studiat Well-being-ul timp de 50 de ani – au inceput după cel de-Al Doilea

Studiul Piramida performantei

Efectele asupra bugetelor de training Studiul stiintific “Piramida performantei” prezinta interconexiunile intre cele 4 planuri ale omului: corporal, emotional, mental si spiritual. Este cunoscuta din Ayurveda – de peste 5000 de ani.  De altfel, in anul 400 i.e.n aparea si in Dialogurile lui Platon. Socrate afirma ca medicii traci considerau ca: „Mai ales sufletului trebuie

Intalniri business in parc. In iulie 2018, o fosta colega imi propune sa organizam un teambuilding wellness pentru angajatii companiei. Trebuia sa ne vedem sa punem la punct detaliile, asa ca mi s-a parut extrem de potrivit sa-i propun: – Hai sa ne vedem in Herastrau! – In parc? Cum in parc? Ioana, glumesti, nu-i asa? Nuuu… ne intalnim la

Ce tip de leadership practici ca CEO în timpul crizei COVID-19? Conform unui studiu, gândirea calmă, pozitivă, și luarea unor măsuri din timp, sunt caracteristicile celui mai bun tip de leadership pe timp de criză. Au existat trei CEO care s-au remarcat prin gândirea lor calmă și prin faptul că au acționat din timp. Punctul

Tagged under:

Sapte oameni de succes ne-au dat 21 de raspunsuri la trei intrebari-fulger legate de relaxare si au impartasit cu noi, printre altele, cum ar reactiona daca in pauza de pranz conducerea i-ar trimite la… spa.   Definitia unei vacante cu adevarat relaxante:  „Liniste, oameni zambitori, flori, soare, apa, lectura, plimbari nesfarsite, apus si rasarit. ” 

3 intrebari, 21 de raspunsuri. Partea 1

Se spune ca ai cea mai mare nevoie de relaxare atunci cand aparent nu ai timp pentru asa ceva. Nu de putine ori ne simtim coplesiti de volumul mare de munca. Motiv pentru care nu ne oprim nici macar de dragul unui exercitiu scurt de respiratie. Insa tocmai de acel „inspira – expira” adanc am

Tagged under: ,

Probabil ai auzit deja foarte des cuvantul „mindfulness”. In special, in mediul business, conceptul are tendinta sa devina un cliseu in anumite contexte. Totusi, in varianta sa autentica, mindfulness-ul aduce o serie de schimbari benefice la nivel mental. Toate aceste modificari intervin in momentul in care incepem sa constientizam momentul prezent. Ii judecam mai putin

Episodul I Scriu aceste randuri pentru ca vreau sa trag un semnal de alarma. Vreau sa constientizezi ca experientele negative, nervii, micile certuri aparent neinsemnate de la birou sau de acasa… toate acestea lasa urme in parcursul tau emotional, dar si fizic. Evident, nu ai cum sa le eviti. Cel putin nu in totalitate. Poate

Wellness versus well-being

Observatiile recente asupra activitatilor prin care oamenii isi petrec ziua la serviciu au reliefat un nou „trend” in mijlocul marilor corporatii care doresc sa aiba angajati cat mai performanti, care doresc sa isi pastreze angajatii pe o perioada cat mai mare de timp astfel incat compania sa se poata dezvolta cat mai prosper. Acest „trend”