Masajul Corporate a luat nastere in Statele Unite ale Americii, la jumatatea anilor ’90, urmare a accidentelor de munca survenite in marile companii multinationale.
Potrivit unui studiu efectuat de Asociatia Americana pentru Masaj Terapeutic, angajatii care ar beneficia de reprize de aproximativ 10-15 minute de masaj la birou sunt mult mai relaxati si mult mai productivi decat cei care apeleaza la o relaxare mentala, luand doar o pauza intr-un interval similar de timp.
– reducerea absenteismului prin prevenirea imbolnavirii angajatilor;
– cresterea potentialului companiei, prin cresterea randamentului angajatilor;
– obtinerea unei stari de bine pe termen indelungat;
– reducerea starilor anxioase ale angajatilor;
– imbunatatirea comunicarii si relatiilor dintre angajati.
Acest tip de masaj utilizeaza elemente de gimnastica pasiva ori stretching, dar si manevre ce compun terapii precum:
Profunzimea cu care se face masajul este bazata pe nevoile individuale ale pacientului, variind de la o apasare ferma, pana la o atingere usoara. In Occident, masajul pe scaun are denumirea masaj on site sau corporate massage.
Astfel, masajul pe scaun la birou nu necesita existenta unui spatiu special dedicat, ci poate fi executat oriunde, chiar direct la biroul angajatului.
Durata unei sedinte standard de masaj pe scaun este de aproximativ 15-20 minute, poate dura insa si 10 minute, daca abordarea este una specific terapeutica.
In timpul masajului, clientul sta pe scaun si ramane imbracat complet, masajul facanduse pe haine. Nu se folosesc creme sau uleiuri de masaj, masajul facandu-se cu mainile uscate.
La masajul pe scaun se folosesc preponderent tehnici terapeutice care se concentreaza asupra partii superioare a corpului: gat, umeri, spate, brate, palme, zona capilara, precum si membrele inferioare (manevre usoare de efleuraj si frictiuni, chiar si manevre usoare de reflexologie sau masajul piciorului).
Masajul pe scaun se adreseaza in special persoanelor care petrec foarte mult timp pe scaun la birou sau au o activitate statica. Acesta poate fi oferit de angajator pentru propriul personal, ocazional (cand un angajat este obosit, extenuat sau ca bonus pentru performante la locul de munca ) sau regulat (saptamanal, bilunar, lunar) in mod constant.
Pentru partenerii de afaceri, poate fi oferit sub forma de cadou sau poate fi oferit in campaniile de promovare, in centre comerciale, hoteluri sau chiar pe strada, la evenimente sportive, maratoane, inaugurarea unor centre sportive.
Andrei Claudiu Simion
Specialist tehnici masaj, Consultant spa
Mobil: 0736.339.830
Explorator Wellness Virtual