Saptamana trecuta am fost la Paris pentru Thermalies, salonul de spa care de mai bine de 30 de ani isi propune sa defineasca ofertele de spa si sanatate , sa arate tendintele si sa asigure continuitate industriei si un spatiu dedicat unde promotorii, agentiile, centrele spa si producatorii de instalatii, echipamente si produse sa se poata intalni.
Thalasso Franta, Sursele termale, Terme si thalasso din afara Frantei ( unde a participat si Romania), Evasion Spa, Design Balneoterapie si Bulle de bien-etre- capsula de spa.
Nu vorbesc de virtutile bine cunoscute ale termalismului, ci despre evenimentul in sine. Desi m-as fi asteptat sa fie atat mai frecventat cat si mai estetic ( pavilioanele producatorilor de echipamente erau clar un after-thought si in niciun caz nu aveau prestanta si grija de la saloane dedicate cumparatorului direct ( cum sunt Beyond Beauty , targurile spaniole si cele italiene)), Thermalies reprezinta unul dintre evenimentele de spa cu traditie care vizeaza in primul rand transferul de informatie de la centru spa sau hotel cu spa la agentiile promotoare.
Turismul spa este una dintre tendintele care au inregistrat o crestere uimitoare in ultimii 20 de ani si astfel de evenimente permit intalnirea intre spa-uri (produsul), agentiile care vand produsul si presa care ajuta la promovarea produsului ( si agentiilor). Singurii care lipsesc sunt clientii finali, desi evenimentul nu ii exclude si am vazut cativa wanderers in cautare de oferte bune la spa-urile prezente. Standurile cu echipamente si cele de produse nu erau din gama de lux. In afara de Stas Doyer , erau producatori care isi prezentau produse nou aparute de piata si de ale caror virtuti nu am fost chiar impresionata. De asemenea erau organizate cateva booth-uri pentru profesionistii de masaj si tehnici de relaxare, insa la un nivel destul de neprofesionist.
Ofertele hoteliere care includ pachete de wellness cu cazare la preturi decente au fost prezentate agentiilor. Partea de pachete spa este o unealta impresionanta in atragerea de clienti si grupuri dedicate turismului wellness si o componenta esentiala in promovarea oricarui hotel cu spa. Exista insa putine agentii specializate in turism balneo, acesta fiind de obicei asimilat turismului de leisure, in sensul in care, majoritatea hotelurilor prefera sa includa si sa prezinte oferta de spa si balneo in cadrul targurilor de turism mari. Aici agentiile pot culege oferte MICE, spa, golf etc. fara a face o segregare. Thermalies insa, se adreseaza targetat, astfel incat daca un hotel vrea sa mizeze pe spa sau balneo aici va intalni profesionistii care sa-i vina in intampinare.
Oana Manole – Spa Consultant
www.spador.ro
tel: 0721 070 392
Explorator Wellness Virtual