Scopul Inițiativei este de a spori gradul de conștientizare și înțelegere asupra segmentului turistic cu cel mai rapid ritm de creștere la nivel global: turismul wellness.
Studierea comportamentului turiștilor wellnessla nivel global, dar si separat, in România
Această cercetare a fost demarată online în luna octombrie, 2019. Eșantionul total a fost alcătuit din 929 respondenți, dintre care 97 de respondenți locuiesc în România.
Prezentare generală a eșantionului:
Țara de proveniență a respondenților:
Australia (33%)
SUA (15%)
Canada (10%)
România (10%)
Singapore (6%)
Thailanda (6%)
India (3%)
Marea Britanie (2%)
Noua Zeelandă (2%)
Altă țară (13%)
Sexul respondenților la nivel global versus România
Respondenți la nivel global
Respondenți din România
Masculin
23%
21%
Feminin
77%
78%
Nespecificat
–
1%
Constatări globale
· 72% dintre respondenți au avut o vacanță wellness în ultimii 2 ani
Top 10 destinații wellness pe care respondenții doresc să le viziteze în următorii 2 ani
Respondenți la nivel global
Respondenți din România
Australia
Romania
Thailanda
Thailanda
Indonezia
Italia
Japonia
Franța
SUA
Austria
Italia
Turcia
Canada
Indonezia
Elveția
India
Spania
Elveția
Mexic
Spania
Top 10motive pentru alegerea turismului wellness
Respondenți la nivel global
Respondenți din România
Sănătate & wellbeing (49%)
Combaterea stresului/ Relaxare (54.6%)
Combaterea stresului/ Relaxare (47.3%)
Sănătate & wellbeing (40.2%)
Îmbunătățirea stării de bine la nivel mental (33.8%)
Menținerea stării actuale de sănătate & wellbeing (32%)
Menținerea stării actuale de sănătate & wellbeing (27.7%)
Îmbunătățirea stării de bine la nivel mental (25.8%)
Rezervare pe site-ul agențiilor de turism online (OTA)
20%
15%
Online prin intermediul site-ului de turism wellness
12%
7%
Agent de turism
12%
6%
Nu rezervă în avans
4%
5%
Rezervarea vacanțelor wellness(România)
Turism internațional
Turism intern
Rezervare online: booking.com, tripadvisor.com sau C-trip
39.2%
34%
Rezervare direct pe site-ul proprietății
26.8%
44.7%
Online prin intermediul site-ului de turism wellness
18.6%
12.8%
Agent de turism
14.4%
5.3%
Nu rezervă în avans
1%
3.2%
Global: Turiștii acceptă să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface cerințelor lor de servicii wellness!
52,7% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ de cele mai multe ori dispuși să plătească mai mult pentru cazarea care satisface nevoile lor wellness.
Comportamentul turiștilor wellness și business
Top facilități wellness alese de turiștii business
Respondenți la nivel global
Respondenți din România
Restaurant care oferă servicii de înaltă calitate
38%
21.9%
O cameră liniștită
30%
30.2%
O cameră cu lumină naturală
30%
35.4%
Experiența somnului
29%
24%
Piscina
28%
35.4%
Centru de fitness
27%
12.5%
Centrul SPA bine amenajat
27%
45.8%
Activități de wellness dimineața
22%
19.8%
Acces la clasa de grup, cum ar fi yoga
21%
9.4%
Spații de recreere în aer liber
19%
31.3%
Comportamentul turiștilor wellness și businessla nivel mondial
64% dintre respondenți consideră că accesul la experiențele wellness în timpul călătoriilor în interes de serviciu este mai important acum decât în urmă cu 5 ani.
39% dintre respondenți aleg întotdeauna hotelul în funcție de serviciile wellness oferite.
40% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ în mare parte dispuși să plătească mai mult pentru cazarea în timpul călătoriilor business care să răspundă cerințelor lor de wellness.
66.1% dintre respondenți care călătoresc în interes de serviciu accepta să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface pretențiile lor de servicii wellness.
Comportamentul turiștilor wellness și business(România)
64% dintre respondenți consideră că accesul la experiențele wellness în timpul călătoriilor în interes de serviciu este mai important acum decât în urmă cu 5 ani.
39% dintre respondenți aleg întotdeauna hotelul în funcție de serviciile wellness oferite.
41% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ în mare parte dispuși să plătească mai mult pentru cazarea în timpul călătoriilor business care să răspundă cerințelor lor de wellness.
95% dintre respondenți care călătoresc în interes de serviciu accepta să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface pretențiile lor de servicii wellness.