/
/
Studiu de piață 2019-2020: consumatorul de Turism Wellness

Studiu de piață 2019-2020: consumatorul de Turism Wellness

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
unnamed

Studiu de piață 2019-2020: Comportamentul consumatorului de Turism Wellness – Inițiativa Global Wellness Institute

despreSpa.ro este membru al Inițiativei de Turism Wellness (https://globalwellnessinstitute.org/initiatives/wellness-tourism/) din cadrul Global Wellness Institute (activitate pe baza de voluntariat, care ne ajuta sa promovam România). 

Scopul Inițiativei este de a spori gradul de conștientizare și înțelegere asupra segmentului turistic cu cel mai rapid ritm de creștere la nivel global: turismul wellness.

Studierea comportamentului turiștilor wellness la nivel global, dar si separat, in România

Această cercetare a fost demarată online în luna octombrie, 2019. Eșantionul total a fost alcătuit din 929 respondenți, dintre care 97 de respondenți locuiesc în România.

Prezentare generală a eșantionului:

Țara de proveniență a respondenților:

  • Australia (33%)
  • SUA (15%)
  • Canada (10%)
  • România (10%)
  • Singapore (6%)
  • Thailanda (6%)
  • India (3%)
  • Marea Britanie (2%)
  • Noua Zeelandă (2%)
  • Altă țară (13%)

Sexul respondenților la nivel global versus România

Respondenți la nivel global Respondenți din România
Masculin 23% 21%
Feminin 77% 78%
Nespecificat 1%

Constatări globale

· 72% dintre respondenți au avut o vacanță wellness în ultimii 2 ani


Top 10 destinații wellness pe care respondenții doresc să le viziteze în următorii 2 ani

Respondenți la nivel globalRespondenți din România
Australia Romania
Thailanda Thailanda
Indonezia Italia
Japonia Franța
SUA Austria
Italia Turcia
Canada Indonezia
Elveția India
Spania Elveția
Mexic Spania

Top 10 motive pentru alegerea turismului wellness

Respondenți la nivel globalRespondenți din România
Sănătate & wellbeing (49%) Combaterea stresului/ Relaxare (54.6%)
Combaterea stresului/ Relaxare (47.3%) Sănătate & wellbeing (40.2%)
Îmbunătățirea stării de bine la nivel mental (33.8%) Menținerea stării actuale de sănătate & wellbeing (32%)
Menținerea stării actuale de sănătate & wellbeing (27.7%) Îmbunătățirea stării de bine la nivel mental (25.8%)
Călătorie spirituală (25.1%) Călătorie spirituală (25.8%)
Activități de aventură (24.8%) Anti-aging (19.6%)
Fitness (13.3%) Activități de aventură (14.4%)
Transformare personală (12.6%) Transformare personală (10.3%)
Găsirea conexiunii sociale (8.0%) Fitness (9.3%)
Detox digital (6.9%) Găsirea conexiunii sociale/ persoane cu preocupări similare (8.2%)

Ce este cel mai important pentru turiști într-o vacanță wellness?

Respondenți la nivel globalRespondenți din România
Conectarea cu natura (70.4%) Conectarea cu natura (72.2%)
Bucătăria locală (49.5%) Serviciile SPA (63.9%)
Serviciile de cazare (40.6%) Bucătăria locală (39.2%)
Serviciile SPA (34.9%) Serviciile de cazare (34%)
Activitățile în aer liber (32.8%) Activitățile în aer liber (26.8%)
Personalul wellness (30.9%) Terapii naturale (Ayurveda/ Acupunctură/ medicamente din plante) (26.8%)
Eco friendly/ Sustenabilitate (29.8%) Conexiunile culturale (22.7%)
Conexiunile culturale (27.7%) Personalul wellness (20.6%)
Meditație/ Mindfulness (22.2%) Eco friendly/ Sustenabilitate (17.5%)
Terapii naturale (Ayurveda/ Acupunctură/ medicamente din plante) (20.2%) Meditație/ Mindfulness (16.5%)

Majoritatea respondenților preferă vacanțele wellness semi-organizate:

Respondenți la nivel global Respondenți din România
Turism semi-organizat 57,8% 49%
Turism pe cont propriu 31,7% 33.3%
Turism organizat 10,5% 17.7%

Top 10 surse de inspirație pentru vacanțele wellness:

Respondenți la nivel globalRespondenți din România
Informații transmise prin viu grai (62.7%) Recenzii (45.4%)
Recenzii (45%) Publicațiile despre turismul wellness (38.1%)
Publicații despre turismul wellness (29.4%) Oferte speciale (32%)
Social media (23.5%) Informații transmise prin viu grai (30.9%)
Oferte speciale (21.1%) Antrenor fitness/ medic/ expert în wellness (27.8%)
Antrenor fitness/ medic/ expert în wellness (20.7%) Social media (23.7%)
Site-ul Autorității Turismului/ Publicitate (11.7%) Site-ul Autorității Turismului/ Publicitate (13.4%)
Spectacol/ festival de turism wellness (11.1%) Spectacol/ festival de turism wellness (13.4%)
Celebrități, guru sau influencer wellness (9.8%) Celebrități, guru sau influencer wellness (7.2%)
Agent de turism (9%) Site-uri ale agențiilor de turism (5.2%)

Rezervarea vacanțelor wellness la nivel global

  Turism internațional Turism intern
Rezervare direct pe site-ul proprietății 52% 67%
Rezervare pe site-ul agențiilor de turism online (OTA) 20% 15%
Online prin intermediul site-ului de turism wellness 12% 7%
Agent de turism 12% 6%
Nu rezervă în avans 4% 5%

Rezervarea vacanțelor wellness (România)

  Turism internațional Turism intern
Rezervare online: booking.com, tripadvisor.com sau C-trip 39.2% 34%
Rezervare direct pe site-ul proprietății 26.8% 44.7%
Online prin intermediul site-ului de turism wellness 18.6% 12.8%
Agent de turism 14.4% 5.3%
Nu rezervă în avans 1% 3.2%

Global: Turiștii acceptă să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface cerințelor lor de servicii wellness!

  • 52,7% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ de cele mai multe ori dispuși să plătească mai mult pentru cazarea care satisface nevoile lor wellness.

Comportamentul turiștilor wellness și business

Top facilități wellness alese de turiștii business

Respondenți la nivel globalRespondenți din România
Restaurant care oferă servicii de înaltă calitate 38% 21.9%
O cameră liniștită 30% 30.2%
O cameră cu lumină naturală 30% 35.4%
Experiența somnului 29% 24%
Piscina 28% 35.4%
Centru de fitness 27% 12.5%
Centrul SPA bine amenajat 27% 45.8%
Activități de wellness dimineața 22% 19.8%
Acces la clasa de grup, cum ar fi yoga 21% 9.4%
Spații de recreere în aer liber 19% 31.3%

Comportamentul turiștilor wellness și business la nivel mondial

  • 64% dintre respondenți consideră că accesul la experiențele wellness în timpul călătoriilor în interes de serviciu este mai important acum decât în urmă cu 5 ani.
  • 39% dintre respondenți aleg întotdeauna hotelul în funcție de serviciile wellness oferite.
  • 40% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ în mare parte dispuși să plătească mai mult pentru cazarea în timpul călătoriilor business care să răspundă cerințelor lor de wellness.
  • 66.1% dintre respondenți care călătoresc în interes de serviciu accepta să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface pretențiile lor de servicii wellness.

Comportamentul turiștilor wellness și business (România)

  • 64% dintre respondenți consideră că accesul la experiențele wellness în timpul călătoriilor în interes de serviciu este mai important acum decât în urmă cu 5 ani.
  • 39% dintre respondenți aleg întotdeauna hotelul în funcție de serviciile wellness oferite.
  • 41% dintre respondenți au declarat că sunt întotdeauna/ în mare parte dispuși să plătească mai mult pentru cazarea în timpul călătoriilor business care să răspundă cerințelor lor de wellness.
  • 95% dintre respondenți care călătoresc în interes de serviciu accepta să plătească mai mult pentru o oferta de cazare care satisface pretențiile lor de servicii wellness.

Subiecte:Wellness

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *