Exista doua raspunsuri valabile: DA sau NU
Daca raspunsul tau este DA, atunci te felicit! Esti pe drumul cel bun pentru ca fie ai inteles de la bun inceput profilul business-ului sau ai crescut in acest domeniu. Fie ai avut parte de un consultant spa care te-a ghidat si ajutat sa faci de la bun inceput pasii corecti si sa eviti “greselile incepatorului” care se traduc in timp si bani pierduti, ce se recupereaza greu sau deloc.
Desigur ca nu exista retete de succes, insa capcana cea mai mare a acelor care investesc intr-un asfel de business este entuziasmul de inceput. Acest entuziasm se traduce prin expresia „eu ma pricep la business, deci pot sa fac si din spa un business de succes”.
Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa…
Aceasta este directionata in proportie de 80 – 90% catre dotari si echipamente, iar bugetul alocat resurselor umane si promovarii este din ce in ce mai mic, adaugand si cheltuielile neprevazute, care de regula, se ivesc tot la partea tehnica.
Mai mult decat atat, pe termen lung, vei descoperi multe zone din spa-ul tau care nu produc bani, ci doar consuma. De acea planul initial trebuie sa includa si un astfel de calcul: ce profit iti aduce fiecare metru patrat?
Al doilea factor care poate duce spa-ul pe pierdere este ca, desi locatia este superba, dotarile sunt si ele extraordinare, personalul este slab pregatit pentru a scoate in evidenta spa-ul:
In acest mod, nu doar ca vei pierde garantat un numar semnificativ de clienti, dar vorba se transmite repede si va trebuie sa-ti repari imaginea… Din nou, o cheltuiala neprevazuta!
De ce se intampla acest lucru? Pentru ca, acest instrument fantastic si esential pentru business-ul tau – ECHIPA – nu este valorificat si slefuit la maxim! De regula, banii cheltuiti cu pregatirea si formarea personalului sunt trecuti la rubrica cheltuieli si nu la cea de INVESTITIE… Si am bifat iarasi o greseala costisitoare.
Iar al 3-lea lucru la care foarte putini se gandesc sa-l faca este sa vada prin ochii clientului:
Acestea nu sunt trucuri, sunt situatii reale „culese” din piata spa din Romania.
Este foarte posibil sa nu ai un raspuns clar la aceasta intrebare sau doar sa presupui care ar fi punctul slab al business-ului, dar SOLUTIA o vei gasi atunci cand ai identificat foarte precis problema si sursa ei.
Dar orice problema are cel putin doua solutii as asa ca poti alege
Mult succes in demersul tau si nu uita ca o problema nu se rezolva de la sine; ea ramane acolo si va aparea iar si iar pana cand i se gaseste rezolvarea.
Cheia e la tine!
Alina Nitu
Spa & Hospitality Advisor
+40 743564796
www.spa-advisor.ro
Explorator Wellness Virtual