SpaFinder Wellness Inc a dat publicitatii un raport privitor la trendurile spa 2014. Unul rezultat dintr-o cercetare riguroasa, o analiza temeinica a operatorilor de spa si wellness din intreaga lume, chestionarea a mii de agenti de turism si sute de mii de consumatori, asa cum asigura presedintele companiei, Susie Ellis, si nu doar o simpla prognoza speculativa de sector.
Declaratia doamnei pentru revista Spa Business, rezuma insasi definitia conceptului de spa modern si intareste sustinerea ideii ca nivelul in crestere al stressului vietii moderne determina in mod direct dezvoltarea sectorului industriei de spa. „Am fost in acest sector de 40 de ani, dar fundamentele nu s-au schimbat- oamenii merg la spa pentru a se relaxa si pentru eliminarea stressului, iar astazi au nevoie de spa si wellness mai mult ca oricand.”, spune D-na Ellis.
Asadar, trendurile sunt:
Cu permisiunea dumneavoastra n-am sa respect ordinea listei trendurilor prezentate si am sa incep cu revenire in forta a Izvoarelor Termale. (a valorificarii resurselor naturale locale de cura recunoscute de mii de ani, completarea mea). Sunt destule exemple de branduri de spa care se dezvolta pornind de la un anume ingredient local si in jurul resurselor naturale ale unei regiuni. In trecut, importanta acestor izvoare termale a cazut in umbra dezvoltarii medicinei moderne. Acum, cu noua orientare inspre preventie, acestea isi recastiga terenul. In plus, spaurile dezvoltate in jurul acestor izvoare naturale sunt mai putin costisitoare decat acelea bazate pe tratamentele spa traditionale deja. Alegerea mea nu e intamplatoare si invit la o conturare si renastere daca vreti. O valorificare a extradiordinarelor noastre resurse, in locul copierii si cumpararii de concepte de spa de pe alte meleaguri.
O alta tendinta observata si care se considera ca ne va afecta profund in urmatorii ani este: wellnessul pe cablu. Tehnologie nascuta din nevoia de viteza, lipsa de timp liber. Asadar, preventia si sanatatea, recomandarile si suportul din partea specialistilor vin pe fir. Spaul nu e doar o sedinta de la 6 la 7, ci un mod de viata, o aplicatie de 24/24 ore.
„Desi suna ciudat, spaurile au fost intotdeuna legate de transformarile etapei de viata si de tranzitiile acesteia, iar moartea este o progresie naturala.”, spune D-na Ellis. Cum cel mai mare segment demografic al spaului sunt Baby Boomers, iar ei se confrunta in prezent cu mortalitatea. Iata cum, aceasta etapa devine nevoie din partea spaurilor de a raspunde necesitatilor clientilor ce se confrunta cu aceasta provocare. Vedem cum spaurile se deplaseaza in spitale si alte facilitati care asista populatia imbatranita sa se bucure de relaxare si confort in anii terminali. Nu se asteapta un val initial mare, deoarece multi se simt inca inconfortabil sa vorbeasca despre moarte, dar, spune D-na Ellis, spaul este un loc sigur pentru oameni si industria este capabila sa depaseasca aceste obstacole initiale, asa cum a dovedit-o de multe ori in trecut.
Un alt exemplu de adaptare a industriei la schimbarea comportamentului consumatorului consta in o crestere a numarului spaurilor din zonele urbane sau aproape urbane, ce ofera posibilitatea frecventarii lor regulate, in comparatie cu destinatiile indepartate. Nevoia de eliminare a stresului si reincarcare a beteriilor aproape constanta determina acest trend.
In plus spaurile destinatii sunt scumpe de operat asa ca se asteapta o dezvoltare de spa in hotelurile si statiunile deja existente.