Meniurile spa, ca intr-un restaurant de lux au fost mereu subiectul unor indelungi dezbateri: de la alegerea produselor pana la crearea de servicii si ritualuri – ce sa se ofere este un subiect hot!hot!hot! Cate servicii si ce categorii ar trebui sa am in meniu pentru ca acesta sa fie atat interesant pentru clienti cat si usor de controlat de catre mine?
Daca se lucreaza cu anumite case de produse , acestea vin cu tratamentele si ritualurile lor deja create, orchestrate si cu trainingurile aferente. Chiar si aici insa trebuie creat un meniu Signature , inspirat din specificul locului si care sa functioneze in tándem cu ceea ce ofera casa. De exemplu, pentru deschiderea eforea din Baku, am creat un meniu Signature cu tratamente inspírate din traditiile orientale, pentru spa-urile de la Saturn si Eforie am creat un meniu inspirat din flux si reflux. Cand creez un meniu aleg sa impletesc traditie si contemporan, sa vin cu ceva nou peste fotografía vintage a tratamentului sau ritualului respectiv.
Daca nu este creat corect meniul de servicii iti poate aduce dificultati in atragerea si retinerea clientilor, iti saboteaza profitul si imaginea.
– Este solicitat adesea?
– Este un tratament cu rezultate si scenografie?
– Cat training este nevoie pentru ca personalul sa il stapaneasca? Au acestia pregatirea necesara pentru a-l invata si performa?
– Cate produse trebuie sa am in inventar pentru performarea acestor tratamente si care este costul acestora?
-Care este costul unui tratament si ce profit voi avea?
– Se incadreaza in imaginea pe care o propun?
– Poate fi performat fara sa afecteze uzul cabinelor de tratament si timpul de folosire a acestora?
– In cazul tratamentelor cu profit redus ( manichiura/pedichiura/epilat etc)- voi avea un castig din adaugarea acestora sau va fi doar o problema?
Personal, nu sunt adepta meniurilor exhaustive, care incearca sa ofere toate tratamentele posibile. Am avut de –a lungul timpului si astfel de meniuri si invariabil se intamplau diferente de aplicare ale tratamentelor de la un terapeut la altul pentru ca nu erau specializati in tot ceea ce faceau si de asemenea, imposibilitatea mentinerii inventarului. Avantajele unui meniu mai mic sunt posibilitatea specializarii terapeutilor, costuri reduse pentru mentinerea inventarelor, mai putin training.
Depinzand de piata pe care o ai vei putea avea o categorie de tratamente foarte puternica ( de exemplu daca ai o cerere foarte mare de masaje poti include 10 tipuri de masaj, altfel 5-6 sunt suficiente pentru a nu crea confuzie). Nu iti fie teama sa retragi un tratament din meniu daca nu produce profitul asteptat. De asemenea, daca a include anumite servicii spa presupune un spatiu pe care nu il ai disponibil sau angajarea unui terapeut pe care sa il sustii din profitul din alte categorii, nu recomand.
Gandeste-te si analizeaza inainte de a da la print brosura ta de terapii. Si ia decizii hotarata sa oferi excelenta. In cazul acesta, less s-ar putea sa insemne intr-adevar more!
Oana Manole – Spa Consultant – Spa D´Ór Consulting
Tel:0721 070 392
www.spador.ro
Explorator Wellness Virtual