WeTravel a analizat informații și cifre de la 200 de operatori de turism pentru a afla mai multe despre tendințele in călătoriile de wellness pentru anul 2023
Turismul de wellness este unul dintre cele mai în creștere segmente de turism la nivel global și a fost evaluat recent la 436 de miliarde de dolari (349,8 miliarde de lire sterline, 407 miliarde de euro) de către Global Wellness Institute.
În Ghidul Spa Business pentru anul 2023, Kasi McGurk, manager global de relații publice și brand WeTravel, dezvăluie următoarele constatări:
Industria se extinde și se personalizează intens, nu numai în destinațiile tipice de lux precum Europa și Caraibe, ci în întreaga lume.
În ultimul sondaj din 2019, operatorii de turism analizați de WeTravel au spus că Europa și America de Nord au fost cele mai populare destinații de călătorie pentru ofertele specifice wellness-ului.
Cu toate acestea, în 2023, Asia – care a reprezentat mai puțin de 2% din rezervările de călătorii de wellness în 2019 – reprezintă mai mult de 10% din toate rezervările de wellness, America de Sud înregistrând și ea o creștere similară a turiștilor wellness.
În 2023, WeTravel a descoperit că turiștii cu vârste între 31 și 45 de ani reprezintă 61% din rezervările segmentului de wellness, urmați de călătorii cu vârsta între 46 și 60 de ani, care reprezintă 33% din toate rezervările.
Segmentul de vârstă 46+ a crescut cu aproape 10% în comparație cu 2019. Cu toate acestea, datele arată și că turismul wellness este rezervat de toate grupele de vârstă. Și, în timp ce femeile reprezintă aproape 70% din toate rezervările de călătorii de wellness, ele rezervă cel mai adesea pentru mai mulți călători, ceea ce include adesea și un partener.
În 2023, peste 45% dintre respondenți au declarat că își măresc dimensiunea grupului pe călătorie la între 11 și 20 de persoane, deoarece mai mulți călători în căutare de experiențe de wellness caută activități orientate către comunitate.
În 2023, raportul WeTravel a constatat că 90% din experiențele de călătorie de wellness sunt personalizate pentru călători – ceea ce reprezintă o creștere de 14% în comparație cu 2019.
Personalizarea înseamnă mai puțin modificarea unei excursii sau a unui tip de sejur existent și mai mult îmbogățirea experienței cu diverse elemente.
Dintre adăugirile aduse tururilor și sejururilor wellness, 82% dintre călători caută activități și excursii speciale – precum o drumeție privată în Amazon după o dimineață de răsfăț la spa.
Sursa informatii: Spabusiness.com
Explorator Wellness Virtual