Raportul Starea Spa 2024 generat de Good Spa Guide investighează motivațiile a 2.456 de respondenți din Marea Britanie in folosirea serviciilor Spa, obiceiurile lor de consum, experiențele personale și preferințele legate de tipurile de Spa-uri și tratamente. Respondenții, cu vârste cuprinse între 17 și peste 60 de ani, au fost împărțiți în următoarele grupe de vârstă
Rezultatele au indicat că majoritatea persoanelor din toate segmentele apreciază Spa-urile și consideră că cele pe care le vizitează oferă servicii excelente. Cu toate acestea, există și un segment de respondenți care consideră că nevoile lor specifice nu sunt satisfăcute sau există percepția că Spa-urile nu oferă un raport bun calitate-preț.
De exemplu, 75% dintre femeile care au dezvăluit terapeutului că trec prin menopauză au spus că nu au primit niciun fel de personalizare a terapiilor pe acest considerent.
Această mică deconectare este resimțită și de femeile însărcinate și de cele cu afecțiuni cronice. Pentru femeile însărcinate, 75% au spus că opțiunile lor de tratament au fost limitate și 51% au spus că simt că Spa-urile nu oferă un raport calitate-preț bun pentru persoanele însărcinate.
Deși 81% dintre cei care trăiesc cu o afecțiune cronică sau de lungă durată au fost mulțumiți de oferta Spa-urilor, există totuși un sentiment printre unele persoane că nevoile lor nu sunt susținute sau că nu se simt confortabil să-și dezvăluie nevoile speciale în Spa-uri.
Accesibilitatea în Spa-uri a fost, de asemenea, evidențiată ca o problemă, un respondent spunând: „Multe Spa-uri spun că sunt prietenoase pentru persoanele cu dizabilități, dar de fapt nu sunt. Un Spa prietenos pentru persoanele cu dizabilități înseamnă că cei cu dizabilități pot să se bucure de Spa la fel ca o persoană fără dizabilități.”
Sondajul a investigat, de asemenea, două subiecte – cheie de natură economică, respectiv despre bugetele alocate achizitionarii de servicii Spa și dacă respondenții doresc să cheltuie mai mult sau mai puțin în aceste vremuri turbulente din punct de vedere economic.
Majoritatea respondentilor (61%) au declarat că ar cheltui aproximativ la fel ca în anii precedenți, în timp ce 4% au spus că ar cheltui mai mult și 24% au spus că ar cheltui mai puțin.
În plus, mai multe persoane doresc să cheltuie în categoriile de preț mai ridicate (£100-200 și £200+) pentru vizitele lor la Spa, comparativ cu anul trecut.
Răspunsurile au variat în funcție de vârstă, cu categoria de vârstă 50 – 59 ani cea mai inclinată să plătească intre £100-£200 (62%) și categoria de vârstă 18-20 cea mai puțin inclinată să cheltuiască pe astfel de experiențe (37%).
Deși adolescenții au constituit mai puțin de 5% din eșantion, GSG a descoperit că multe dintre alegerile lor se aliniază cu cele ale grupului general de respondenți, cu o excepție notabilă: însoțitorii lor la Spa.
Majoritatea adolescenților (55%) au raportat că vizitează Spa-urile cu prietenii, în timp ce 45% au spus că merg cu un părinte sau membru al familiei – ceea ce înseamnă că niciun adolescent nu a exprimat o preferință pentru a vizita Spa-urile singuri.
În plus, marea majoritate (99%) au declarat că au fost motivați să viziteze Spa-urile în principal pentru beneficii emoționale mai degrabă decât pentru a-și îmbunătăți aspectul fizic.
Caitlin Dalton, director GSG, a concluzionat: „Rezultatele au arătat că majoritatea oamenilor – în fiecare etapă a vieții – apreciază Spa-urile și consideră că oferă un serviciu excelent. Deși există unele cazuri în care nevoile oamenilor nu sunt întotdeauna satisfăcute, considerăm că se pot face ajustări simple pentru a ajuta oamenii să profite la maximum de timpul petrecut la Spa.”
Raportul Starea Spa 2024 al GSG a adunat răspunsuri de la categorii demografice diverse din întreaga Marea Britanie, variind din punct de vedere al vârstei, al sexului și al locației.
Peste 75% dintre respondenți au fost femei, iar din punct de vedere al vârstei, sondajul a inclus persoane cu vârsta de 17 ani sau mai puțin (1), 18-20 (6), 21-29 (123), 30-39 (383), 40-49 (540), 50-59 (714) și 60+ (689).
Sursa : Spabusiness.com
Explorator Wellness Virtual