“Unique value proposition”. Aveti sau v-ati gandit care este propozitia care o sa va diferentieze pe piata si o sa va faca unici, si cum o sa-i dati substanta? Cum sa creati acel “wow factor”, cum o sa fie contributia spa-ului tau diferita de a celorlalti competitori?
Simplu, printr-o declaratie clara aliniaza-te conditiilor, incercarilor si dorintelor pietei pe care o tintesti. Este fundamentul drumului spre succesul businessului. Un procent foarte mare al businessurilor Spa esueaza din cauza greselii comune de a nu avea acest element de unicitate. Serviciile pe care le oferiti, tratamentele, semnatura, liniile de produse pe care le alegeti trebuie sa fie in jurul acestei propozitii castigatoare, si nu viceversa.
Sanatatea, esteticul, luxul, statusul, “must have”, socializarea, viata activa sunt toate relevante pentru spa. Mesajul unic nu este insa o propozitie statica, si acest aspect trebuie inteles bine. Trebuie constant ajustata ca sa ramina relevanta si efectiva.
Ce te diferentiaza pe piata spa? Raspunde scurt, concis si pe cat de atractiv posibil.
Care e piata care incearca sa-ti spuna ce vrea si care-i sunt nevoile?
Care sunt oportunitatile pe termen scurt, dar si pe termen lung, pe care vrei sa le capitalizezi?
Specialistii mai spun sa privesti neaparat si in afara businessului, sa studiezi ce anume determina succesul altor tipuri de business si care este propozitia lor castigatoare?
Evalueaza-te corect si onest, fa-ti un inventar al slabiciunilor si punctelor forte si fa primii pasi inspre corectarea primelor si intarirea celor din urma. Odata ce stii care-ti sunt punctele forte, construieste-ti mesajul castigator in jurul lor.
Aminteste-ti cum fiind simplu, cel mai bun pret de pe piata, nu o sa te diferentieze de competitori.
Ia-ti timp, fii tu insuti, utilizeaza-ti imaginatia fara sa o ingradesti deloc, “start small but think big” si gaseste-ti Propozitia castigatoare.
Maria Rendes – Spa Consultant
Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com
Explorator Wellness Virtual