In fond e un business: facut din si cu pasiune, incredibil de frumos, daruitor de relaxare dar intrebarea de un miliard este cat profit ar trebui sa aduca un spa? Cat ai castigat tu din spa-ul tau anul trecut cand ai tras linie?
Profitul variaza foarte mult in functie de diversi factori. Sa presupunem ca forma de management si acuratetea inregistrarii tuturor cheltuielilor si castigurilor nu este o problema si ca rapoartele se tin cu strictete. Depinzand de modelul de business practicat profitul este diferit de la un spa la altul. In spaurile dintr-un resort , sau hotel, cheltuielile sunt mult reduse (majoritatea acestora sunt incluse in bugetul hotelului sau statiunii).
Costul cel mai mare va fi personalul, cheltuielile salariale.Acesta este cazul fericit cand, neplatind pentru cheltuielile operationale curente, profitul este intre 30-40%!
O alta categorie sunt medispa-urile conectate unui centru de chirurgie estetica, dermatologie sau sub bagheta unui doctor, de multe ori celebru (exista si in Bucuresti). Si in acest caz, costurile operationale sunt afíliate costurilor curente ale centrului, atfel incat rata de profit este 35-45%. Aceste spa-uri ofera servicii mai costisitoare (mici corectii nechirurgicale), de unde variatia in profit.
O categorie aparte (si in care, managerul trebuie intr-adevar sa stie sa jongleze perfect cu cífrele, sa isi cunoasca cheltuielile operationale, de marketing si cu personalul) sunt day spa-urile. Spa-urile de sine statatoare au mai multe provocari in a crea trafic, a retine clientii si a instaura un sistem de referinte. Cea mai mare problema ramane compensatia personalului: majoritatea spa-urilor au rate de compensatie de 40-50% din castiguri, ceea ce duce la un profit extrem de scazut ( sau inexistent!). Pentru mai mult profit, fara a creste preturile trebuie crescuta capacitatea de folosire a spa-ului, volumul de tratamente efectuat; castigurile personalului trebuie sa fie direct proportionale cu ceea ce fiecare produce, iar costul tratamentelor si profitul din vanzarea de produse atent verificate.
Ai nevoie de un planner de buget care sa te ghideze si putem ajuta cu acest lucru. Nu poti maximiza profitul spa-ului tau fara un buget corect.
Oana Manole – spa consultant Spa D´Or Consulting
www.spador.ro
tel: 0721 070392
Explorator Wellness Virtual