Cand vine vorba de produsele spa, retail sau profesionale , va asigur ca nu exista spa fara macar cateva motive de ingrijorare. Sunt sigura ca v-ati intrebat daca ati ales brandurile corespunzatoare, daca ati putea obtine mai multa sustinere de la distribuitori, daca ati putea vinde mai mult si care sunt mecanismele care ar face vanzarea produselor mai profitabila etc. Produsele in spa sunt tricky, au schepsis, pot ridica cheltuielile nejustificat, dar, de asemenea, pot creste profiturile in mod evident, atunci cand sunt tinute sub control strict.
Nu lasa distribuitorul sa iti faca stocurile. Cere parerea acestuia vizavi de ce produse sau linii ar trebui sa ai in spa, dar invata singur/a ce vinzi, care este perioada de rotatie a unui stoc. Trebuie sa fii un bun buyer ca sa stochezi doare ce vinzi, respectiv ce folosesti.
Personalul trebuie sa dea socoteala de produsele profesionale. Stabileste un numar de tratamente de practica si urmareste ce produse se folosesc. Restrictioneaza tratamentele facute intre terapeuti cu alte scopuri decat educative. Urmareste numarul de tratamente facute cu un anumit produs.
Nu tine pe rafturi produse mai mult de 6 luni. Daca nu s-au vandut, ofera un discount semnificativ si scapa de ele. Este deprimant pentru un raft de spa sa suporte cutii invechite, decolorate si vechi alaturi de noi produse.
Ofera seminare, material informative, intalniri cu traineri si distribuitori. Lansarea unui nou produs de catre brand e prilej de sarbatoare: fii creativ- daca se lanseaza un serum de toamna/iarna cu mandarine si ghimbir, acestea sa fie decorurile tale si sa se regaseasca in retetarul cateringului.
O data aleasa o linie de produse actioneaza grijuliu daca doresti sa o inlocuiesti. Fa un sondaj de opinie minutios atat in randul oaspetilor tai, cat si in mediul pe care doresti sa il atragi cu schimbarea respectiva.
Ia in considerare ca, costul unui produs inseamna costul de cumparare, plus cost de trimitere, plus taxe. De asemenea, fii atent din ce anume calculezi comisionul terapeutilor, daca il oferi.
E important sa intelegi ca produsele spa sunt asociate cu conceptul de beauty si santatate, dar si subsumate unui moment de fashion, integrate ideii de lifestyle. Ceea ce propui este o stare prelungita de bine, de educatie, de tinerete: acest lucru trebuie sa se reflecte in modul de prezentare si propunere al produselor. In cabina , produsele vor fi puse in valoare de boluri in materiale corespunzatoare, merchandising-ul rafturilor va fi dirijat de catre o persoana care stie unde cade focus-ul privitorului, materialele promotionale vor fi corecte din punct de vedere informational si placute estetic, iar orice eveniment de promovare va fi privit cu seriozitate.
Oana Manole
Spa Consultant – Spa D´Ór Consulting
www.spador.ro / 0721 070392
Explorator Wellness Virtual