Compania aeriana Qantas va adauga flotei sale 12 aeronave Airbus A350 la sfârșitul anului 2025, moment in care va fi prima companie aeriană din lume care va oferi un spațiu de wellbeing la bord, un spatiu care încurajează pasagerii să se întindă, să se hidrateze și să petreacă timp în afara locurilor lor.
Zona de wellbeing va include panouri sculptate pe pereți și mânere integrate pentru exercitii de stretching, programe de exerciții ghidate pe ecran, o stație de hidratare și o gamă sanatoasa de băuturi răcoritoare.
Avioanele A350 zboară fără escală timp de până la 22 de ore și conecteaza Australia de aproape oricare destinație din lume.
CEO-ul Grupului Qantas, Alan Joyce, a declarat: „Am început lucrul la Zona de wellbeing înainte de oricare altă parte a A350.
„Noile zboruri ale Proiectului Sunrise ne oferă oportunitatea să reevaluăm călătoria pe distanțe lungi în întregime, de la designul cabinei aeronavei la ingredientele pe care le includem în meniul la bord.
„Reducerea numărului de locuri de pe A350 la 238, în comparație cu configurația de peste 300 de locuri a altor transportatori, înseamnă că nu numai că maximizăm performanța aeronavei pe distanțe lungi, dar putem oferi și mai mult spațiu și confort pasagerilor noștri și putem furniza o Zonă de wellbeing dedicată.
„Suntem singura companie aeriană din lume care va avea un spațiu dedicat de stretching și mișcare proiectat special la bord.”
Cercetările recente efectuate de Qantas, alături de Centrul Charles Perkins al Universității din Sydney, arată că este posibil să se reducă efectele jet lag-ului prin remodelarea experienței de călătorie în timpul zborului.
Diferite programe de iluminat și de somn, ore de masă flexibile și folosirea anumitor ingrediente în preparatele servite in timpul zborurilor pe distanțe lungi contribuie la îmbunătățirea stării de bine a călătorilor. Mișcarea și exercițiile fizice sunt, de asemenea, elemente cheie.
Qantas a operat in 2019 în parteneriat cu cercetătorii australieni, trei zboruri de cercetare, denumite Project Sunrise, de la New York și Londra la Sydney, pentru a colecta date reale ale pasagerilor.
Cercetătorii au călătorit cu aeronava și au monitorizat 23 de clienți voluntari care purtau dispozitive IoT pe durata zborurilor de 20 de ore, in timp ce degustau un meniu special conceput si urmau programe special concepute de somn, relaxare si mișcare.
Concluziile inițiale, încă nepublicate, indică faptul că, în comparație cu clienții care urmau un program tradițional de masă și somn în timpul zborului, cei care urmau programul personalizat au experimentat:
Explorator Wellness Virtual