Exista vreun manager care n-a auzit de Jack Welch acel “Guru al managementului” cum a fost recunoscut încă din anii ‘80?
O figură legendară despre care se scria în revista Fortune că este “primul maestru al schimbărilor corporatiste paradigmatice ale vremurilor noastre”.
Jack Welch este categoric unul dintre cei mai eficienți CEO în istoria afacerilor din America, și, cu certitudine, din toata lumea.
Ce nu se știe însă, este că toți predecesorii lui au făcut-o și că el provine dintr-o succesiune îndelungată de manageri excelenți care s-au aflat la conducerea GE.
Jim Collins, scria în cartea sa “Afaceri clădite sa dureze” că:
“ Să beneficiezi de un CEO de calibrul lui Welch este un lucru impresionant. Să ai un secol de CEO de calibrul lui Welch, toți proveniți din propria pepinieră manageriala (a GE), – ei bine, aceasta este una dintre cauzele fundamentale pentru care GE este o companie vizionară.”
Jack Welch s-a angajat în GE cu norma întreagă imediat după terminarea studiilor.
A fost crescut având la bază valorile și ideologia GE.
Iată ce declara în 1991, cu 9 ani înaintea pensionarii: “De azi înainte, alegerea succesorului meu este cea mai importantă decizie pe care o am de luat. Îmi ocupă o parte considerabilă din timp aproape zilnic.”
Jack Welch a fost selectat CEO după un proces de selecție (internă) care a durat 7 ani.
GE este doar una dintre companiile de top, cu o istorie de peste 100 de ani, care s-a reinventat cu fiecare CEO, în timp ce a păstrat neschimbate valorile și cultura companiei.
Exact același proces de management provenit din pepiniera proprie au aplicat și:
Motorola (încă de la primul CEO, când nu se știa dacă Motorola va supraviețui provocărilor financiare prin care a trecut, accentul a fost pus rapid pe pregătirea viitoarei generații),
P & G, Boeing, 3M, HP și alte companii de care au devenit repere internaționale, care au demonstrat că:
“nu au nevoie sa angajeze manageri de vârf din afara companiei pentru a obține schimbare și idei noi”.
Și n-au făcut-o doar la nivel de CEO, ci pentru toate pozițiile manageriale din companie.
Asta nu înseamnă ca nu putem aplica o lecție care a dovedit că face diferența dintre aceste companii și concurenții lor, care, treptat, au dispărut din peisajul de business, chiar dacă la un moment dat aveau o cotă de piață mai mare.
Iar cei care n-au făcut-o, și totuși au supraviețuit, sunt Walt Disney și Phillip Morris.
Dar faptul că au supraviețuit, s-a demonstrat ca s-a datorat accentului pus pe cultura organizațională pe care o aveau bine împământenită de zeci de ani. Iar managerii angajați din exterior s-au conformat imediat deoarece aveau ei aceleași valori și aceeași viziune.
Jim Collins scrie în aceeași carte din care am extras toate aceste date (Afaceri clădite să dureze) că:
“De-a lungul a peste 1700 de ani de istorie cumulata a companiilor vizionare, am descoperit doar 4 cazuri în care cineva din afara companiei a ocupat postul de CEO”.
Și cum îi pregătești pe viitorii Spa Manageri / Șefi de recepție / Terapeuți șefi?
Odată ce ai definit viziunea, misiunea și valorile centrului Spa sau Wellness pe care-l reprezinți lucrurile stau destul de simplu.
Observi care sunt oamenii ce vor mai mult de la ei înșiși, care vin cu idei noi și care vor mai mult decât un simplu job.
Dar stai! Încă nu ai conturate viziunea, misiunea și valorile afacerii? Nu-i bai!
Laura Hamzea, Coomunication & Branding Associate te ajută să le creionezi, alături de echipa ta în workshop-ul de tip teambuilding „UNITED IN BRAND WE STAND” – Workshop de Branding pentru Spa-uri & Centre Wellness.
Acest workshop de o zi – desfășurat fizic, la locația ta – este gândit ca un exercițiu de echipă în trasarea, conturarea și promovarea brandului.
Formatul este fizic, în locația voastră și se poate adresa unor echipe / grupe mai mici sau de maxim 6 persoane, în funcție de specificitatea fiecărui Spa / Hotel.
Se vor folosi metode interactive de integrare a părții teoretice în dezbateri, jocuri de rol, vizionări de materiale video relevante.
Durata: 6 ore
Rezultatul final este o echipă care acționează conștient, unitar și concertat în direcția consolidării brandului, a reprezentării lui cu succes în fața clienților existenți sau potențiali.
Pentru mai multe detalii despre Workshop-ul de Branding dă click pe butonul de mai jos:
Iar de pregătirea profesională temeinică a viitorilor tăi manageri, la cele mai înalte standarde internaționale – ne ocupăm în cursul de SPA Management la finalul căruia pot opta și pentru certificarea CIDESCO, nr. 1 pe plan mondial.
Cu ajutorul Programului Level 3 formezi manageri pentru echipa ta care:
știu să formeze și să conducă o echipă care aduce plus valoare clienților și business-ului
au capacitatea de a se adapta rapid la orice schimbare și să ia imediat măsuri să corecteze situațiile mai puțin plăcute
caută permanent soluții pentru a-și instrui personalul spre empatie, atenția la detalii și spre a face mai bine și eficient lucrurile în fiecare zi
se informează constat cu tot ce e nou așa încât să ofere clienților o experiență de neuitat, care îi fac să revină și chiar să recomande centrul Spa sau Wellness
Înscrie-i acum, chiar dacă încă nu ocupă o poziție de management. Apasă pe butonul de mai jos pentru detalii:
Detalii Program Spa Management
Formează-ți încă de pe-acum viitorii manageri în propria pepinieră, manageri care au la bază valorile și ideologia voastră.
Faptul că vei avea oamenii pregătiți din timp va duce cu certitudine la o creștere a Spa-ului tău și până să dețină acea poziție.
Fondator despreSpa.ro si SpaEdu