/
/
Obiceiuri paguboase in selectarea personalului

Obiceiuri paguboase in selectarea personalului

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Obiceiuri paguboase in selectarea personalului
Woman having Ayurvedic spa treatment. Pouring milk.

Ce sa nu faci cand iti selectezi echipa Spa:

  • Evita angajarile in graba – care ar duce la performeri foarte slabi.
  • Daca esti detinatorul unui Spa si ai ales ca un specialist sa-ti managerieze afacerea, de ce nu l-ai lasa pe el sa faca selectia de personal? Doar ai angajat un profesionist.
  • Nu aplica “nepotismul”, atat de uzat inca pe meleagurile noastre. Managerul va trebui apoi sa le caute “nepotilor” locul potrivit in organigrama Spa si s-ar putea ca acest loc sa nu existe chiar, iar formarea si dezvoltarea lor ulterioara sa nu ti-o poti permite. Deloc de neglijat este atitudinea acestor “protejati”, cu efecte din cele mai dezastruoase asupra performantei intregii echipe.
  • Nu recompensa fidelitatea sau falsa fidelitate, dupa caz, printr-o promovare pe o pozitie pentru care cel promovat e total nepregatit. Un altul sau alti membri ai echipei vor trebui sa-i preia atributiile, iar deciziile lui viitoare sigur iti vor afecta negativ afacerea. Metodele de recunoastere sunt multiple, ai de unde alege.
  • Nu-i spune managerului ca nu e treaba lui recompensarea personalului pentru ca tu esti acela care ii platesti.

Daca esti vinovat de cel putin una din cele de mai sus, atunci ai facut cel putin o alegere gresita, si anume, aceea de a angaja un manager pentru Spa-ul tau, in conditiile in care nu esti gata sa-i permiti sa-si exercite functia in interesul businessului tau.

Ce se cauta cand se selecteaza personal Spa?

Receptia are impact direct asupra potentialului cresterii Spa-ului, poate mai mult decat orice alta pozitie in Spa. Increderea, un entuziasm profesional articulat si pozitiv, o personalitate agreabila si pro-activa, sunt atribute care garanteaza controlul si cresterea acestei arii a businessului.

Inca din faza de preselectie, candidati cu o aparenta si personalitate nepotrivite, cu probleme in a comunica eficient si care nu pot demonstra o atitudine genuina in relatia cu altii, nu ar trebui considerati pentru receptia Spa. Se cauta persoane care sunt capabile sa mentina un contact vizual permanent cu un interlocutor si sa zambeasca cu usurinta. Fustele mult prea scurte si cu slitzuri mult prea adanci, bluzele decoltate, bijuteriile enorme si colorate, sunt total nepotrivite cu conceptul de Spa.

In Spa se poarta o prezenta imaculata si un make-up care sa dea o aparenta profesionala. Receptia Spa trebuie sa demonstreze un comportament profesional permanent, si alaturi de management vor da tonul intregii operatiuni, tratand toate celelalte pozitii cu respect. Negativitatea in discurs si comunicare, vorbitul “peste” sau “pe la spate” nu ar trebui permise. Onestitatea, obiectivitatea si confidentialitatea sunt chei si se refera atat la ceilalti membri ai staffului, clienti, dar si management.

Asigura-te ca cei care candideaza au pregatirea, cunostintele si experienta cerute de pozitia pe care doresti sa angajezi. Nu le permite accesul in prima linie a interactiunii cu clientii inainte sa fie pregatiti pentru aceasta. Asigura-te ca-i inveti limitarile jobului lor si toate optiunile pe care le au, in asa fel incat sa stie cand si inspre cine, sa se indrepte in situatii dificile.

Maria Rendes – Spa Consultant

Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com

SpaGuide by Maria Rendes

Cu drag,

Maria Rendes

Spa Consultant Colaborator

Email: office@desprespa.ro
Obiceiuri paguboase in selectarea personalului
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Maria Rendes

Maria Rendes

Spa Consultant Colaborator

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *