In general despre marketing in spa. Niciodata nu va fi suficient
Astazi am avut o zi printre si panouri publicitare. Sunt in Baku – Azerbaijan pentru deschiderea noului spa eforea la Hilton.
Vreau sa iti spun cateva cuvinte: marketing, marketing, marketing!
Inainte de a incepe orice altceva incepe cu identificarea nevoilor si dorintelor clientilor tai si traseaza targete si obiective pentru a ajunge si depasi aceste nevoi . Desi sunt multi factori care influenteaza succesul eforturilor tale de marketing, ai mai mult control asupra celor 4 P : produs , pret , plasare si promovare .
Pozitionarea produsului
se refera la toate produsele si serviciile , nu doar la produsele fizice pe care le folosesti ( si vinzi ) in spa-ul tau . Strategiile legate de produs includ:
· Brand si imaginea acestuia pe piata locala /internationala
· Calitate
· Siguranta
· Prezentarea produsului
· Garantii
· Suport de la distribuitor (eu intreb de aliante in marketing si PR , uniforme, testere , mostre , discounturi , promotii , training etc )
Pozitionarea pe piata spa din punct de vedere al pretului
Acesta este un element cheie in mixul de marketing. Deciziile vizavi de pret influenteaza toate celelalte decizii de marketing. Inainte de a decide pretul culege cat mai multe informatii cu privire la competitie – de exemplu aici, eu am vizitat toti competitorii (de la Hyatt la Four Seasons care este inca in santier J), am luat toate materialele legate de preturi si de promotiile/discounturile oferite, am facut o analiza competitiva care includea si analiza preturilor de retail, am analizat costurile per tratament si am facut o previzionare a ceea ce urmeaza sa vindem in functie de pret si cost.
Urmareste:
· Pret de skimming – strategia prin care setezi un pret mare la inceput pe care apoi il reduci (se maximizeaza profitul) – ador expresia asta: ´sa iei caimacul´ pietei!
· Pret de penetrare ( maximizarea volumului de tratamente)
· Pretul de retail sugerat (vei vinde la acelasi pret , sub , peste ?)
· Discounturi
· Pachete
· Preturi sezoniere
Plasare (Distributie) in spa, in online
In functie de cum vrei sa iti plasezi produsele a trebui sa consideri diversi factori. Vei vinde doar in spa sau si online? Daca vinzi online – exista un site de unde clientii pot cumpara mai ieftin? Cum vei lua comenzile si cum le vei trimite? Vei folosi posta, UPS, FedEx? Cum vei taxa si manevrarea produselor? Cine se ocupa de garantii?
Promotii pentru produsele si serviciile spa
Promotiile sunt un mod de comunicare care ajuta clientii (te vor ajuta pe tine!) sa pastreze produsul in minte si stimuleaza cumpararea de incercare si repetate, Interesant, nu?
Inainte de a plonja in orice activitate promotionala considera-ti obiectivele si bugetul. De exemplu, daca vrei sa introduci un nou produs sau serviciu poti obtine rezultate bune prin reclama in reviste si campanii de direct mailing catre lista ta curenta de clienti. Dar, daca vrei sa stabilesti recunoasterea brandului tau si leadership de piata pe termen lung va trebui sa investesti in campanii media cu spectru larg care includ televiziune, radio, ziare, reviste, mail direct si internet.