/
/
Incursiuni in trendurile internationale de Spa & Wellness

Incursiuni in trendurile internationale de Spa & Wellness

Ultima actualizare în 13 Jun 2024
|

Maria Gagiu Banner articol

Daca in anul 2023, la nivel Global, s-a estimat o evaluare de 130 miliarde US$ a industriei Spa&Wellness, se preconizeaza o crestere constanta de aprox 12% anual, ajungandu-se in 2033 la o extimare de peste 400 miliarde US$.

Continua crestere si dezvoltare prognozate au la baza studiile de:

  1. practici curative & preventive din spa-urile hotelurilor si a centrelor de MediSpa
  2. tratamente de intretinere, cu precadere anti-aging
  3. programe de modelare corporala, cu precadere programe de slabire si detoxifiere
  4. retreat-uri wellness de recuperare a echilibrului fizic si mental

 

S-a pornit de la conceptul de Spa care initial a fost directionat catre atragerea unui profil de client de nivel superior prin oferte de tratamente corporale si faciale pentru sanatate si frumusete.

Cu timpul s-a dezvoltat conceptul de Wellness (multe spa-uri si medispa-uri renuntand in prezent la denumirea de Spa in favoarea unui re-branding in Wellness Hub).

Mult mai alert in 2023 s-a aprofundat conceptul de wellness in relatie directa cu healthcare. S-a inceput introducerea tratamentelor si a practicilor de medicina alternativa (ayurveda, reflexologie) in clinici medicale si spitale, fiind decontate de casele de asigurari de sanatate, alaturi de procedurile de fizioterapie care existau deja.

 

Mult timp s-a vorbit despre Wellness si Wellbeing ca fiind sinonime. Desi corelate, nu sunt sinonime. Wellness  este instrumentul utilizat , Wellbeing este rezultatul.

“Ne gandim la wellness ca drum si la wellbeing ca destinatie“

(Mia Kyriacos,SVP Global Head of Wellbeing Hyatt).

Conceptul de Wellness incorporeaza retreat hub, medicina complementara, zona balneara, circuit spa, fitness, programe de detoxifiere, de slabit, anti aging (Spa, Zone Balneare, MediSpa, Clinici de Recuperare pe baza de Medicina Alternativa). Wellness incorporeaza mai multe laturi: intelectual, fizic, spiritual, social, financiar, emotional, ocupational, ambiental.

S-a creat si este in continua dezvoltare turismul wellness fizic, mental si emotional, care deschide larg portile catre cross-promotions intre Agentiile de Turism si Destinatiile Wellness.

Cross-promotion este un trend actual in plina dezvoltare

inclusiv intre Centrele Spa si Restaurantele cu ofera mancarte organica, intre Spa&Wellness si workshop-uri precum sesiuni de Psihoterapie ghidata in grup, prin participarea unui Psihoterapeut sau life coaching.

 

Un alt trend puternic este adaptarea la tehnologie

Daca pandemia a deshis portile catre sesiuni de wellness online, a monitorizarii sanatatii prin diferite devise-uri,trend-ul se indreapta catre introducerea Inteligentei Artificiale in Industria Spa&Wellness.

Momentan exista 2 Clinici pilot de monitorizare Spa&Wellness care au aplicat Inteligenta Artificiala intr-un mod revolutionar: una din Abu Dhabi, unde, cu ajutorul Inteligentei Artificiale sunt masurate vibratiile vocale in timpul conversatiei si poate diagnostica sursa unei traume ce sta la baza unei afectiuni fizice resimtite de pacient.

O alta clinica denumita si Clinica longevitatii, in Paris– analizeaza, tot cu ajutorul Inteligentei Artificiale, ADN-ul din sange, pentru descoperirea posibilelor mutatii genetice ce stau la baza a peste 80% din afectiunile umane.

MED-SPA continua sa se dezvolte

Clientii apreciaza solutia rapida in and out care imbunatatesc tonusul muscular, fermitatea pielii. Laser-ul este tot mai prezent  si mai apreciat in tratamentele corporale si faciale ca alternativa la operatiile estetice, fara recuperari grele si fara efecte secundare.

Desi cu efecte care nu sunt imediate, dar sustenabile, masajele clasice, tratamentele faciale clasice, cu utilizarea produse lor potrivite,r aman baza si in MediSpa, promovand wellbeing-ul care genereaza o circulatie mai buna fara blocaje energetice, o regenerare mai buna a celulelor, un echilibrul minte-corp-spirit.

Avem in noile trenduri terapiile japoneze de masaj craniosacral si terapiile din medicina chinezeasca Wood Therapy ce promoveaza cresterea imunitatii, stimularea circulatiei, detoxifierea

 

Terapia Cryo si Baile de Gheata

raman printre favoritele tratamentelor anti-aging. Sa retinem totusi necesitatea pregatirii prealabile a clientului pentru aceste terapii.

 

Melo-terapia subacvatica

terapia prin muzica si apa,cu ajutorul tehnologiei,a devise-urilor ce suporta scufundarile.

 

Forest Bathing – reconectarea cu natura

In trendurile Spa&Wellness, ca in trend-urile oricarei alte industrii, observam imbinarea intre traditional si inovatie. Nu ne indepartam de radacinile de baza, care, aplicate corect, raman cele mai sustenabile.

 

Nu vom atinge Wellbeing Uman fara Wellbeing Planetar ( mediul inconjurator)

Spa&Wellness au rol esential  in facilitarea Wellbeing-ului uman, prin promovarea Wellbeing-ului planetar.

Trend-ul curent de urgenta ale sustenabilitatii in Wellness se indreapta spre protejarea mediului inconjurator si limitarea daunelor incalzirii globale,aceasta devenind un punct de atractie si pentru client:

Protejarea Apei  -resursa vitala si terapeutica in identitatea Spa&Wellness (stim ca termenul SPA privine de la Salus Per Aquam”- Sanatate Prin Apa. In  UK la nivel national sunt implementate  in Spa-urile hoteliere practici de economisire a apei prin sisteme de reciclare, reducand consumul cu 30%

Carbon Footprint-limitarea emanarii dioxidului de carbon in atmosfera este  cea mai populara campanie a hospitalitatii de a demonstra suportul si responsabilitatea pentru sustenabilitatea mediului inconjurator. Se considera ca aceasta practica va deveni punctul definitoriu al hospitalitatii.

Reciclarea prin implementarea de strategii adecvat comunicate echipei in vederea reciclarii deseurilor /cu precadere a plasticului. Majoritatea brand-urilor de talie globala, producatoare  de produse Spa&Wellness, dar si lanturi hoteliere, lucreaza acum cu initiative de reducere a deseurilor  si de reciclare, reusind post-pandemie o reducere de 70% comparativ cu pre-pandemie.

 

Noul trend Wellness a readus, post-pandemie, si umanizarea experientei clientului hiper-personalizarea experientelor.

Wellness a devenit trendul zilei in industria ospitalitatii, trecerea de la “ar fi dragut sa am” la “am nevoie, trebuie sa am”.

S-a largit profilul clientului de la “rasfat”a client niche, la necesitate cotidiana. Omul transmite energie, noi functionand pe baza de energie.

Pandemia a fost testul suprem, in care au luat ambloare pshihozele, multe avand la baza lipsa interactiunii umane,a schimbului energetic uman.

Hiper-personalizare 360 grade ramane cea mai eficienta metoda de loialitate a clientului. Customer service nu este un trend nou, dar mereu de actualitate. Si de aceea Industria Spa&Wellness nu va fi niciodata inlocuita complet de Inteligenta Artificiala avansata. Clientul este dependent de recunoastere, apreciere, acomodare, tratamentul de” client unic, alaturi de personalizarea Experientelor Wellness, a  tratamentele si practicilor oferite “a  la carte”.

Clientul doreste implicare, atentie, atentii ce sunt rasplatite, situatii win-win (clientul hotelului este digitalizat, o simpla “personalizare”poate fi oferita ca multumire sau schimb valoric pentru o postare promotionala pe social media ale clientului).

CONCLUZIE

Trendul serviciilor si a echipamentelor este necesar si vital pentru business.

Baza ramane aceeasi, cea care trebuie bune fondata si intretinuta. Aici ne referim la tratamentele Spa&Wellness de baza  si la valorificarea specialistilor si echipei.

International sunt business-uri Spa&Wellness care urmaresc sa fie in pas cu cele mai  noi trend-uri, participa la toate conferintele si expozitiile, viziteaza diverse centre spa &wellness, pentru ca ulterior sa aplice tehnica copy-paste in propriile centre. Acest model s-a dovedit a nu fi sustenabil, iar reconstruirea unui business ruinat este mai costisitoare financiar si din punct de vedere al timpului decat un  business creat cu fundatie stabila de la inceput.

Pentru fiecare Industrie exista specialisti cu o viziune detaliata, cu studii si practici strategice experimentate, iar Industria Spa&Wellness care din exterior pare una extrem de facila, este de fapt una dintre cele mai complexe – este alternativa medicinii traditionale.

Trend-ul cel mai  puternic si mereu de actualitate este sa se investeasca in oameni, in dezvoltarea profesionala a echipei. Echipa inseamna fundatia. Orice inovatie se va plia cu success pe baza unei fundatii puternice.

Romania detine resurse de Wellness Integrative pe care multe tari le fabrica din nisip.

Avem natura, zone balneare. Ne lipseste calitatea care implica si investitii financiare (nu exclusive). Sunt multi investitori straini care cauta permanent noi locatii de investitie.

O Industrie Spa&Wellness unita si un business plan expert-detaliat, Romania poate deveni Destinatia Turistica Wellness a Europei.

 

MARIA  GAGIU a absolvit Facultatea de Psihologie in Romania,urmand studiile de Spa & Hotel Management la Academii de profil din Londra, Miami-Florida, Washington DC.

Timp de 7 ani a fost Spa Manager si Director pentru Steiner Leisure, cea mai mare Companie de Administrare Spa pentru vasele de croaziera din USA si Europa. In anul 2013 a devenit Director Regional Spa&Wellness in Maldive, pentru Universal Resorts Maldives. Din anul 2016 s-a stabilita in Abu Dhabi ca Director de Dezvoltare Spa&Wellness pentru Hotelurile de Lux din Abu Dhabi si Dubai, dar si pe plan International precum JW Marriott Venetia – unde a participat la re-branding si re-deschiderea Spa-ului. In prezent ofera Consultanta Internationala pentru proiectarea, deschiderea, dezvoltarea si operarea centrelor Spa&Wellness.

Bazata pe vasta exerienta de 19 ani in Managemental International de Spa & Wellness, crede cu tarie in puterea de Dezvoltare a segmentului din Romania prin valorizarea resurselor precum natura si zona balneara in mod particular.

Cu drag,

Maria Gagiu

CONSULTANT INTERNATIONAL SPA&WELLNESS

Email: office@desprespa.ro
Incursiuni in trendurile internationale de Spa & Wellness
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Maria Gagiu

Maria Gagiu

CONSULTANT INTERNATIONAL SPA&WELLNESS

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *