Global Wellness Summit (GWS) a lansat de curând raportul său anual ce anunță previziunile despre tendințele care vor „face valuri” în acest an in domeniul wellness.
Previziunile din raportul de 120 de pagini acoperă direcții diverse, de la wellness-ul adaptiv la climă – oferind noi modalități de a face față schimbărilor climatice – la efectele transformatoare ale artei susținute de tehnologie în contextual wellness-ului mental.
„În cei peste 20 de ani în care echipa noastră a analizat acest domeniu al wellness-ului, am constatat că au fost mai multe schimbări în 2023 decât în ultimul deceniu”, a declarat Beth McGroarty, vicepreședinte GWS pentru cercetare și prognoză.
Iată cele zece tendințe ale pieței wellness prognozate de GWS pentru 2024:
In contextul unei clime în încălzire vizibilă, GWS previzionează că vom asista la apariția unui segment de wellness de adaptare la climă, un val de inovații care vor oferi soluții de răcorire la nivel personal, al casei sau al orașelor.
Echipa prevede că acest lucru va avea un impact extins asupra arhitecturii și designului, spa-ului, modei, deja celebrelor “wearables”, industriei frumuseții etc.
Un număr record de trasee de pelerinaj din întreaga lume atrag noile generații să experimenteze cea mai veche, lentă și spirituală formă de călătorie.
Resorturile care-si doresc să se mențină relevante pentru oaspeți oferă acum programe de wellness care încorporează călătorii către diverse locuri sacre, participarea la servicii religioase precum meditația cu călugări și oferirea accesului la ceremonii care erau accesibile doar după ani de experiență pe calea iluminării spirituale.
Industria wellness a oferit, dintotdeauna, un spațiu preponderent pentru publicul feminin să-și exploreze emoțiile și să-și construiască comunități, mai puțin pentru bărbați. GWS anticipează că e pe cale să se producă o schimbare culturală, și anume o creștere a ofertelor de wellness social și emoțional pentru bărbați – de la retreat-uri dedicate lor până la aplicații mobile etc.
După naștere (care poate aduce provocări fizice și psihice semnificative), tinerii părinți se găsesc într-un „deșert” al soluțiilor de sprijin. Din fericire, potrivit GWS, este pe cale să se contureze o nouă eră în îngrijirea postpartum.
Având în vedere procentajele tot mai crescute de depresie postpartum la nivel global, guvernele și corporațiile iau măsuri, în timp ce noile aplicații vin în sprijinul sănătății mentale a noilor părinți. Piața bunurilor de consum de wellness a explodat și ea cu o multitudine de opțiuni, de la îngrijirea pielii postpartum la suplimenteși programe de fitness.
GWS spune că viteza cu care preocuparea pentru longevitate a acaparat spațiile biotehnologiei, sănătății și educației în ultimul an este uimitoare. Etichetată ca un nou pilon al industriei, obsesia pentru longevitate va continua să afecteze totul – de la călătorii la tehnologie și fitness – în 2024.
De exemplu, mai multe săli de sport de prim rang se transformă în clinici de longevitate, oferind evaluări (teste diagnostice preventive, scanări etc.) in completarea antrenamentelor.
Dacă resorturile de wellness au fost, până de curând, mai mult despre „suflet” decât despre scanări și celule stem, acum un număr tot mai mare dintre ele devin destinații cu componentă medicală și orientare specifică spre longevitate.
Industria wellness a fost destul de “zguduită” odată cu apariția noilor medicamente Big Pharma pentru slăbire, care inhibă GLP-1, Ozempic și Mounjaros. Acestea au schimbat abordările tradiționale referitoare la pierderea în greutate, redesenând procesul ca o chestiune de biologie, mai degrabă decât de psihologie și „voință”.
Privind in viitor, GWS prevede că industria wellness va furniza abordări mai integrate pentru pierderea în greutate, creând în același timp programe de suport pentru cei care iau medicamente. Se întrevăd metode bazate pe dovezi științifice care ar putea ajuta oamenii să renunțe la aceste medicamente și le vor îmbunătăți starea de sănătate.
După decenii în care fitness-ul însemna sesiuni solitare la sală, tot mai mulți adoptă sporturile de tip social – și tot mai mulți doresc să se antreneze ca sportivii de elită. Sportivii de elită doresc, de asemenea, destinații de ospitalitate care să susțină cât mai bine antrenamentele lor.
Zona ospitalității pare că răspunde, într-un final, solicitării „sportive” și oferă soluții superioare, de la antrenori profesioniști la facilități de nivel profesionist.
Wellness-ul incorporat în spațiul personal de locuit a devenit o tendință majoră in ultimul deceniu, cu accentul pe facilități precum camerele de meditație și piscinele.
În prezent, casele devin din ce in ce mai dotate in acest sens, adevărate centre de sănătate polivalente. Schimbarea este fără precedent, implicând de la sisteme de monitorizare a sănătății la domiciliu, la mobilier inteligent care se ajustează în timp real la nevoile individuale de wellness și diverse facilități și accesorii care pot fi utilizate în regim particular.
Un nou val de experiențe la muzee, in stațiuni și in spații publice – alimentate de tehnologii precum AI generativă și sunet spațial – transformă arta într-o experiență profund multisenzorială, imersivă, concepută special pentru a stimula starea ta de bine mentală.
Muzeele, hotelurile și spa-urile încorporează din ce în ce mai multe experiențe de artă multisenzorială în ofertele lor și, în acest fel, acordă atenție sporită dimensiunii wellness. Arta multisenzorială, imersivă devine, de asemenea, incredibil de răspândită în locuri publice.
În viitor, pe măsură ce adoptarea tehnologiilor purtabile va deveni tot mai răspândită, operele generative vor deveni și mai personalizate, mai participative și mai eficiente din punct de vedere terapeutic, spune GWS. Arta adaptivă va continua să împingă limitele a ceea ce înseamnă imersiunea senzorială și arta-ca-wellness.
Președinta și CEO-ul GWS, Susie Ellis, explorează câteva tendințe „pe radar” care provin din recentul GWS din Miami.
Una dintre principalele teme a fost ca principalii actori instituționali să lucreze mai mult la destigmatizarea problemelor de sănătate mentală și la crearea de noi soluții, având în vedere creșterea fulminantă a ratelor globale de probleme de sănătate mintală.
Amy McDonald, CEO al Under a Tree Consultancy, a susținut că, odată cu creșterea ratei de probleme de sănătate mintală a adolescenților din întreaga lume, trebuie să scădem limitele de vârstă în centrele de wellness și spa-uri, astfel încât acestia să poată beneficia de tratamentele
O altă temă majoră discutată de GWS a fost aceea că guvernele trebuie să adopte politici de bunăstare mai inovatoare, mai puternice. S-a discutat despre „Un-GDP”, ceea ce inseamnă ca guvernele să treacă dincolo de metricile axate pe bani – în favoarea metricilor de calitate a vieții – pentru a evalua bunăstarea națională.
Explorator Wellness Virtual