/
/
Destinatie Spa cu ape termale – factorii care determina succesul

Destinatie Spa cu ape termale - factorii care determina succesul

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Destinatie spa medical cu ape termale - factorii care determina succesul

La Congresul Anual al Turismului Balnear si SPA 2019, Mike Wallace (vezi scurta bio la finalul articolului), a prezentat factorii care determina succesul intr-o destinatie spa cu ape termale. Cele mai multe dintre idei se pot aplica si la destinatii wellness si balneare.

La finalul articolului este filmarea prezentarii.

O scurta selectie a principalelor ideile desprinse din prezentare (dar iti sugeram sa urmaresti prezentarea (22 minute) deoarece vei descoperi si multe altele):

Pentru ca o destinatie termala sa fie de succes, ai nevoie de:

  •  un leadership foarte puternic,
  • o viziune clară,
  • o strategie clară pentru a asigura o dezvoltare bună a produsului,
  •  un marketing eficient
  • abilitatea de a construi relatii valoroase

Pentru a contura o strategie clara, trebuie sa-ti pui cateva intrebari cheie:

– cine sunt clientii si de ce vin? Ce vor ei? De ce anume vor avea nevoie în viitor?

– De ce vin oamenii in destinația noastră și ce vor atunci când se întorc?

– Care vor fi oaspeții in viitor? Pentru că oaspeții de astăzi, nu vor fi oaspeții de mâine

– Ce tip de oaspeți? Clasa superioară /  clasa inferioara?

– Te adresezi unei generatii: mai tânără / mai în vârstă / tradițională / la modă / un cuplu de persoane singure sau familii cu copii mici?

Conform unui sondaj făcut, clientii ziceau ca veneau pentru sănătatea lor, peisajul, imaginea destinației și cazarea. Dar, in realitate, ceea ce și-au dorit când au ajuns acolo, au fost:

  • tratamente pasive, majoritatea destinate relaxării,
  • sa nu faca prea mult efort
  • sa aiba un pic de activitate afară.

Destinatie spa cu ape termale: Provocările

Trei provocări principale ale destinațiilor termale, conform statisticilor:

  • marketing eficient,
  • finanțarea campaniilor și
  • obținerea de sprijin din partea sectorului public.

În marketing este foarte important modul în care vă prezentați. Avem, de asemenea:

  • tendințele în schimbare,
  • segmentul de clienti in varsta (Senior market)
  • cum să încorporam wellness-ul într-o destinație termala.

Vechea schema de turism de sănătate, ca structura organizațională cuprindea:

  • turism balnear pe de o parte,
  • wellness și preventie pe cealaltă,
  • iar apoi aveți reabilitare, recuperare post-operatorie.

Însă astazi,  inclusiv spitalele și clinicile ofera servicii precum meditație, masaj, terapie prin hipnoza și încorporează wellness-ul.

Deci acest model vechi sau această structură veche nu mai sunt relevante în prezent.
Așadar, obișnuiați să puneți:

  •  diagnosticul într-o clădire,
  • operațiunile în alta,
  • într-una wellness-ul și apoi mai multe terapii alternative.

Lucrurile s-au schimbat: Wellness nu inseamna doar o doamnă drăguță cu o floare în jacuzzi. Este un pic mai complicat: este un proces de viață.

Nu poți doar să mergi la un hotel, pentru un sfârșit de săptămână, să faci o terapie spa și sa te simti fantastic.

Wellness, acum este peste tot. In fiecare oraș exista o anumită formă de wellness, indiferent că este vorba de clase de yoga, fitness și nutriție. Nu trebuie să călătorești acum pentru a obține wellness, așa că pentru a avea succes, trebuie să oferi ceva diferit, care va atrage cu adevărat oamenii. Așadar, dacă ai de gând să oferi yoga, trebuie să fie ceva mai interesant. Deci lucrurile devin mult mai diverse, mult mai interesante.

Destinatie spa cu ape termale: trenduri si oportunitati

Mental wellness

Integreaza in oferta ta servicii precum psihologie, spiritualitate, meditație, fitness mental. Acum este foarte la modă. Și este o tendință care cred că este aici pentru a rămâne pe termen lung.

Noi forme de meditație

aveți meditație cu realitatea virtuală. Gasiti meditație în medii unice, în păduri, pe plăci de surf etc.

Generația de clienti seniori

Este o piață mare, in creștere în fiecare an. În Europa sunt câteva milioane de oameni care sufera de: boli musculo-scheletice, diabet, obezitate, depresie. Acestea sunt principalele cauze ale dizabilității, la persoanele in varsta. Dacă poti oferi tratamente balneo pentru aceste afecțiuni, este perfect! Dar exista o problemă: toți seniorii se îmbolnăvesc și mor.

Așadar, dacă gestionezi un spa medical care se adreseaza seniorilor, este foarte important ca atunci când spa-ul este full, exact atunci trebuie să facă un marketing agresiv, deoarece nu stii cati vor mai trai pana anul viitor.
Și o mulțime de spa-uri medicale tematice nu realizează acest lucru.

Un alt segment în creștere este cel al femeilor singure, mai în vârstă.

Sa fii autentic este foarte important intr-o destinatie spa cu ape termale

Poti vedea cateva spa-uri din Europa care au reușit să fie unice, autentice și care au succes (le poti vedea in filmare, incepand cu minutul 00:16:10). Toate provin din zone cu ape termale, ceea ce inseamna ca toate hotelurile din zona au acces la aceste ape, dar ele au succes pentru ca au reusit sa vina cu ceva unic (sunt prezentate destinatii din Ungaria, Austria, Serbia).

Mike Wallace este consultant Medical Spa & Wellness Spa, Hungary

Are peste 20 de ani experiență în industria turismului medical, wellness și fitness. Cu o pregătire în fitness, a lucrat ca manager regional pentru LivingWell Health Clubs (Hilton) și mai târziu pentru Soho gym din Londra, Marea Britanie. În 1999, s-a mutat la Budapesta, Ungaria pentru a proiecta și înființa 7 cluburi de fitness pentru Danubius Hotels Group.

În ultimii 15 ani, Michael a fost contractat consultant Brand Manager și Group Spa Director pentru Danubius Health Spas Resorts, cu responsabilitatea pentru operațiunile, performanța în afaceri și dezvoltarea a 20 de complexe balneare și SPA-uri de relaxare în Ungaria, Slovacia, România și Republica Cehă.

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Motiv respingere *

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *