In copilarie, Anca a trait in Maroc timp de patru ani, apoi si-a facut studiile in Franta, a revenit in Romania unde a lucrat in cadrul Secretariatului General al Guvernului pe domeniul integrarii europene, si ulterior, s-a instalat definitiv in Franta, acum vreo 15 ani.
Initial, a continuat sa lucreze intr-un domeniu legat de fondurile europene. Dar, intamplator, locuia in regiunea Corrèze, unde isi are sediul Casa Sothys. Cunostea renumele Sothys si implicarea brandului in dezvoltarea regiunii.
De aceea, atunci cand a aparut ocazia de a integra Departamentul Export al Sothys, si-a depus imediat candidatura.
Procesul de selectie a fost lung, dar lucrurile au decurs de la sine, si ambelor parti le-a fost evident ca Anca este foarte potrivita cu valorile si cultura organizationala Sothys. A fost selectionata si a lucrat timp de 5 ani alaturi de cei doi directori ai departamentului export din acea perioada.
Atunci am cunoscut-o si eu pe Anca. Ma contactase pentru ca isi doreau sa intre pe piata spa din Romania. Sothys a fost sponsor principal la doua editii consecutive ale evenimentului SPA Business Networking Event.
Iar acum 2 ani, a obinut postul de Area Manager Eastern and Southern Europe – ceea ce a adus-o in punctul in care a reusit sa se ocupe si mai mult de relatia cu Romania : “Plecarea din Romania nu a fost usoara si intr-un ungher al mintii si sufletului meu a ramas intotdeauna dorinta de a imbina si a uni Franta cu Romania, nu numai in inima mea, dar si pe plan profesional. Am reusit sa fac acest lucru prin postul pe care il ocup acum La Sothys. Imi doresc sincer ca Sothys, pe piata romaneasca, sa atinga succesul pe care il merita si sa contribuim la dezvolatarea pietei si culturii spa, iar piata din Romania sa contribuie, la randul ei, la dezvoltarea Sothys. Pentru ca am convingerea ca suntem profund interdependenti unii de altii si impreuna suntem mai puternici! »
De ce admira atat de mult brandul Sothys? « Pentru calitatea de necontestat a produselor si preocuparea constanta a firmei in a aduce intotdeauna pe piata produse 100% eficiente si sigure. Si nu in ultimul rand, valorile marcii si sentimentul de a fi o parte activa dintr-o poveste care a inceput in urma cu multi ani – peste 75 de ani – si care inca mai are multe capitole de adaugat. »
Anca: Multumesc pentru aceasta intrebare, Ioana ! Sunt convinsa ca multe alte marci ar pune in evidenta diferite game, sau produse cheie care determina imediat consumatorul in a face apropierea cu marca respectiva. Este cazul si pentru Sothys si as putea da astfel de exemple.
Insa raspunsul meu nu va pune accentul pe o gama sau un produs in sine. Poate parea surprinzator, dar ceea ce diferentiaza Sothys de alte marci, dupa parerea mea, este fidelitatea !
O fidelitate care se manifesta la mai multe niveluri.
In ciuda curentelor si tendintelor inregistrate in industria cosmetica, care au condus la o evolutie foarte rapida in ultimii ani, fie ele la nivelul produselor si ingredientelor insasi, cat si la nivelul modului de distributie/comercializare, Sothys a ales intotdeauna sa puna in balanta aceste tendinte cu valorile si filozofia marcii si, asa cum spuneam, cu fidelitatea fata de :
Sothys alege sa puna accentul pe calitatea serviciilor oferite clientelor sale finale, pe recomandarile personalizate pe care esteticienele le pot oferi, si pe rolul lor esential in a recomanda rutina ideala de « home care » dupa un tratament realizat in institut.
Pe scurt, Sothys ramane fidel principalului sau partener care i-a fost alaturi inca de la inceputurile marcii : terapeutul/esteticiana.
Cunoastem cu totii, in momentul de fata, numarul impresionant de produse si tratamente oferite (fie ca e vorba de produse extrem de concentrate in termeni de activi, sau prin masini/echipamente invazive), precum si rezultatele lor pe termen scurt, mediu sau lung asupra calitatii pielii (subtiere a pielii, tratamente care impun o excluziune sociala pe o perioada determinata etc.).
Din nou, in fata acestei tendinte, Sothys a decis sa actioneze conform fidelitatii sale fata de clientele finale, care si-au construit increderea in aceasta marca pe baza rezultatelor obtinute de-a lungul anilor si prin observarea unor rezultate ce nu au adus niciodata prejudicii pielii si tenului lor.
E lesne de inchipuit provocarea pe care o reprezinta crearea de noi produse, care sa asigure o maxima eficienta si care, in acelasi timp, sa nu reprezinte nicio alterare a calitatii tenului.
Pentru a sublinia importanta acestui aspect in filozofia Sothys, fondatorul Bernard Mas a definit principiul “ Fil de vie™ (« firul vietii ») : inca de la inceputul vietii, pielea are propriile ei rezerve de energie care ii ofera stralucirea si luminozitatea necesara pentru o perioada indelungata. Bazandu-se pe aceasta observatie simpla, conceptul de Fil de vie™ vizeaza prezervarea resurselor de tinerete ale pielii pentru a mentine aceasta stralucire si frumusete ale tenului. Tratamentele Sothys realizate cu regularitate in cadrul institutelor de frumusete precum si utilizarea zilnica a produselor complementare fac posibila atingerea acestui rezultat.
Bernard Mas : « Toate produsele Sothys, tratamentele profesionale si intensive sunt create si formulate pentru a se completa unele pe altele, neinterferand niciodata cu principiul Fil de vie™ Sothys. »
Anca:
Elementul emblematic al tratamentelor Sothys il reprezinta Digi-Esthétique® : o serie de tehnici de aplicare a produselor create si dezvoltate de catre esteticiene pentru esteticiene si care optimizeaza tratamentele (fie ele faciale sau corporale) si asimilarea ingredientelor.
Digi-Esthétique® asociaza si imbina tehnicile de digito-presiune si de modelling de inspiratie atat orientala, cat si occidentala.
Esenta tratamentelor Sothys o reprezinta Tratamentele Intensive pe partea de tratamente faciale, si Tratamentele Signature pe partea de tratamente corporale.
Ele sunt completate de o serie de alte game/produse gandite pentru a oferi solutii pentru toate nevoile pielii.
Anca: Oferta Sothys in termeni de tratamente si ritualuri este extrem de variata si bogata, putand merge de la cele mai complexe tratamente si pana la cele mai « target-ate ».
In cadrul Tratamentelor Intensive Sothys, un numar important de etape au fost gandite pentru a crea o experienta unica pentru clientii nostri. Daca dorim sa evidentiem fazele comune, vom gasi in fiecare tratament o faza de pregatire a tenului prin curatarea sa, urmata de exfoliere. Vom regasi, de asemenea, aplicarea unei masti (sau o succesiune de masti) si un final care include aplicarea cremei si serului adaptat. Dar fiecare tratament, va avea etape specifice rezultatelor vizate.
De exemplu, tratamentul premium Excellence Sothys contine nu mai putin de 11 etape si 10 tehnici de masaj diferite.
Acest tratament este, de altfel, si singurul care este propus in acelasi timp si facial, si corporal. Atunci cand cele doua parti (faciala si coprorala) sunt realizate in cadrul aceluiasi tratament, durata tratamentului este de 2 ore si jumatate. Va puteti imagina, cu usurinta, evadarea pe care o procura acest tratament, care a fost gandit pana in cele mai mici detalii pentru a oferi clientei noastre o experienta de neuitat si rezultate exceptionale.
In privinta ritualurilor corporale, fiecare va avea etapele sale specifice, in functie de calatoria pe care dorim sa o oferim clientei (« Sensations orientales », o calatorie in Orient ; « Hanakasumi », in Japonia ; « Indonésie ancestrale », in Indonezia). Vom gasi, insa, etape comune, ca faza de preludiu (cu un continut diferit in functie de fiecare dintre Tratamentele Signature) si exfolierea.
De exemplu, Tratamentul Signature « Indonésie Ancestrale » contine doua etape de ritual energetic respirator Mayonggo, la inceputul si finalul tratamentului.
Anca : Unul dintre tratamentele care a fost gandit inca de la inceput pentru a fi adaptat la infinit, in functie de dorintele clientilor si, in consecinta, si a spa-ului, este tratamentul corporal « 100% customized treatment ». In cadrul acestui tratament, clienta finala poate alege tipul de tratament pe care il doreste :
Libertatea de a alege continua prin alegerea tipului de produs pe care clienta il doreste pentru faza de masaj : ulei, crema de modelare, ceara sau unt de shea.
De asemenea, clienta poate alege si parfumul specific pe care doreste sa il includa in fiecare dintre etapele alese :
Acest tratament ofera, deci, multiple posibilitati de adaptare.
Bineinteles, in termeni de adaptare a tratamentelor si a ritualurilor, reiterez importanta pe care terapeuta/esteticiana o are in recomandarea unei cure de tratamante si a tipurilor de produse adecvate pentru fiecare clienta.
Anca : Gama Sothys Organics ™ este o prelungire naturala a preocuparii pe care Sothys o are dintodeauna fata de natura si prezervarea sa. Gradinile Sothys, de care vom vorbi mai jos, sunt dovada acestei preocupari permanente. Tin sa precizez, de altfel, ca fondatorul Bernard Mas a fost printre primii vizionari in industria cosmetica din Franta, care a decis sa inlocuiasca ingredientele de origine animala cu cela de origine vegetala.
Gasim deja in multe game Sothys ingrediente bio, dar am avut ambitia sa dedicam o gama intreaga acestui tip de produse. O gama care sa includa nu numai produsele retail, pentru utilizare la domiciliu, dar si un tratament in institut/spa.
Provocarea cea mai mare pe care dezvoltarea acestei game a reprezentat-o a fost exigenta noastra fata de noi insine, si anume, aceea de a ramane la nivelul de eficacitate si calitate recunoscut al produselor Sothys. Nu doream ca produsele din aceasta gama sa se bucure doar de calitatea de a fi bio-organice, ci doream ca senzorialitatea si efectele lor sa fie demne de Sothys.
Finalizarea formulelor si a produselor a durat mai mult de 2 ani si am beneficiat in acest proces de un avantaj imens : acela de a avea propriul nostru laborator de cercetare. Aceasta ne-a permis sa reactionam cu o extrema rapiditate atunci cand am observat ca formula definita nu reunea toate cerintele noastre.
Gama Sothys Organics ™ este certificata organics de catre organismul european Ecocert, pe baza standardelor internationale Cosmos Organics. Compozitia produselor, prelucrarea si producerea lor, precum si ambalajul au fost evaluate si aprobate de catre acest organism.
Principalele ingrediente din aceasta gama sunt : seva de mesteacan din regiunea apropiata uzinei de productie (extrasa manual doar intr-o perioada precisa a anului), apa florala de paducel si extrasul de ulei de caprifoi.
Cele 4 produse retail care fac parte din aceasta gama, precum si tratamentul express pentru institute/spa au acelasi parfum cu note citrice (de bergamota, lamaie, mandarina) si note de anason, precum si de lemn de guaiac.
Doresc sa precizez un element esential in cadrul acestei lansari : pe langa produsele pe care le-am creat, aceasta noua gama a reprezentat ocazia de a stabili un parteneriat de care suntem foarte mandri, cel cu Plastic Bank. Astfel, fiecare kilogram de plastic utilizat in producerea acestor produse este compensat cu aceeasi cantitate de plastic colectat din apele/oceanele lumii.
Plastic Bank este o asociatie demna de toata admiratia, care lupta impotriva poluarii datorate plasticului si care permite comunitatilor din tarile sub-dezvoltate sa imbunatateasca nivelul de trai al persoanelor implicate in acest proiect. As fi incantata sa va dau toate detaliile legate de acest parteneriat si de actiunile intreprinse de Plastic Bank, dar pentru aceasta, va invit la evenimentul pe care il organizam pe data de 17 mai, la Hotelul Marmorosch !
Anca: Partenerul nostru in Romania, Complete Beauty, a preluat distributia produselor Sothys in 2017-2018. Putin timp dupa lansare, a sosit pandemia care, timp de 2 ani, ne-a pus pe toti intr-o situatie dificila si incerta. In ciuda acestui fapt, Sothys a continuat sa fie purtat de catre partenerii nostri (intreaga echipa de la Complete Beauty), carora le multumim pentru dedicatie si pentru munca depusa, si a reusit sa inregistreze o frumoasa dezvoltare. Suntem deci mandri, in momentul de fata sa numaram printre clientii Sothys, mai multe spa-uri pe intreg teritoriul Romaniei : Marmorosch Bucharest, Therme Bucharest, SunGarden Golf & Spa Resort Cluj, Atasagon Detox & Wellbeing Center Brasov, Country Spa Health & Beauty Retreat Snagov, Thai Terra | Beauty & Massage Oradea.
Aceasta enumerare nu este exhausitva si tin sa precizez ca suntem mandri de fiecare dintre spa-urile si institutele care lucreaza cu produsele noastre, deoarece stim seriozitatea cu care recomanda aceste produse, importanta pe care o au pe langa clientele finale si, in final, rolul esential pe care il au in a promova conceptul holistic de wellbeing. Asa cum spuneam mai sus, fiecare dintre acesti terapeuti/esteticiene este principalul nostru ambasador. Si pe aceasta cale, doresc sa le multumesc pentru toata seriozitatea si fidelitatea lor !
Anca: Sothys este o marca de renume in lumea spa-urilor din lumea intreaga si ritualurile Sothys se pot regasi in locuri precum : Thermes de Spa, Le Ponant, Spa Le Burgundy, Cap Estel, Le Strato Courchevel, Hotel Hershey, St Regis Osaka, St Regis Dubai The Palm, Toskana Therme Bad Schandau si multe altele.
Va invit cu placere sa vizitati pagina noastra : https://www.sothys.fr/fr/liste-spas?continent%5B%5D=on
Sothys este partener al Relais&Châteaux, Marriot Group (pentru hotelurile St Regis) si este prezent in multe hoteluri ale grupului Accor.
Suntem, bineinteles, mandri de aceste parteneriate, dar trebuie subliniat ca aceste realizari nu ar fi fost posibile fara munca de fiecare zi si de ani de zile a echipelor care stau in spatele tuturor produselor Sothys si a tratamentelor/ritualurilor pe care le propunem. Fara responsabilitatea si seriozitatea fiecaruia din lantul care duce, in final, la un produs specific, Casa Sothys nu ar fi astazi un partener recunoscut al tuturor acestor locuri care ne fac sa visam si sa ne evadam. Iar aceste locuri nu ne-ar aduce aceasta evadare mult-visata, in lipsa unor cerinte si procese extrem de riguroase interne si fara seriozitatea si atentia pentru fiecare detaliu a tuturor echipelor implicate. Si acest lucru trebuie subliniat : succesele si renumele se castiga doar printr-o munca constanta si minutioasa, prin dedicatie si responsabilitate.
Anca : La Maison Sothys (Casa Sothys) este rezultatul unui vizionar, al fondatorului Sothys, domnul Bernard Mas, tatal celor doi fii care acum conduc Sothys (Christian si Frederic). Intr-un moment in care toate marcile de cosmetice erau localizate in Paris (la fel ca si Sothys, de altfel), Bernard Mas face alegerea, in anii 1970, de a instala sediul Sothys in centrul Frantei, in regiunea Corrèze, de unde este originara familia sa.
Dorinta lui de a participa la dezvoltarea regiunii din care provine familia sa a fost motorul acestei decizii, o decizie care i-a adus numeroase avantaje ulterior. Astfel, uzina de productie se afla in orasul unde a copilarit mama sa, iar Gradinile Sothys se afla in orasul tatalui sau.
Gradinile Sothys au fost create in 2007, iar pasiunea cu care Bernard Mas a condus acest proiect reveleaza intregul sau atasament fata de radacinile sale si fata de natura si splendoarea sa.
Gradinile se intind pe o suprafata de 4 ha si fac parte dintr-un parc forestier de 26 de hectare. Alaturi, se afla, de asemenea, un restaurant gastronomic, a carei vedere da spre lacul linistit din fata gradinilor. Gradinile sunt construite ca un ansamble de gradini mai mici, care au toate o legatura cu lumea cosmeticii.
Nu pot decat sa va invit sa vizitati aceste locuri aparte, in care timpul pare ca se opreste. Cuvintele, si chiar si imaginile, nu vor putea sa cuprinda decat o infima parte a sentimentului pe care vizita la fata locului il va trezi.
Gradinile (deschise publicului larg), uzina de productie si sediul Sothys pot fi vizitate de catre partenerii nostri si suntem intotdeauna incantati sa putem impartasi si prezenta povestea Sothys ! Sunteti, deci, bineveniti!
Explorator Wellness Virtual