Comunicarea se zice a fi secretul succesului. Cum putem comunica mai bine si de ce esuam de multe ori? Suntem sau nu buni comunicatori?
Va propun cateva idei si motive de reflectie asupra comunicarii:
Mai ales de pe pozitia de manager sau detinator al unui business, e crucial sa stabilim adevaratul raspuns la aceasta intrebare. Multi intreprinzatori doresc un rezultat atat de tare, incat nu iau timp sa discute ceea ce doresc cu adevarat si se limiteaza sa dea directive. Intrebati, ascultati si apoi dati raspunsul potrivit. Dezvoltati-va obiceiul de a conversa, renuntand la monolog.
Daca team-ul tau va intelege si va sti inspre ce se indreapta businessul tau, ei vor fi cu totii mai increzatori in tine si in capacitatile lor de a contribui la scopul comun. Arata-le directia in care doresti ca Spa-ul tau sa mearga si strategiile pe care le vezi tu pentru a ajunge unde iti doresti. Fii deschis la ideile altora.
Ia-ti timpul necesar pentru a analiza oportunitatile pe care vrei sa le capitalizezi sau problemele pe care vrei sa le rezolvi, in asa fel incat sa poti sa expui ideile despre rezultatul pe care il vrei intr-un mod articulat si clar. Lasa-i pe ei sa se ocupe de detalii.
Porneste cu ideea ca problemele sunt oportunitati. Cand team-ul iti pune sub semnul intrebarii ideile, analizeaza situatia si identifica obstacolele. Acesta e inceputul unui plan de actiune. Asculta-i.
Este intotdeauna o chestiune de timp pentru ca o viziune sa devina realitate.
Dorind sa inchei intr-o nota putin mai relaxata aceste randuri, reamintesc de personajul sefului lui George din serialul de televiziune Seinfeld, a carui fata nu se vede niciodata. Este cel mai bun exemplu- “ASA NU”. Nu ar dori nimeni sa cada intr-un asemenea ridicol, nu-i asa?
Surse: e-zine, 23 Iulie 2010, www.thebeautyresource.com
Maria Rendes – Spa Consultant
Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com
Spa Consultant Colaborator