Dupa 10 ani de management , consultanta, educatie si alte asemenea pe la diverse case de spa a venit momentul cand cred ca am experienta necesara pentru a deschide propriul meu spa. Stiu ca nu sunt singura: conform unor date statistice industria spa este una dintre pietele cu cea mai rapida crestere din lume. In plus, 70% dintre spa-uri au o afacere care se extinde. Si nu poti porni printre hatisurile intortocheate ale acestui sofisticat business fara un plan solid care sa te tina cu picioarele pe pamant ( si, crede-ma, e greu sa fii cu picioarele pe pamant cand totul in jurul tau e ´liber la fantezie´!).
Spa-urile profitabile se bazeaza pe o utilizare eficienta a camerelor de terapie, maximizarea utilizarii terapeutului ( vanzarea orelor care nu sunt de varf – conversie mare de retail – retinere – referinte sunt pilonii de baza in cantarirea meritelor unui bun terapeut), un trafic fluid in spa, buna contabilitate. Dupa ce am lansat cateva spa-uri in ultimii ani am identificat o suma de pasi pentru dezvoltarea unui business de succes.
Creierul tau lucreaza mereu, zi si noapte si de multe ori dimineata un iti mai amintesti o idee absolut fantastica din timpul noptii. Eu tin un caiet langa pat, acelsi caiet calatoreste cu mine in avion si merge si la plaja.
Eu fac acest lucru personal si nu prin agentii si astfel am o idee clara nu doar asupra serviciilor dar si asupra personalului, asupra gradului de ocupare si facilitatilor. La deschiderea eforea la Hilton Baku am ales sa fac acest lucru desi primisem un raport de la o agentie britanica.Lucrurile aflate pe teren s-au dovedit infinit mai pretioase, ducand la modificari de strategie de marketing.
A, ai sute de idei. Stiu, ploua cu ele mai ales cand esti hiper pasionat de domeniu! Toate fuzioneaza intr-o fluida si rotunda idee de design si concept? As zice pas. Alege tema, alege firul central si construieste de la acest miez. Nu amesteca tot ce ti se pare minunat pentru ca spa-urile eclectice a caror viziune nu poate fi cuprinsa intr-o propozitie nu conving.
Eu am liste extreme de detaliate a tot ce imi trebuie in felurite formate. Stiu costurile, furnizorii, diferentele de produs.Stiu cat ma costa pe metru patrat sau pe zone.
Atitudine si cunostinte si pasiune si experienta si empatie..si limba engleza. Trebuie sa mai spun ceva ? Eu organizez dupa primul interviu doua probe practice – din experienta multi terapeuti sunt emotivi si nu fac o prima proba optima. Stiu ce ganditi, pai si in fata clientului vor fi pentru prima oara, uneori. Nu este acelasi lucru : presiunea posibilului job plus mediul nefamiliar si intelegerea faptului ca sunt testati atarna greu in balanta.
Nu pune in fata oaspetelui terapeuti care nu cunosc in detaliu meniul de servicii ( si cum se pronunta terapiile , sic!) si care un au avut timp sa se familiarizeze cu produsele, manevrele si protocolurile cu care lucrezi.
Oana Manole
Spa Consultant Spa D´Or Consulting,
www.spador.ro
M: 0721 070 392
Explorator Wellness Virtual