Unele dintre cele mai neglijate aspecte ale business-ului spa sunt materialele promotionale si dintre acestea, menu-ul spa, tocmai acela de la care obtii venitul. Adesea, detinatorii si managerii de spa vor petrece mult timp cu publicitatea media, chiar cu promotia din “gura in gura”, insa vor neglija sa acorde acelasi timp si efort celor doua elemente vitale ale promotiei spa-ului: brosura si menu-ul spa. Si totusi, intre materialele printate, acestea din urma sunt cele mai privite de catre clienti, asa incat ele isi merita intreaga atentie.
Aceia care examineaza brosurile sau menu-ul de tratamente sunt media “selectata”, au deja un interes in spa, in timp ce promotia “targhetata”, cel mai probabil scapa sau este ignorata. Potentialii interesati in servicii spa ar trebui sa cumpere un ziar sau sa asculte la radio ori sa se uite la televizor, exact in momentul in care spa-ul este promovat. Pentru mailingul direct, un procent al industriei de 1% – raspuns e considerat un succes. In general vorbind, marketingul localizat are un mai mare ROI (Return on Investment), insa cu mailingul “targhetat”, ar trebui sa cream interes si atentie in produsele si serviciile spa oferite, evitind mailul “junk”.
Asa incat, ei vor privi specific la aceste materiale, in masura in care vor gasi ceea ce cauta, poate un spa, poate unul in perimetrul lor, poate un anume serviciu. O brosura sau spa menu bine construite vor castiga usor un client deja inclinat sa folosesca oricum spa-ul.
Brosura ar trebui sa dea informatii despre atmosfera spa-ului tau, produse, servicii si staff. Menu-ul include o succinta descriere a tratamentelor in termeni de beneficii. Menu-ul este acela care spune cine esti si in masura in care e construit eficient, iti va vinde serviciile. Este bine meritata investitia de timp si bani in crearea unui menu. Odata creat, nu uita sa aduci modificarile, cand acestea survin in ceea ce oferi. Nimic nu este mai neplacut decat sa trebuiasca sa recunosti ca nu mai poti oferi un serviciu cerut de client. Pastreaza-ti ofertele fresh, include preturile, foloseste cuvintele potrivite, aminteste-ti de cat de importanta e prima impresie. Si pana inveti singur sa faci un menu care vinde, nu e o rusine sa ceri ajutor. Fii pregatit apoi cu partea a doua, ce ar trebui sa faci cu el?
Maria Rendes – Spa Consultant Colaborator
SPARTNER- The Wellness Consultants
0727 912 653
www.spartner.es
Spa Consultant Colaborator