Reciclare si reducerea risipei alimentare - DespreSpa

Reciclare si reducerea risipei alimentare:

economia circulară și reducerea deșeurilor

Economia circulară este un model de productie si consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea și reciclarea materialelor și produselor existente cât mai mult posibil. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins.

În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deșeurilor. Când un produs ajunge la sfârșitul duratei sale de viață, materialele din care este făcut sunt păstrate în cadrul economiei de câte ori este posibil. Acestea pot fi folosite din nou și din nou, creând astfel o valoare suplimentară.

...

Economia circulară se abate de la modelul economic tradițional, liniar, care se bazează pe un model de ia-fă-consumă-aruncă. Acest model se bazează pe cantități mari de materiale și energie ieftine, ușor accesibile.

Populația mondială este în creștere, la fel și cererea de materii prime. Cu toate acestea, aprovizionarea cu materii prime cruciale este limitată.

Aprovizionările finite înseamnă că unele țări din UE depind de alte țări pentru materiile prime.

În plus, extracția și utilizarea materiilor prime au un impact major asupra mediului. De asemenea, cresc consumul de energie și emisiile de CO2. O utilizare mai inteligentă a materiilor prime poate reduce emisiile de CO2.

Masuri precum prevenirea deșeurilor, proiectarea ecologica si reutilizarea ar putea economisi în companiile din UE 600 de miliarde de euro - echivalentul a 8% din cifra de afaceri anuală – reducand totodata emisiile totale de gaze cu efect de sera cu 2-4%.

Trecerea la o economie mai circulară ar putea aduce beneficii cum ar fi reducerea presiunii asupra mediului, îmbunătățirea securității aprovizionării cu materii prime, creșterea competitivității, stimularea inovării, stimularea creșterii economice, crearea de locuri de muncă (580.000 de locuri de munca numai in UE).

De asemenea, consumatorii vor beneficia de produse mai durabile și inovatoare, care vor spori calitatea vieții și îi vor ajuta să economisească bani pe termen lung.

Economia circulară: mai multă reciclare a deșeurilor menajere și mai puțină depozitare

O mai bună gestionare a deșeurilor poate aduce beneficii mediului, climei și sănătății umane, dar nu numai. Trebuie creat un sistem în care valoarea produselor, materialelor și a resurselor este păstrată în economie cât de mult posibil.

Exista target separat de reciclare, dispus prinlegislatia europeana si sunt specificate pentru diferite ambalaje, cum ar fi hârtia, cartonul, plasticul, sticla, metalul și lemnul.

Risipa alimentara:

„Milioane de tone de alimente la gunoi”

Se estimează că în UE sunt generate anual 88 de milioane de tone de deșeuri alimentare. Sau 173 de kilograme pe cap de locuitor.

În ferme, în procesare și producție, în magazine, restaurante și acasă… alimentele se pierd și se risipesc de-a lungul întregului lanț alimentar. Pe primul loc în generarea deșeurilor alimentare se găsesc gospodăriile.

Este necesar ca cetățenii să înțeleagă mai bine noțiunile de siguranță alimentară, risipă alimentară și cauzele acesteia. Potrivit unui sondaj Eurobarometru, etichetele privind data expirării nu sunt bine înțelese. Această confuzie sporește rata risipei alimentare. În același timp, aproape șase din zece europeni declară că verifică întotdeauna etichetele „a se consuma, de preferință, înainte de” și „data-limită de consum”.

Risipa alimentară: o chestiune economică, ecologică și etică

Alimentele pierdute sau risipite contribuie la schimbările climatice, având o amprentă de carbon la nivel global de aproximativ 8% din totalul emisiilor cu efect de seră antropogene globale. Reprezintă o risipă de resurse limitate, precum pământ, energie și apă de-a lungul întregului ciclu de viață al produselor. Pentru fiecare kilogram de alimente produse, sunt eliberate în atmosferă 4,5 kg de CO2.

Risipa de alimente are nu numai costuri sociale, economice și de mediu ridicate, ci și consecințe etice. Conform Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite, 793 de milioane de oameni din lume sunt subnutriți. Conform Eurostat, în 2014, 55 milioane de persoane (9,6% din populația UE) nu își permiteau o masă de calitate o dată la două zile.

Citeste mai mult

Leader Initiativa

Andreea Mihai

Biografie Andreea Mihai

Profesionist in retail cu peste 19 ani de experienta - ex Carrefour (17,5 ani) si ex Leroy Merlin (1,1 ani)

Andreea e dinamica, energica, orientata catre rezultate si oameni, inovatoare, curioasa si flexibila.

Dupa dimploma in stiinte economie din Franta si un master si un Executive MBA (ASE Bucuresti si CNAM Paris), a activat peste 19 ani intr un mediu de business competitiv si complex.

Ariile sale de expertiza:

Marketing Strategic, Digital&Online, Pricing Management, Brand Management (lansari, pozitionari), Comunicare (on&off), Research, Budgeting, Design Thinking, Inovatie, CSR, PR.

A luat parte la 2 Mergers&Aquisitions (preluarea Artma de catre Carrefour in 2007 si a Billa in 2016) – de la stadiul de planificare strategica pe hartie pana la rezultate concrete mai bune decat business planul initial, 1 criza economica (2008) si 2 schimbari de TVA.

Cu peste 1.000 de Studii de Marketing (client, consumator, trenduri de piata, category management, geomarketing, etc), peste 500 de Campanii de Publicitate si Institutionale (TV, digital, social media, radio, presa, outdoor, proiecte speciala, conferinte de presa, evenimente, BTL), peste 100 de proiecte CSR (pentru orfani, categorii sarace, protectia mediului, padurilor, reducerea poluarii, reciclare), peste 50 de Planuri Comerciale pentru diferite business unituri, Pricing Management zilnic pentru peste 45.000 de produse peste tot in Romania, Andreea este foarte ancorata in viata reala de business.

In ultimii peste 10 ani, in focusul Andreei a fost si Online-ul, (alaturi de echipe, de la crearea de la zero pana la vanzari on line prin magazine on line, market place-uri si aplicatii de mobil) pentru afaceri mari, medii si mici.

A imbinat intotdeauna comercialul cu marketingul si comunicarea si are o foarte profunda intelegere a tuturor fatetelor unui business – on&offline.

Andreea este un om de echipa, convinsa de puterea inteligentei collective si iubeste sa foloseasca talentul fiecaruia intr-un proiect dat.

Coordonator Initiativa

Nume

Membrii Initiativei

Nume

 

 

 

Nume membru

 

 

 

 

Nume membru

 

 

 

Te ghidam catre experientele spa & wellness care ti se potrivesc:

Te ghidam catre experientele spa & wellness care ti se potrivesc: