Unii ar crede că e doar omul cu banii, însă Petru este mult mai mult de-atât. E un om care vede dincolo de momentul prezent, preocupat să ajute, să facă bine în jur, să ofere suport personal și profesional ori de câte ori simte că are cum să contribuie. Doar că, pe lângă misiunea asta aparent abstractă, dovedește un spirit extrem de practic si de aplicat. Mi-a arătat-o în interacțiunile pe care le-am avut cu el de-a lungul anilor de care o să-ți povestesc imediat.
A ajuns să lucreze in domeniul wellness cu mulți ani în urmă, dupa ce a identificat câteva nevoi nerezolvate ale oaspeților din turism și a venit cu o soluție pentru ele: „Am observat un derapaj între dorința clientului de turism și contextul pe care i-l oferea piața. Cei care cumpără vacanțe isi doresc relaxare, deconectare, odihna profundă, sa-si revină după munca și efortul susținut din timpul anului. Insă adeseori în concedii, încurajați de context, uita de ce au venit. Astfel, rutinele sănătoase, cum ar fi trezitul dimineața, mâncatul sănătos și dieta, petrecerea timpului în natură, evitarea exceselor, expunerea prelungită la soare si mai multe J, nu se mai întâmplă.
Drept urmare, după vacanță revin acasă obosiți și fără energie, dar cu sentimentul ca au nevoie de o „vacanță de revenire din vacanță”. În loc să se revigoreze, își consuma rezervele de energie de care au nevoie pentru muncă și familie.”
Într-o epocă în care oamenii asociau ideea de relaxare doar cu plecările în vacanță, Petru s-a gândit să le dăruiască mult mai mult timp pentru ei: stare de bine in orice moment al anului. Concret, în loc să-ți concentrezi toate activitățile pentru tine în cele două-trei săptămâni de concediu și să nu apuci să te bucuri de ele, el te invita să-ți faci timp pentru trup și suflet practic… oricând 🙂
„Pornind de la acest insight și de la faptul ca turismul este un sector puternic afectat de sezonalitate, am vrut să aduc o inovație. Scopul meu a fost ca lumea să nu mai depindă de vreme sau anotimpuri, ci să aibă tot timpul anului o experiență și beneficii la nivel înalt. În timp, acestei inovații i-a fost adăugată o componentă de terapii Mind, Body & Spirit care rulau tot timpul anului și care ajutau detox-ul emoțional, relaxarea profundă și o abordare holistică a vieții și corpului.”
In primii ani, a lucrat in Bodrum într-un centru de detox & wellbeing. N-a fost șef dintotdeauna, ci a muncit în aproape toate departamentele și înțelege perfect părțile mai delicate, zonele de intervenție și dificil de navigat. Experiența asta l-a ajutat pentru ca ulterior, din poziția de director general să-și înțeleagă ușor angajații și să aibă perspectiva completă, din ambele părți ale afacerii pe care o conducea. Reușește să se pună atât în locul clienților, cât și al personalului și să privească lucrurile nu doar din perspectiva investiției, ci și a metodelor prin care treaba să meargă bine și plăcut pentru toată lumea. Astfel, întotdeauna s-a calibrat corect în relația cu echipa.
La Bodrum, a cunoscut-o pe soția lui, Alina, cu care s-a căsătorit și pe care a însoțit-o în România, unde au dezvoltat Atasagon: „Am ales Brașovul ca loc în care să trăim și să dezvoltăm Atasagon pentru că este în centrul țării, are printre cele mai bune proporții de spațiu verde la suprafață urbană construită și este, din punctul nostru de vedere, cel mai civilizat loc din România pentru o viață pe termen lung. Aici te simți deopotrivă în mijlocul unui spațiu dinamic ce îți oferă tot ce ai nevoie, dar și conectat oriunde la natură, viață și echilibru autentic. A fost o decizie de business pornită pe un fundament de importanță a familiei.”
L-am cunoscut pe Petru la scurt timp după deschiderea centrului. Îmi amintesc ca am fost impresionată de două aspecte. În primul rând, de felul în care Petru a reușit să organizeze cat se poate de eficient un spațiu nu foarte generos. O recepție primitoare, spațiu în care să servești masa și sucurile, cabinet pentru doctor, mai multe camere de masaj, câteva camere pentru terapiile specifice detoxului, saune, hammam – în care poți să faci și tratamente și o zonă de relaxare în doar 750 mp. Ai senzația ca ar trebui sa fie foarte mare, dar, de fapt, este foarte bine împărțit.
Apoi, am fost impresionată de felul în care reușește să combine experiențele pentru un efect maxim asupra clienților: pe lângă sucuri, alimentație si tratamente corporale specifice pentru detoxifierea organismului, la Atasagon ziua începe cu o plimbare prin munți, astfel încât sa te poți deconecta la nivel mental, si continuă si cu ore de meditație, tai chi si alte practici străvechi pentru atingerea unui echilibru emoțional si spiritual. Cu programe detox care se adresează simultan celor 4 planuri ale omului: corporal, mental, emoțional si spiritual, este evident ca obține rezultate in doar câteva zile: „Alături de echipa Atasagon, am atins aproape 7.000 de vieți prin programele derulate în cei 6 ani de activitate. Ne-am dorit le accelerăm starea de bine și echilibrul emoțional-mental-spiritual al vieții de zi cu zi și am reușit, ceea ce reprezintă o mare mândrie. La fel cum mă bucură să văd oaspeți care revin în centru, semn că au fost foarte mulțumiți de experiența de aici.”
Organizează în fiecare an mai multe sesiuni de training pentru echipa lui, astfel încât să se asigure că oaspeții lor se bucură de cele mai bune experiențe. Colegii nou veniți în echipă iau contact rapid cu cultura Atasagon prin colegii mai vechi. În plus, are grijă ca salariile să fie peste nivelul pieței, astfel încât echipa sa fie mulțumită și din acest punct de vedere. Organizează constant teambuilding-uri și evenimente care să-i apropie.
A primit peste 10 recunoașteri și premii internaționale de la World Travel Awards sau Dr OZ Awards, atât pentru centrul în care a activat în Turcia unde activitatea lui de management a adus rezultate, cât și pentru Atasagon.
De-a lungul timpului, am colaborat strâns cu Petru și de fiecare dată m-a surprins prin profesionalism.
Când a fost speaker la cea de-a 4-a ediție a evenimentului SPA Business Networking Event, a avut o prezentare în acord perfect cu spiritul lui: scurt, la obiect si foarte aplicat.
În 2017 când am organizat un press-trip cu jurnaliști din presa de lifestyle, turism și business din Romania și i-am propus să venim și la Atasagon să le prezentam diferențele dintre un centru detox și un centru spa, a acceptat imediat. Nu i-a fost ușor pentru că veneam cu peste 20 de jurnaliști, și totuși a reușit să aranjeze programul în așa fel încât să nu deranjăm niciun client în cele peste 4 ore pe care le-am petrecut la ei. Ba chiar a contribuit la cheltuielile de deplasare, astfel încât să putem organiza press-trip-ul.
La sugestia mea a participat și la Premiile ESPA (European SPA Association) în 2016, unde a și câștigat un trofeu. La ESPA se punea accentul pe fluxurile operaționale și concept, iar Atasagon s-a distanțat remarcabil la aceste două puncte de ceilalți competitori.
Dar cel mai mult m-a impresionat anul trecut, în plină pandemie. Mi-a zis ca urmărește atent tot ce lucrăm prin Asociația SPA Romania pentru legiferarea pieței spa și că vrea să-și aducă o contribuție. S-a oferit să plătească o parte din cheltuielile pe care le avem cu dosarul pentru introducerea nomenclatoarelor de meserii si a standardelor ocupaționale. Mi-a explicat că o face pentru că simte nevoia să compenseze dezavantajul limbii: nu vorbește nativ limba română și nu ne poate ajuta așa cum și-ar dori în partea de concepere și redactare a documentației.
Știam în ce situație financiară sunt toate centrele spa, motiv pentru care nu solicitasem nimănui să susțină aceste cheltuieli, iar propunerea lui m-a emoționat profund, mai ales că abia discutasem cu el și aflasem că “în mod normal și dacă aș fi gândit strict ca un om de afaceri care își bazează deciziile pe cifre și indicatori de performanță, puteam să ne închidem centrul, însă am decis că duc înainte misiunea pentru a valoriza tot ce avem bun în noi și viziunea noastră. Într-un astfel de moment am realizat cât de mult suflet am pus cu toții în acest proiect, chiar dacă este extrem de greu să continuăm într-un moment atât de neprielnic economic, social și financiar”.
Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai învățat despre tine de când lucrezi în acest domeniu?
Că sunt momente în care emoțiile pot prelua controlul, dar dacă mă așez în mine și iau puțină distanță, totul va fi bine.
Care este cea mai mare satisfacție pe care ai avut-o legat de activitatea ta?
Bucuria și liniștea sufletească pe care le am pentru că pot dormi liniștit noapte de noapte pe fondul unei etici profesionale de la care nu mă abat și al autenticității personale pe care o aduc în activitatea la centru.
Care este cel mai frumos lucru care ti s-a întâmplat până acum?
Familia.
Care este lecția pe care ai învățat-o în cel mai dur mod?
Că socotelile clare și determinarea lucidă fac afacerile bune. Și aici mă refer la faptul că sunt de părere că nu ai voie să renunți la ideea ta, dacă simți că este una în care merită să îți investești energia și resursele.
Cum a fost pentru tine perioada pandemiei?
Un reset, o reașezare profundă pentru a reconsidera lucruri și pentru a trage niște concluzii personale și profesionale.
Așa cum ceea ce facem noi la centru este orientat spre prevenție și echilibrare holistică pe termen lung, tot așa, cred că în viață este important să previi ce se poate pentru a minimiza pagubele și consumul energetic inutil.
Dacă trebuie să reținem două idei din perioada de pandemie, acestea cred că ar fi: prevenție și stare de bine.
Unii aleg, simbolic vorbind, strategia “botox” pentru a adăuga surplus la ceva ce deja există, noi alegem „detox” și eliminăm tot ce nu ne mai servește.
Din fericire, am trecut de faza în care trebuie să creăm noi trendul de wellbeing, el există de ceva timp și e în creștere constantă. În plus, observăm și la oaspeții noștri cum și-au schimbat mentalitatea în bine după pandemie.
Ce te deranjeaza cel mai mult la unii oameni?
Minciuna.
Ce-ti aduce bucurie, implinire?
Copiii. Când văd copii, sunt fericit.
Ce trenduri în wellness vezi tu pe termen scurt și mediu?
Wellness va colabora tot mai mult cu tehnologia, care va deveni un ajutor de nădejde integrat în viața curentă (pentru somn, pentru meditație, anti-anxietate, pentru relaxarea mentală, pentru nutriție).
Centrele, resort-urile, hotelurile vor potența dezvoltarea terapiilor și abordării wellness și vor începe să adreseze această latură din ce în ce mai profund și la tot mai multe niveluri: de la materiale folosite (biodegradabile, produse reciclabile) până la viziune sustenabilă și responsabilă social și cu mediul.
Ce mesaj ai vrea sa transmiti lumii intregi?
Cu pace în casă, e pace pe planetă. (Mustafa Kemal Atatürk)
Pe Petru il gasesti la Atasagon Detox & Wellbeing Center, în Brașov
Ioana Marian,
Fondator despreSpa.ro
Explorator Wellness Virtual