/
/
Portret: Loredana Chis, Spa Manager

Portret: Loredana Chis, Spa Manager

Ultima actualizare în 31 Mar 2024
|
Portret: Loredana Chis, Spa Manager SunGarden Golf & Spa Resort, Cluj
Portret: Loredana Chis, Spa Manager 

Loredana nu munceste doar pentru SPA-ul pe care il conduce. Munceste pentru toate SPA-urile din Romania si pentru clientii lor, consecventa principiului dupa care isi traieste viata: sa aduca bucurie celor din jur.

,,Mi se spune des ca sunt un om norocos. Cred si eu acest lucru, insa viata m-a invatat ca poti participa activ la crearea norocului daca esti pozitiv, hotarat si ai mereu grija la trenurile care ajung in gara ta. Stiu exact care este trenul in care trebuie sa ma urc si sa culeg roadele din fiecare vagon, la fel cum simt trenul pe care trebuie sa il las sa plece, fara nici un regret, doar pentru ca a ajuns in gara mea la momentul nepotrivit, desi poate l-am asteptat candva.”

A facut sport mereu. A fost un copil activ care era fericit doar pentru ca putea sa fie in miscare, sa alerge si sa urce pe munti. A cochetat cu sportul de performanta cativa ani, mai precis, a facut handbal de performata timp de 9 ani. Nu multi, dar suficient cat sa invete ca nu poti obtine nimic fara multa munca si disciplina, indiferent de talentul cu care te-ai nascut.

Loredana SunGarden Resort
Portret: Loredana Chis, Spa Manager

A abandonat sportul cand a inteles ca nu poti sa faci in acelasi timp si performanta competitionala si scoala la nivel ridicat. La sfarsitul liceului, i-a fost usor sa faca alegerea: Universitatea de Medicina si Farmacie din Cluj, Facultatea de Balneofiziokinetoterapie si Recuperare Medicala. 

Spre deosebire de multi dintre colegii ei, inca din timpul facultatii a ales calea Wellness-ului. “Curativ sau profilactic? a fost intrebarea care m-a urmarit in timpul sutelor de ore de studiu a anatomiei, patologiei, fiziologiei, biomecanicii, histologiei, biochimiei. Balanta s-a inclinat spre profilactic atunci cand am reusit sa citesc nefericirea din ochii omului bolnav si sa o compar cu energia si cheful de viata pe care o ofera Sanatatea. Am refuzat sa lucrez in clinici medicale si am continuat procesul de invatare prin diferite cursuri pe care le-am urmat, de la cel de antrenor personal, aquagym, indoor cycling sau nutritie, dar si prin studiu individual intens.”

In 2010 a intrat in lumea Spa-ului, ca angajat al unui Hotel de 5* din Cluj. Si de-atunci a stiut ca va ramane in acest sector mult si bine, pentru ca a fost “dragostea la prima descoperire”, cum mi-a marturisit intr-una dintre discutiile noastre. 

La SunGarden a ajuns sa lucreze intamplator. Intr-un moment in care se afla intr-un punct confortabil atat pe plan profesional cat si personal. Dar pur si simplu nu a putut sa spuna NU: “SunGarden Golf & Spa Resort a fost locul care m-a chemat in 2019, fara sa il caut. S-a dovedit a fi una dintre cele mai valoroase decizii pe care le-am facut. Am fost sunata in urma unor recomandari si am ajuns la prima intalnire, fiindca nu o pot numi chiar interviu, fara nici un CV, fara nici o pregatire prealabila, foarte relaxata. Am simtit, dupa cateva cuvinte, ca este o usa pe care trebuie sa o deschid. Conceptul Spa-ului renumit in tot orasul, locatia, design-ul, facilitatiile si provocarile cu care vine la pachet m-au facut sa preiau o astfel de responsabilitate. 

A adus cu ea energie pozitiva, hotararea cu care aborda fiecare situatie si determinarea sa invete cat mai mult si cat mai repede: “Atunci aveam multe lacune, au fost lucruri care m-au depasit, am facut greseli, am cerut ajutor, am acceptat ca am nevoie de timp si ca este nevoie de rabdare in procesul meu de dezvoltare profesionala. In acest domeniu nu te poti plafona, nicio zi nu seamana cu alta si, cand alegi sa aduci starea de bine in viata oamenilor, trebuie sa tratezi fiecare client ca fiind unic, pentru ca fiecare are nevoi si asteptari diferite. Aici apare provocarea uriasa.’’

Portret: Loredana Chis, Spa Manager SunGarden Golf & Spa Resort, Cluj
Portret: Loredana Chis, Spa Manager

SunGarden i-a oferit posibilitatea sa fie ea insasi, sa implementeze orice considera ea, ca profesionist, ca ajuta la dezvoltarea Spa-ului si i-a oferit si libertatea sa-si aleaga echipa: 

Echipa pe care o am este atuu-ul meu. Sa ai alaturi oamenii potriviti, bine pregatiti, cu o inteligenta emotionala la cote inalte, care sunt capabili sa isi asume integral responsabilitatea pentru orice sarcina, este cu adevarat o mare valoare. Alaturi de ei descopar lucruri pe care le dezbatem, ne consultam. Ei vin cu multe idei constructive, pun cele mai bune intrebari si in fiecare zi se auto-depasesc datorita implicarii si dorintei sa invate si sa progreseze.

 Cum i-am ales? Imi place sa cred ca ei m-au ales pe mine. Eu simt destul de repede energia si potentialul unui om. Insa ii incurajez mereu pe oamenii pe care ii vreau in echipa mea sa ne testeze si ei inainte sa ia o decizie, sa analizeze daca ceea ce gasesc la noi coincide cu nevoile si valorile lor. Doar asa pot lua nastere colaborari frumoase, de lunga durata care pot aduce beneficii pentru toata lumea. 

Iubesc libertatea. Ca lider de echipa ofer libertate maxima colegilor mei: de decizie, sa poata sa spuna NU daca este prea mult sau prea greu, sa propuna, sa-si exprime parerea, sa ramana sau sa plece. Reusesc sa deleg cu aceeasi usurinta cu care preiau din sarcinile unui angajat suprasolicitat. Imi place sa indrum din umbra si sa incurajez puterea decizionala pentru a oferi incredere si pentru a ajuta un angajat in procesul lui de evolutie. Daca iese prost, imi asum integral. Dar de fiecare data iesim castigatori, macar cu o lectie, chiar daca decizia a fost gresita.”

Loredana SunGarden Resort
Portret: Loredana Chis, Spa Manager 

Pe Loredana am cunoscut-o la scurt timp dupa ce preluase pozitia de Spa manager la SunGarden Golf & Spa Resort din Cluj. I-am trimis invitatia de participare la congresul anual al turismului balnear si spa din 2019. A fost prima persoana care mi-a confirmat prezenta la eveniment. Am retinut acest detaliu tocmai pentru ca nu ne cunosteam prea bine, pana atunci vorbisem doar de vreo doua-trei ori la telefon. Eram nerabdatoare sa o cunosc, dar asta mi-a atras si mai mult curiozitatea.

In prima zi nu cred ca am apucat sa vorbim mai mult de 5 minute, dar a fost suficient cat sa inteleg ca este una dintre persoanele cu care sunt pe aceeasi lungime de unda si cu care ma pot intelege excelent doar dintr-un schimb de priviri. Abia asteptam sa o descopar, sa aflu cum a ajuns sa lucreze la SunGarden si care sunt planurile ei cu Spa-ul din acea locatie superba. Intuiam ca avem multe in comun. Si nu m-am inselat. Loredana s-a implicat imediat in doua mari proiecte pe care le-am lansat: a fost Mentee in prima editie a Programului de Mentorat pentru Spa Managerii din Romania si a intrat in echipa de specialisti care elaboreaza propunerile de standarde ocupationale si nomenclatoare de meserii pentru piata Spa din Romania, pe baza de voluntariat. Astfel isi aduce contributia la cresterea calitatii serviciilor in toata piata spa din Romania, nu doar la SunGarden Resort.

Asa ca am inceput sa o cunosc, atat ca profesionist, cat si ca om, pentru ca am povestit destul de mult cu ea. Pe parcursul celor trei zile ale congresului a avut mereu o vorba buna pentru mine, o incurajare, un zambet, un gest prin care imi arata ca este incantata de program, ca apreciaza ce facem. Am aflat ca inca din adolescenta, Loredana a considerat ca scopul ei in viata este sa schimbe lumea si sa o transforme intr-una mai buna. Apoi a trecut timpul si si-a dat seama ca varianta unei “lumi mai bune” este relativa. Astfel, treptat-treptat, a intrat in categoria celor care incearca sa aduca bucurie in viata celor din jur, mai ales in perioadele dificile. A avut ocazia sa o demonstreze chiar acum, in timpul pandemiei. 

Sunt o optimista incurabila. Acesta este secretul meu pentru energia pozitiva si capacitatea de motivare prin care reusesc sa ajut oamenii din jur in momente grele. Unii ma considera visatoare. Recunosc, imi fixez mereu obiective marete, vizualizez fiecare pas pe care trebuie sa il fac si nu renunt la ceea ce imi doresc decat atunci cand cred ca nu mai rezoneaza cu asteptarile mele.

In perioada in care am fost inchisi m-am bucurat de timpul petrecut cu familia mea. Profesional, am gandit “la rece” proiecte noi, am facut planuri pentru redeschidere, am analizat tot ce a functionat bine, ceea ce trebuie imbunatatit, am studiat mult. Am acceptat perioada plina de incertitudini, am preluat din ea toate lucrurile bune si am fost recunoscatoare ca am ramas sanatosi. 

Adevarata provocare a aparut atunci cand ni s-a permis sa redeschidem piscinele interioare si sa oferim din nou clientilor posibilitatea sa se bucure de facilitatile Centrului Spa. Este extrem de greu sa repornesti activitatea unui Spa mare, dupa mai mult de un an de inactivitate, timp in care au aparut degradarile accelerate, iar situatia financiara a fost grav afectata. Incertitudinea din domeniul Horeca i-a facut pe angajati sa se reorienteze profesional. Am fost nevoiti sa refacem echipa si sa ne acceptam pozitia in punctul 0. Suntem increzatori, dar constienti ca va mai trece o perioada pana sa ne revenim din toate punctele de vedere.

Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai invatat despre tine de cand lucrezi in acest domeniu?

In fiecare zi invat cate ceva despre domeniul acesta fascinant, despre oameni si in special despre mine. 

Am invatat sa ma opresc doar ca sa gandesc sau sa ma bucur. De obicei sunt in miscare, rar stau mai mult de jumatate de ora in continuu pe scaun, imi vin mereu idei, am agenda plina in fiecare zi, sunt entuziasmata si nu am niciodata momente in care sa nu stiu ce sa fac. Dar am invatat cat este de util sa fac un pas in spate si sa gandesc “la rece”, sa analizez si apoi sa iau cea mai buna decizie. 

La fel, imi aloc timp sa ma opresc si sa ma bucur pentru o realizare mare sau mica, o idee grozava, un proiect finalizat, un feed-back plin de emotie al unui client fericit. Astfel, constientizez ce a functionat bine, ce trebuie sa ramana implementat, cum multiplicam succesul si am timp sa apreciez cu adevarat meritul echipei.

Am invatat cat este de valoros un feed-back, indiferent de natura lui. Feed-back-ul pozitiv il ajuta pe colegul meu sa se simta apreciat si sa ramana motivat in drumul lui. Iar feed-back-ul negativ, dar transmis empatic, il ajuta sa isi analizeze greseala, sa si-o asume, sa invete din ea si sa se dezvolte. 

Daca as zice ca este usor, as minti. Sa fii Spa Manager intr-un mare Resort de 5* implica si alte abilitati pe langa cele specifice domeniului wellness. Partea mai complicata o reprezinta comunicarea intre departamente. Lucrurile pot functiona bine doar daca la nivel de structura exista o foarte buna organizare. Apar probleme cand exista o eroare de sistem, ciocniri de personalitati la nivel de management sau pur si simplu prioritati diferite.

Cum gestionezi situatia astfel incat sa ramai echilibrata si permanent cu zambetul pe buze? 

Au fost multe momente grele la inceputul vietii mele de manager, momente in care m-am simtit coplesita de problemele profesionale de care nu reuseam sa ma detasez cand ajungeam acasa. 

Echilibrul l-am gasit cand mi-am permis sa fiu flexibila si sa accept ca balanta nu poate fi mereu la orizontala. Sunt zile in care activitatea si proiectele din Spa necesita prezenta mea timp de mai multe ore. 

Sunt alte zile in care timpul petrecut cu familia este prioritatea principala. Sustinerea pe care mi-o acorda sotul si copiii, precum si increderea pe care am castigat-o in companie imi ofera libertatea sa decid in ce parte pot sa inclin balanta zilnic. Regula mea este: timpul petrecut cu familia este 100% de calitate, cu prezenta totala atat fizica cat si psihica. In unele zile acest timp reprezinta doar 1-2 ore insa m-am convins ca o ora de calitate incarcata de iubire, joc si bucurie valoreaza mai mult decat o zi intreaga de prezenta fizica dar cu nevoi neimplinite.  

Loredana SunGarden Resort
Portret: Loredana Chis, Spa Manager

Ce nu poti accepta la oameni?

Incerc sa nu judec oamenii pentru lucrurile pe care le fac sau comportamentele pe care le dezvolta. Fiecare are povestea lui pe care, de cele mai multe ori, nu o stiu nici cei dragi. Exista totusi un lucru pe care nu il pot accepta si caruia nu ii pot gasi nici o scuza: agresivitatea fizica sau verbala. 

Ce-ti aduce bucurie?

Ma bucur sa intalnesc oameni pozitivi, optimisti si cu care ma pot pierde in povesti pline de zambete. Ma bucur de frumusetea si linistea vietii de familie combinata perfect cu provocarile care mi le da acest fascinant domeniu, al Wellness-ului. Sentimentul cel mai frumos de implinire il simt seara, cand inchei o zi in care lucrurile au iesit asa cum mi-am propus, iar oamenii din jurul meu sunt fericiti. 

Care sunt fricile tale? 

Pentru mine, orice problema are o rezolvare iar lucrurile care ies prost reprezinta cea mai buna oportunitate sa invat. Nu imi amintesc sa fi simtit in ultimii ani sentimentul de frica. Daca ar fi totusi sa fortez raspunsul, as zice: imi este teama pentru sanatatea familiei sau prietenilor, mi-i doresc bine si mereu aproape. Dar, in calitate de reprezentant Wellness, continuu sa cred ca vom ramane sanatosi pana la adanci batraneti, daca respectam un stil de viata echilibrat J

Ce visezi sa faci si inca n-ai apucat, dar este in plan?

Imi doresc sa fac un circuit al celor mai mari Spa-uri din lume. Sunt in stadiul in care le studiez, le urmaresc activitatea, facilitatile, meniurile, dar este in plan sa le vizitez si sa le simt pulsul in mod real.

Loredana SunGarden Resort
Portret: Loredana Chis, Spa Manager 

Ce trenduri in wellness vezi tu pe termen scurt si mediu?

Oamenii incep sa aleaga tot mai mult Retreat-uri, vacante in locuri unde apare reconectarea cu natura, departe de agitatia oraselor. Acestea vor fi noile tendinte in wellness in viitorul apropiat. Vor fi in tot mai mare cautare vacantele pentru reechilibrare fizica si psihica, in special cele ghidate de traineri, terapeuti si psihoterapeuti, in locatii izolate din natura, unde se poate combina alimentatia sanatoasa, meditatia, exercitiile fizice si respiratorii, terapiile si elementele de dezvoltare personala. 

Ce gand ai vrea sa transmiti lumii intregi?

Orice pas in fata depinde de alegerile pe care le facem in fiecare zi. Este important sa oferim atentie oricarui minut pe care il traim pentru ca acel minut se transforma in ore, zile si apoi ani. Tot ce ne dorim sa realizam si sa devenim in viitor depinde de ceea ce facem acum. In orice ne inconjoara exista o parte frumoasa si una mai putin frumoasa. Cum incadram in viata noastra partea buna si cum lasam sa ne influenteze partea negativa? Aici apare alegerea noastra.

Sursa mea majora de bucurie, energie si inspiratie o constituie copiii. Lor le datorez o mare parte din ceea ce am devenit azi. Cand ai patru ochi plini de curiozitate care te urmaresc in permanenta, doua personalitati in proces de dezvoltare care te considera un model, nu ai alta varianta decat sa fii cea mai buna versiune a ta, pe toate planurile.

 

Ioana Marian,

Fondator despreSpa.ro

Cu drag,

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Email: office@desprespa.ro
Portret: Loredana Chis, Spa Manager
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Ioana Marian

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *