/
/
Portret: Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa 5*

Portret: Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa 5*

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos Sky Blue Hotel & Spa

A trebuit să încep de la 0, de fapt de la minus, de 4 ori în viața mea. Am riscat totul pentru câte o afacere sau pentru că dispuneam prea lejer de banii mei, fără să iau în considerare suficient de bine viitorul.

Am lucrat în mai mult de 5 domenii. Am încercat aproape orice când vine vorba de plăcerile vieții. 

În opinia mea, viața înseamnă asumarea riscurilor. Sunt o persoană care adoră să încerce totul, în viața mea personală și profesională. Dar am învățat din fiecare experiența si ele sunt cele care m-au ajutat să devin omul care sunt astăzi. Acum știu cine sunt și ce vreau de la viață. Nu pot să spun că nu voi mai risca totul, deoarece fără un risc mare, este greu să ai recompense mari. 

Am fost bogat și am fost sărac, acum știu să apreciez amândouă laturile la fel de bine.

Sunt Georgios Bakopanos, dar am fost George Bakopanos în primii 45 de ani ai vieții mele.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa

Georgios este canadian, născut în Canada din părinți de origine greacă. A renunțat la liceu pentru că simțea că munca îi oferă mai multe satisfacții. 

A lucrat în industria ospitalității timp de peste 25 de ani, începând literalmente de jos, de la spălatul vaselor, la vârsta de 15 ani. 

La doar 21 de ani, deținea propriul restaurant cu 30 de angajați. Cumpărase un restaurant normal și îl transformase într-un bistro/bar, iar locul devenise atât de popular încât se făcea coadă la ușă și la rezervări. A fost o mare realizare, dar și o perioadă cu multe lecții dure: s-a luptat cu dependența de droguri timp de 5 ani. 

Dependențele vin sub multe forme și pot prelua controlul asupra ta fără să-ți dai seama. Am ajuns la punctul în care un anumit drog mi-a preluat viața, dacă nu-l aveam, mă simțeam slab, nu aveam încredere și în același timp mă distrugea. M-a adus în genunchi, am trăit pe stradă pentru o perioadă foarte scurtă de timp, dar am învățat enorm. Pot spune sincer că m-a bântuit aproape 10 ani după ce m-am oprit. Această lecție de viață m-a învățat atât de mult și m-a făcut să devin o versiune mai bună a mea în multe feluri.

Cum nu reușea să câștige bătălia, a decis că cel mai bun mod să-și schimbe viața nu era la dezintoxicare, ci să se mute în Europa. De când a luat decizia, i-a trebuit doar o săptămâna să-și cumpere bilet pentru Grecia, să-și facă bagajele și să plece.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa

A ajuns să lucreze în domeniul wellness-ului dintr-o întâmplare, când era director general al unui hotel de 4 stele, primul lui job din București. 

În timpul unei întâlniri cu CEO-ul companiei Elmec România, a primit pe loc oferta să lucreze ca director general al WellnessClub by Elmec din centrul comercial Plaza România. Nu avea deloc experiență în wellness sau fitness, doar un job de manager de F&B la un club de tenis privat din Canada, dar a acceptat provocarea. A preluat un club premium de 1000 m2, gata să încerce ceva nou și să-și extindă experiența. 

Abilitățile de business l-au ajutat să obțină rezultate foarte bune, iar după doar șase luni, i s-a oferit funcția de director general al unei companii noi care urma să distribuie produse și echipamente Technogym. 

A acceptat și a devenit directorul firmei LivingWell – Technogym. 

LivingWell-Technogym și-a început activitatea chiar când criza financiară a lovit România, în 2009. A fost o perioadă în care multe companii au eșuat și au închis. Nu și ei. Nu numai că au avut un an bun, cu peste 1,5 milioane de euro în vânzări, dar au continuat să crească an de an cu 10-20%. A extins afacerea și a inclus și alte mărci precum Powerbar, Reebok, Escape Fitness, Freddy sau Polar. 

Compania, care a început cu trei oameni într-o vilă, a crescut încet, dar sigur. În peste 6 ani, cât a fost la conducere, Georgios a fost implicat în peste 500 de contracte și a transformat-o în lider de piață în domeniul său. 

Avea deja o bază puternică și principiul lui era să ofere servicii excelente clienților, care l-au recomandat întotdeauna cu căldură. Considera că așa ar trebui să crească o afacere și a dovedit că se poate. Astăzi, încă este prieten foarte apropiat cu toată echipa LivingWell-Tehnogym.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos cu echipa LivingWell – Technogym

În 2014, cu experiența și succesul de la Technogym, a fost abordat să se alăture echipei Stejarii Country Club în calitate de director general. 

Acolo l-am întâlnit pe Georgios prima dată, la Shiseido SPA. Eram impresionată de cât de prompt ne răspundea personal la toate solicitările și, chiar când delega pe altcineva, tot se asigura personal că am primit răspuns. Când ai deadline-uri strânse, cum aveam noi pentru Revista Spa & Wellness Romania pe-atunci, era o reală plăcere și relaxare să lucram cu el, pentru că știam că materialul va ajunge la timp.

L-am cunoscut mai bine după ce a devenit director general la Sky Blue Hotel & Spa 5* din Păulești, în vara lui 2015, când am organizat, la propunerea lui, un info-press-trip ca să anunțam deschiderea hotelului și a spa-ului. Evident, pregătisem un program plin de activități & workshop-uri wellness, cu smoothies-uri și meniu alcalin. A fost un mare succes. 

Am învățat atunci de la Georgios o lecție valoroasă: că nu este suficient să ai un program bun, cu activități și meniu, ci absolut totul trebuie să fie o experiență wellness, din clipa în care clienții pun piciorul în autocar. S-a ocupat personal ca totul să decurgă lin, impecabil, chiar dacă solicitările au fost foarte diverse și neașteptate. Le gestiona instantaneu, ireproșabil și cu zâmbet larg și prietenos. 

La Sky Blue Hotel & Spa, am fost recomandat de prietenii mei de la Technogym, care au fost implicați în amenajarea spațiului de fitness al hotelului. Era deschis de doar 2-3 luni când am ajuns și am preluat postul de director general al resortului.

Așadar, am fost implicat în procesul multor proceduri operaționale și, cel mai important, în primirea ratingului nostru de 5 stele. A fost o mare încântare să fiu aici și să văd cele 5 stele montând-se pe fațada hotelului.

Cât a fost la Sky, am organizat împreună teambuilding-uri wellness pentru diverse corporații, iar rezultatul a fost extraordinar de fiecare dată. 

906042 950128978383664 8662981791749351174 o 1024x683 1

În 2016 a prins gustul consultanței și a decis să devină consultant independent.

Pot spune că nu mi-am făcut niciodată planuri să intru în acest domeniu, dar a ajuns să devină noua mea carieră. După mulți ani, am devenit și un consultant bine cunoscut. Am fost implicat în proiecte diverse în toată țara, de la săli de sport la domiciliu, la cluburi de fitness comerciale și o gamă largă de hoteluri și spa-uri.”

În 2017 a deschis un club de fitness Boutique în partea de Nord a Bucureștiului, dar au vândut afacerea după doar 8 luni, iar Georgios s-a alăturat celor de la WorldClass Romania până la sfârșitul lui 2019, ca trainer pentru cele 30 de cluburiWorldClass și consilier regional pentru mai multe cluburi din Cluj, Constanța, Timișoara și Iași. 

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos

Anul 2020 a fost o nouă provocare pentru Georgios. Superviza administrarea parcului acvatic Divertiland și construcția unui nou club sportiv și a unui hotel de 140 de camere în Chiajna. Din păcate, proiectul de 14 milioane de euro a fost sistat din cauza Covid.

Din 1 iunie 2021 s-a întors ca Director General la Sky Blue Hotel & SPA 5*, o locație uimitoare. Își începe întotdeauna programul la micul dejun tip bufet, nu pentru că ar fi un mare consumator de mic dejun, ci pentru că în felul ăsta testează o parte din mâncarea servită clienților, ca să se asigure că fiecare zi începe impecabil.  

Pentru Georgios 5 stele înseamnă mult mai mult decât cele 5 stele afișate pe perete: cel mai mic detaliu contează și nu vrea să facă compromisuri cu privire la calitate.

După micul dejun urmează un tur al complexului, care îi oferă ocazia să verifice curățenia, orice probleme tehnice pe care le-ar putea avea, dar îi și dă ocazia să-i salute pe unii dintre cei 120 de oameni care lucrează la Sky. Pune mare accent pe interacțiunea cu personalul. Echipa lui este cea care face lucrurile grozave la Sky și trebuie să fie sigur că oamenii sunt fericiți. 

Pentru că s-a întors după o pauză de câțiva ani, a început mai multe proiecte și concepte noi, ca să îmbunătățească serviciile oferite de Sky Blue Hotel & Spa 5*

Georgios Bakopanos Sky BlueIMG 20210707 110224 edit 265927606152649 IMG 20210707 110224 edit 1024x768 1
Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa

Care consideri că sunt punctele forte care te ajută sa gestionezi hotelul și spa-ul și să și pari așa relaxat și sigur în orice situație? 

Nu îmi pot asuma totul, am o echipă uimitoare în spatele meu. Sigur, simt că sunt un trainer și un lider bun și, după cum știm, nu poți avea o echipă câștigătoare fără un antrenor bun.

Cred că experiența mea de 35 de ani m-a învățat cum să rămân calm, să privesc totul oarecum detașat și să găsesc o soluție.

Suntem oameni și cu toții facem greșeli, dar simt că ceea ce face ca un mare manager să fie bun este modul în care gestionează situația după o greșeala.

O bună cunoaștere a domeniului în care lucrez mă ajută cu siguranță și, pentru că am aceste atuu-uri, simt că răspunsurile vin din logica bunului simț. Suntem parte a problemei sau parte a soluției, în funcție de modul în care ne descurcăm în fiecare moment. Până la urmă, clienții contează și modul în care ne percep este cel mai important.

Personal, simt că atitudinea face totul. Vasta mea experiență – pentru că am lucrat practic în fiecare poziție de-a lungul carierei mele – îmi permite să înțeleg mai bine situațiile și să găsesc cea mai bună soluție, iar asta mă ajută să fiu calm și relaxat. 

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa

Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai învățat despre tine de când lucrezi în acest domeniu?

Am învățat că a avea răbdare, a fi o persoană amabilă și a te bucura de comunicarea cu oamenii îți face viața mai bună. Domeniul ospitalității te solicită foarte mult, iar munca poate fi stresantă, presupune să lucrezi sărbători, de ziua ta, de Crăciun și de Revelion. Nu este un domeniu pentru oricine, trebuie să înveți să te bucuri cu adevărat de el.

Să fii lider și să inspiri oamenii din jurul tău îți poate oferi o mare satisfacție. Asta mă motivează să fiu și mai bun și să mă străduiesc să evoluez. Este unul dintre cele mai bune scenarii “win-win”.

Ce te motivează?

Lucrez de 35 de ani și am văzut multe. Poate chiar mult mai mult decât o persoană obișnuită de vârsta mea. Motivația nu vine atât de ușor pentru mine, așteptările mele sunt mari, câteodată cer mult de la oameni.

Dar sunt motivat când lucrez cu profesioniști, oameni care au același interes și obiective ca mine. Mă motivează să văd oameni care excelează în viața lor, mi-am admirat întotdeauna prietenii sau colegii când i-am văzut crescând.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa

Care este cea mai mare satisfacție pe care ai avut-o legată activitatea ta?

Mi s-a întâmplat să lucrez cu oameni din echipa mea, care au evoluat și au ajuns să lucreze în poziții de top. Acest lucru mă inspiră, mai ales când îmi spun că am făcut parte din succesul lor. 

Să-mi văd echipa câștigând este cel mai bun sentiment din lume, mă face foarte mândru, simt că am făcut parte din ceva care merită sărbătorit.

Care este cel mai frumos lucru care ți s-a întâmplat până acum?

Discursurile în public mi-au schimbat viața cu câțiva ani în urmă. Primul mare eveniment la care am fost speaker a fost chiar alături de despreSpa.ro la Spa Business Networking Event, în 2016. 

Când m-am urcat atunci pentru prima dată pe scenă în fața unei mulțimi mari de oameni, mi-a schimbat viața. Mi-a oferit un scop nou, acela să devin o persoană mai bună, și mi-a întărit dorința să-mi împărtășesc cunoștințele. M-am transformat în Georgios.

Georgios este ceea ce simt, versiunea nouă și îmbunătățită a unui om care a crescut în multe feluri și se consideră un gentleman, se străduiește să fie un lider bun, este pasionat de industria ospitalității și îi place să vorbească despre serviciul pentru clienți și despre cum să oferi servicii premium.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa
Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa

Ce-ți aduce bucurie, împlinire?

Îmi place să vorbesc despre Serviciul pentru Clienți și dacă aș putea să vorbesc în public și să vorbesc toată ziua și în fiecare zi despre acest subiect, ar fi job-ul meu de vis. Îmi aduce cu adevărat bucurie și împlinire când văd fețele oamenilor sau când îmi spun că au învățat lucruri despre care nu știau.

Care sunt fricile tale?

Aș spune că am multe, dar pe măsură ce m-am maturizat și am crescut ca persoană, mi-am dat seama că singura mea cea mai mare teamă era să am temeri. Am fost întotdeauna îngrijorat pentru viitor, bazându-mă pe experiențele din trecut. Mi-am dat seama că nu putem schimba trecutul și nu ne putem face viitorul decât dacă suntem activi în acest proces. 

Nu mai am frici, am trecut prin atât de multe în viața mea, încât acum iau viața așa cum vine. Vreau să fiu pozitiv și să am mintea limpede să pot realiza orice îmi doresc. Frica este singurul lucru care ne împiedică pe oricare dintre noi să fim cei mai buni. Frica poate ucide motivația, poate ucide visele.

Georgios Bakopanos - Director General Sky Blue Hotel & Spa

Ce visezi să faci și încă n-ai apucat?

În decembrie 2020, în pandemie, am început să scriu o carte. Se bazează pe  experiențele mele, dar din perspectiva modului în care mi-am modelat viața și cariera cu „Serviciul clienți”, deoarece asta este pasiunea mea.

Nu este o biografie, nu sunt o persoană atât de importantă, dar am câteva povești minunate de spus și toate sunt conectate în viața noastră cu serviciul și comunicarea cu clienții. Știu că multe dintre întâmplările din viața mea vor șoca, dar acele momente nebune m-au inspirat să vorbesc despre lucrurile care se pot îmbunătăți și despre cum job-ul poate influența viața personală.

După ce o termin, următorul pas va fi să lucrez în direcția visului sa fiu Public Speaker cu normă întreagă. Ar fi job-ul meu vis să vorbesc despre Excelența Serviciului Clienți în fiecare zi. Pentru că Serviciul pentru clienți ar trebui să fie WOW!

Ce trenduri în wellness vezi pe termen scurt și mediu?

Văd Wellness-ul devenind tot mai popular, având în vedere situația Covid și nevoia oamenilor să fie mai activi și să aibă o imunitate mai puternică. Simt că mai mulți oameni se vor alătura mișcării Fitness și am văzut un boom imens în Home Fitness. 

Totuși, pentru că noi, oamenii, avem tendința să fim leneși, văd segmentele de Spa & Tratamente având un mare potențial de dezvoltare. Toată lumea adoră să fie răsfățată, dar odată cu dezvoltarea tehnologiei, petrecem mult timp în fața computerelor și avem nevoie cu toții de un masaj de relaxare.

Cred că Yoga și meditația vor începe să devină mai cunoscute și apreciate. Cu toate că eu însumi nu sunt o persoană activă la lecțiile de yoga, cred că bătrânului meu corp ar putea să-i folosească și vreau să încerc. Avem atât de mult stres în viața noastră, încât lumea devine un loc foarte complicat, așa că orice motiv de relaxare pare să aducă un nou sens în viața noastră.

Ce mesaj ai vrea să transmiți lumii întregi?

Mi-au trebuit mulți ani să înțeleg pe deplin puterea comunicării. Multe relații în care am eșuat au fost un exemplu perfect și m-am trezit. Trebuie să ne oprim și să ascultăm mai mult, dar, în același timp, să comunicăm. Și dacă asta înseamnă să ne împărtășim visurile, fanteziile sau temerile, ar trebui să avem curajul și să vorbim deschis.

Nici nu ne dăm seama cât de mult contează să discutăm despre problemele noastre. Dacă ai vorbi despre ceea ce te deranjează, s-ar putea schimba totul. Să comunicăm nu înseamnă să fim cu toții de acord asupra tuturor lucrurilor, ci să le discutam. Ar trebui să fie simplu, pentru că oamenii comunică în fiecare zi, dar câteodată ne complicăm singuri viața, mai ales din cauza orgoliului. 

Comunicarea este baza tuturor lucrurilor și baza tuturor relațiilor. Este cel mai important lucru în industria ospitalității si este esențial în vânzări. Lipsa de comunicare distruge relațiile, este una dintre cele mai mari probleme în serviciul slab pentru clienți și, de multe ori, ucide posibilitatea să faci o vânzare. 

Știu că poate să pară un simplu discurs acum și nu spun că toată lumea ar trebui să iubească toți oamenii din jur, însă dacă am comunica pozitiv, am avea cu siguranță mai multe beneficii.

Pe Georgios îl găsești în fiecare zi la Sky Blue Hotel & SPA 5*, Păulești

Ioana Marian,

Fondator desprespa.ro

Cu drag,

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Email: office@desprespa.ro
Portret: Georgios Bakopanos – Director General Sky Blue Hotel & Spa 5*
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Ioana Marian

Ioana Marian

Fondator despreSpa.ro

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Motiv respingere *

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *