A stiut ca-si doreste sa devina terapeut in timpul facultatii cand a facut ore de practica – recuperare cu copiii cu diverse dizabilitati motorii din Centrul de zi Sf. Nectarie Iasi. Atunci si-a dat seama cat de mult ii place si i se potriveste sa “faca bine”.
A iubit sportul inca de mica, datorita exemplului din familie, si a ajuns sa practice voleiul. Facea antrenamente zilnice in timpul liceului, intr-un colectiv minunat.
A absolvit apoi facultatea de Educatie Fizica si Sport din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi, cu specializare in Kinetoterapie si Motricitate Speciala.
In 2008, viata a adus-o in Bucuresti, cu toate ca a fugit cat a putut de ideea sa fie in cel mai aglomerat oras din tara.
Dar pentru ca are capacitatea sa se integreze usor, s-a adaptat repede.
La inceput, intr-un centru de masaj, foarte mic, dar unde a intalnit persoane deosebite, ceea ce i-a trezit interesul sa continue sa exploreze acest domeniu.
A aplicat la un centru medical spa, unde i s-a oferit oportunitatea sa imbine cele doua mari componente: kinetoterapia – specializarea ei, cu terapiile spa.
“A fost perioada care mi-a conturat caracterul, maturizandu-ma puternica si optimista.
Am invatat ca pot face fata oricarei provocari si ca sunt mai puternica decat imi imaginez, de parca as avea inmagazinata o baterie de energie extra, pe care o pot folosi in cazuri extreme.
Am invatat ca pot face bine mai multe lucruri deodata, dar doar pentru o perioada de timp. Apoi trebuie sa-mi acord o pauza sau sa echilibrez cumva situatia, ca sa nu fac greseli.
Am invatat ca nu pot sa fiu pe placul tuturor – aici am avut de lucrat cel mai mult, in incercarea mea de a multumi pe toata lumea. Si mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ca uneori trebuie sa raspund si cu “nu” sau “nu se poate”.
Si cum imi place mie sa cred, ca nimic nu este intamplator in viata: dupa multe lectii si provocari care m-au ajutat sa cresc, am ajuns sa colaborez cu Shiseido Spa, unde am descoperit definitia spa-ului cu adevarat si am evoluat pana la ce sunt azi”.
La inceput a invatat de la persoanele care au fost inaintea ei in pozitia de terapeut sef. A “cernut” informatiile si a pastrat ce a considerat ca era aplicabil in situatia ei. A eliminat tot ce a considerat nepotrivit. “Faptul ca am avut avantajul sa pornesc din pozitia de terapeut – intrand in echipa inca din primul an al Spa-ului – m-a ajutat foarte mult sa inteleg profesionalismul pe care acum trebuie sa-l transmit la randul meu”
N-a fost nevoie sa o impinga nimeni de la spate: “au vazut ca dau tot si nu ma opresc pana nu-mi ating obiectivul propus”.
N-a fost niciodata o visatoare. A inteles ca are permanent de invatat si de lucrat cu ea insasi. Astfel, a devenit un trainer bun, stapaneste foarte bine domeniul si a evoluat mult in latura psiho-pedagogica. Asa a reusit sa emane siguranta cand impartaseste mai departe echipei detaliile protocoalelor si ale tehnicilor de tratamente spa.
Si-a dat seama ca din pozitia sa trebuie sa asculte mult si sa fie mai deschisa comunicarii. A observat ca cei din jur se simt mult mai bine doar pentru ca cineva le acorda atentie si ii priveste in ochi pentru cateva minute. Apoi, dupa o discutie, singuri gasesc calea sa iasa din impas.
Iar colegii ii raspund pe masura: “sunt privita ca un om puternic, dar empatic in acelasi timp”.
Pentru ca Shiseido SPA este singurul Spa international din Bucuresti, la ei vin clienti care au testat Spa-uri de top din intreaga lume.
Este constienta de faptul ca toti terapeutii trebuie sa fie cat se poate de atenti la detalii, de a fi devotati si totodata pasionati de ceea ce fac.
“Sunt sincera, nu am fost altfel niciodata, iar echipa a apreciat asta. S-au putut baza pe mine in orice situatie indiferent cat de dificila ar fi fost problema si au stiut ca in mine vor gasi intelegere sau o solutie.
De fapt, despre asta este vorba: sa incerc sa gasesc o solutie oricand. Profesional ma implic foarte mult in relatia cu clientii. Imi place sa-i ascult si sa-i ajut sa faca alegerile potrivite pentru a-si atinge rezultatele dorite.”
Prima data cand am remarcat-o pe Andra, a fost la un eveniment SPA Business pe care l-am organizat in Bucuresti. Mi-o amintesc delicata si fina, tacuta, dar foarte prezenta – parea ca absoarbe fiecare cuvant pe care-l aude, cu un zambet discret in coltul gurii.
Cu toate ca ne-am mai intersectat si in 2019, la Congresul din Baile Herculane, propriu-zis am cunoscut-o cand am fost la masajul Kuroho by Shiseido SPA. Atunci m-a impresionat prin profesionalismul ei, cum iti scriam si aici.
Apoi ne-am conversat de mai multe ori, dar in special pe subiecte de business.
Insa a doua oara cand s-a ocupat de mine, m-a miscat profund faptul ca si-a amintit cat sunt de friguroasa si nu numai ca nu pornise deloc aerul conditionat in camera de tratament, imi incalzise si patul – chiar daca am fost in timpul verii – si pentru ea sigur n-a fost confortabil sa lucreze asa. Ti-am povestit aici.
In zilele actuale, mi se pare atat de dificil sa angajezi personal, in orice domeniu, nu numai de spa/ wellness. Terapeutii nu gasesc inca un echilibru intre realitate si ceea ce se vehiculeaza prin media sau prin online.
Un spa de 5 stele inseamna atentie deosebita la detalii si atunci criteriile de angajare sunt mai riguroase decat in mod normal. Dar in momentul in care gasim persoana potrivita, ne concentram pe training, pe protocol si pe o cat mai buna cunoastere reciproca, ca sa crestem increderea si a formam echipe unite.
Cand deschid cufarul cu “tips & tricks”, le vad zambetul larg si multumirea ca au invatat ceva nou, chiar si cei cu ani de experienta in urma. Pentru ca lucram intr-un spa cu protocol international, avem permanent traininguri despre produse si proceduri noi, invatam mereu si ne auto-evaluam, astfel incat sa ramanem in topul preferintelor clientilor. Si te simti minunat cand vezi ca eforturile sunt appreciate! Sunt multumiti cand primesc feedback-uri pozitive si frumoase.
Respectul terapeutilor vine in momentul in care efectueaza toate procedurile de training si apoi li se acorda incredere 100% ca nu vor dezamagi in nicio privinta in relatia terapeut – client.
Feedback-ul colegilor mei, in ceea ce reprezinta aportul meu asupra cunostintelor lor. De exemplu, faptul ca-mi spun “de la tine am retinut cel mai bine si usor tot ce mi-ai aratat”, ma ambitioneaza sa invat la randu-mi cat mai multe lucruri noi, pentru a avea ce impartasi mai apoi.
Feedback-ul clientilor, care dupa 8 ani de existenta a spa-ului Shiseido, ne spun in continuare ca oriunde ar calatori, orice ar incerca, tot cu terapeutii si in locatia noastra reusesc sa se reconecteze si sa se reechilibreze cel mai bine.
Imi place sa ajut. Iar multumirea clientilor, devine cea mai apreciata rasplata. Naturaletea si placerea cu care-mi fac meseria este cea mai satisfacatoare implinire.
Si ador sa conduc, la drum lung, cu un playlist bun. Atunci imi vin cele mai bune idei si la volan am mintea cea mai “ascutita”.
Inca de mica stiam ca imi doresc doi copii, avand un frate mai mare, cu care am o relatie minunata. Pentru noi, copiii sunt ceea ce ne-a implinit cu adevarat si atunci nu am pus niciodata problema sa nu reusim sa echilibram viata profesionala cu cea personala, ni i-am asumat 100%.
Am avut intelegere, atat din partea managementului si a echipei uimitoare de langa mine, cat si din partea sotului care m-a ajutat sa impartim sarcinile in mod egal si sa nu simt vreodata ca nu pot face fata. Sunt de parere ca atat timp cat seara copiii adorm fericiti pentru ce au trait in ziua respectiva, pentru noi ca parinti, absolut orice poate fi posibil.
Am inteles ca atunci cand intri pe usa casei, copiii nu realizeaza ca ai avut o zi grea sau ca esti obosit. De aceea ne concentram pe ei, ne distram impreuna, ii educam oferindu-le exemple practice, din care au mereu ceva de invatat.
Pe plan personal, cea mai mare realizare sunt copiii si familia. Dar pe plan profesional, cea mai mare realizare este sa fiu Spa Treatment Manager la cel mai prestigios Spa din Romania.
Au fost provocari si temeri dar am trecut peste ele, am invatat cate ceva din absolut tot ce mi s-a intamplat si imi doresc sa contribui in continuare la mentinerea acestei echipe de la Shiseido Romania, la acelasi nivel inalt cu care ne-am obisnuit clientii.
In momentul intoarcerii din primul concediul de maternitate, mi-a fost destul de grea adaptarea la noul ritm de munca si asumarea altor responsabilitati, pe langa cele personale, de acasa.
Am invatat ca prin a iesi din zona de comfort, de fapt am de castigat si atunci mi-am propus ca orice oportunitate se iveste, sa mi-o asum si sa invat ceva din ea.
Gasesc in fiecare zi ceva frumos de “apreciat” din ceea ce mi se intampla. Chiar daca nu a fost ceva semnificativ.
Faptul ca am clienti, care imi sunt alaturi inca din 2008, din primul meu an in Bucuresti si cu care am devenit familie intre timp, este ceva pentru care multumesc zilnic. Sunt inconjurata de oameni frumosi, alaturi de care evoluez mereu, ma determina sa fac mereu alegerile bune si nu ma dau deoparte cand gresesc.
Sa nu judec si sa nu pun etichete persoanelor cu care intru in contact. In spatele fiecaruia, sta un motiv pentru care face un gest sau spune o vorba. Cel mai bine este sa stam, sa avem rabdare sa lasam timpul sa scoata in evidenta realul si sa “extragem” ce e bun si ce e rau din fiecare intamplare.
Am invatat ca daca nu stii ce vrei, nu stii ce sa ceri. Astfel, trebuie sa fiu sincera cu mine, sa-mi recunosc slabiciunile si le eliberez pentru a le putea inlocui mereu cu ceva constructiv, in urma caruia ma reechilibrez.
Sincer, pentru mine a fost liniste si reconectare. Venisem din concediul de maternitate dar am profitat de timpul “bonus”, pentru a ma bucura de primele cuvinte ale baietelului, de primele coregrafii de dans ale fetei si de cartile citite seara, fara grija trezirii devreme de a doua zi.
Faceam planuri de redeschidere a spa-ului aproape zilnic cu echipa de management, sedinte online ori de cate ori era necesar, sa nu ne risipim profesional si sa ramanem ancorati in realitate. Provocari au fost multe, dar mereu am pus in fata siguranta clientilor si a echipei, am analizat comunicarile statului si am urmat cu strictete recomandarile venite de la Ministerul Sanatatii sau de la OMS. Aceasta perioada ne-a lipsit de clientii care veneau din alte tari, insa ne-a si adus clienti noi, persoane care cautau rasfatul suprem, pentru a se deconecta de la grijile zilnice.
Nu suport falsitatea si snobismul. Lucrez cu oamenii si am invatat sa ma adaptez in functie de situatie si eveniment, pastrandu-mi mereu eul, sinele adevarat, conform cu regulile mele personale.
Oamenii actioneaza cu impulsul de a face pe placul celorlalti, pentru a iesi in evidenta cumva, dar mereu in interesul propriu, iar acest egoism este ceea ce ma face sa ma dau la o parte. Dar revin la ideea mea, cum ca fiecare are un motiv pentru care are un anumit comportament iar mie nu-mi ramane decat sa deschid ochii si sa invat cate ceva din orice mi se intampla.
Mi-e frica sa nu dezamagesc pe cineva, care avea asteptari din partea mea. De aici si intentia mea de a avea mereu si mai multa atentie la detalii si de a fi, pentru cei din jur, cat mai mult langa ei.
Mi-e frica sa nu devin previzibila, sa nu ajung in stadiul de plafonare, de aceea trebuie sa accept orice oportunitate si sa imbunatatesc calitatea a ceea ce sunt, in permanenta.
Mi-e frica de singuratate. Imi place sa fiu inconjurata de oameni, sa le observ gesturile, sa le citesc gandurile si sa le acord atentie.
Sa calatoresc mai mult. Sa descopar spa-uri noi, din strainatate, culturi noi si mentalitati deosebite. Sper ca aceasta perioada post pandemie sa imi ofere oportunitati numeroase de a pasi pe taramuri noi, de a invata si de a ma bucura de natura.
Pe termen scurt, trendul este ca terapeutul sa devina multifunctional si sa reuseasca sa acopere o gama larga de terapii, pentru a-si aduce aportul la starea de bine a clientului. Din punctul meu de vedere, terapiile cele mai simple, de relaxare pe o muzica potrivita, vor fi intotdeauna cele mai cerute. Un meniu de tratamente succint, dar care reuseste sa acopere principalele cerinte ale clientilor, ramane baza spa-urilor.
Pe termen mediu, prevad o utilizare mai frecventa a tehnologiei in cadrul terapiilor. Noile inventii au multe aplicatii in zona de wellbeing, iar clientii nostril sunt educati si la current cu tot ce este nou la nivel international.
De aceea, investim permanent atat in continua perfectionare a terapeutilor nostril, cat si in achizitia de echipamente care sa ne ajute sa oferim rezultate mai rapide sau mai satisfacatoare clientilor nostri.
Sa incerce sa depaseasca mediocritatea si sa iasa tot mai des din zona de confort. Cu siguranta vor descoperi noi oportunitati si vor reusi sa transmita un mesaj comunitar bun.
Ioana Marian, fondator despreSpa.ro
Fondator despreSpa.ro