Ski & Spa – combinația perfecta pentru o vacantă reușită la munte

Ski & Spa - combinația perfecta pentru o vacantă reușită la munte

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
Ski & Spa -  combinația perfecta pentru o vacantă reușită la munte

In februarie 2010, cand Sebi avea 4 ani si ceva si Edi 5 luni, ne-am dus la Hotelul Sport din Poiana Brasov. Auzisem ca era proaspat renovat, cu un centru spa nou si am zis ca daca totul e nou, e locatia potrivita pentru Edi. Aveam o  mare problema cu el. Imediat dupa ce i-a erupt vaccinul de la nastere fix de jur imprejurul vaccinului facuse o dermatita atopica. Am fost cu el din doctor in doctor, numai somitati in neonatologie. Nimeni nu se mai confruntase cu un asemenea caz, dar fara nici o ezitare cu totii imi indicau sa-l dau cu crema pe baza de cortizon.

Intotdeauna am fost adepta naturalului – atat cat se poate. Daca ar fi fost dermatita in oricare alta zona, l-as fi dat fara ezitare cu ceea ce prescriau doctorii. Dar nici unul dintre ei n-a putut sa-mi spuna daca o crema cu cortizon ar putea avea vreun efect secundar asupra eruptiei vaccinului.

O singura doctorita, foarte tanara – de la gradinita la care mergea Sebi – m-a sfatuit sa-l dau doar cu apa termala. Sa-l pufai cat pot de des. In ciuda insistentelor sotului meu, am ascutat-o pe ea.

Deja ne confruntam de mai multe saptamani, chiar luni cu problema asta, il tot dadeam cu apa termala – de vreo 6 ori pe zi si nu se intampla nimic. Dermatita nici nu evolua in mai rau, dar nici nu se retragea.

Sebi si sotul meu erau toata ziua pe partie, asa ca eu l-am tot plimbat pe Edi prin Poiana Brasov. Ne duceam in camera cand trebuia sa manance, profitam sa-l pufai cu apa termala si ne intorceam la plimbare.

Dupa 3 zile dermatita a inceput sa se retraga vizibil. In a 6-a zi, deja nu mai avea absolut nici o urma de dermatita in jurul vaccinului.

Atunci am inteles cat de sanatos este aerul din Poiana Brasov. Chiar daca nu este o statiune balneara, aerul de acolo ne-a ajutat sa scapam de problema.

Cand mi-a propus Diana Cotoros sa ma alatur Press-Trip-ului pe care-l organiza in decembrie in Poiana, am primit cu mare bucurie invitatia.

Am fost cazati la Ana Hotels Bradul, tot de 4 stele ca si Ana Hotels Sport.

Cand am intrat in Ana Hotels Bradul, am avut senzatia ca sunt intr-un basm: brad de Craciun frumos ornat, mult lemn masiv de stejar, geamuri mari – cat peretele – cu vedere la brazii incarcati de zapada. Mobilierul era rosu, catifelat, asortat cu globurile din brad.

Era un singur receptioner, dar cum camerele fusesera deja alocate, a mers totul foarte rapid. Abia asteptam sa vad camera. Mi-au placut maxim culorile: galben cu verde si din nou, mult lemn masiv peste tot, parchet din lemn si marmura pe hol si in baie. O camera vesela, tinereasca – genul in care n-ai cum sa nu zambesti involuntar cand intri in ea.

Urma sa mergem imediat la restaurant.

Restaurantul este intre Ana Hotels Sport si Ana Hotels Bradul. Se merge pe un culoar care arata foarte bine – cu multa piatra si multe plante, era o placere sa-l traversez

In restaurant l-am cunoscut pe Chef Doru care ne-a pregatit mancaruri specific romanesti.

Inclusiv la micul dejun aveau un corner cu o salata de vinete delicioase, zacusca, crema de branza cu marar si alte minunatii.

Din restaurant am admirat cum ningea peste Poiana si partia de ski. Adevarul este ca privelistea din restaurant este superba.

Grupul Ana Hotels detine:

• La munte – trei hoteluri in Poiana Brasov (Sport 4*, Bradul 4* si Poiana 3*) si un centru spa: Ana SPA Poiana Brasov la care se ajunge din oricare hotel,
  • La mare – Ana Hotels Europa din Eforie Nord cu Ana Aslan Health SPA
  • In Bucuresti – Hotelul Crowne Plaza Bucharest cu Ana SPA si Athenee Palace Hilton.

Ti-am scris despre experientele mele la Ana Aslan Health Spa aici si aici, si despre ritualurile spa pe care le-am facut la Ana Spa Poiana Brasov – aici.

Ana SPA Poiana Brasov are 2,000 m2

La parter sunt receptia cu zona de asteptare si cele 8 camere de tratament.

La nivelul de jos sunt facilitatile spa: piscina, sala de fitness, jacuzzi, sauna umeda, sauna uscata, fantana de gheata, zona de relaxare, iar afara au o terasa pe care vara o amenajeaza cu sezlonguri, masute si umbrelute.

De mare efect este si hot tub-ul pe care il poti folosi in toate anotimpurile. Recunosc ca sunt prea friguroasa ca sa ma gandesc sa intru iarna in el, dar pe de alta parte tanjeam sa fiu printre cei care se bucurau de o baie calda inconjurati de zapada:

Ana Hotels Poiana Brasov crop 20211218 171814 mic 895x1024 1

De cum am intrat in Spa m-a intampinat o aroma de aer fresh de munte, o combinatie de mirosuri si arome care te duc cu gandul la natura, aer curat si care te imbie la relaxare. Este foarte mult spatiu, este aerisit, luminos de la geamurile mari, tavanul foarte inalt cu grinzi de lemn.

Peste tot sunt materiale naturale: piatra, lemn, onix, bizzatza, ardezie – in culori calde naturale, care se integreaza perfect in peisajul montan. Iar daca privesti pe geam, esti inconjurat de padure, ceea ce te relaxeaza si mai bine.

Dupa cum iti spuneam si in articolul cu experienta spa pe care am trait-o la Ana Spa Poiana Brasov, cele 8 camere de tratament au cate un perete de onix natural care da un aer cald si ajuta la crearea atmosferei propice de relaxare.

Chiar daca este un spa de relaxare, toti terapeutii au pregatire medicala. Sunt kinetoterapeuti care de-a lungul timpului s-au specializat si pe terapii de wellness, beauty si de relaxare.

Mihaela, spa managerul, mi-a zis ca au luat aceasta decizie pentru ca, de fapt, ofera si masaje terapeutice – care necesita obligatoriu un kinetoterapeut, dar, mai nou, si un pachet de recuperare Post Covid. Pachetul este format din: masaje terapeutice, kinetoterapie respiratorie, aerosoli cu apa de mare, plimbari in aer liber, puternic ionizat pentru efectul curativ pulmonar, marirea capacitatii respiratorii si relaxare.

In momentul in care imi povestea despre pachet, chiar ma gandeam la dermatita lui Edi – si cat de mult ne-a ajutat doar aerul de acolo. Daca mai completezi si cu tot restul pachetului, cu siguranta pleci de acolo imunizat.

In meniu-ul Spa gasesti tratamente de relaxare – atat uscate cat si cu apa, de infrumusetare, dar si terapii stravechi ayurvedice.

• Au si tratamente ” After SKI”. Imi spuneau ca din ianuarie vor avea pachet Ski & Spa Experience care include After ski massage 50’ – masaj pentru încălzirea și relaxarea musculaturii. Si chiar nu-mi pot imagina ceva mai potrivit dupa ce stai toata ziua pe partie.

Cele mai solicitate tratamente, pe tot parcursul anului sunt:

• masajul intuitiv – in care terapeutul identifica contracturile si punctele in care trebuie sa insiste si are libertatea sa combine orice tehnica de masaj astfel, in cele 50 de minute, rezultatul sa fie optim pentru tine.
  • Masajul de relaxare,
  • tratamentul facial „Oxygenera”,
  • Tratamentul corporal cu Diamant – despre care ti-am povestit si eu aici

La masaj folosesc un ulei natural neutru, la care adauga uleiuri esentiale – lavanda, ceai verde, smirna, roinita, portocala amara, scortisoara, Ylang-ylang, pin, eucalipt etc. –  in functie de efectul urmarit.

Dupa terapii esti servit cu ceai, apa sau limonada.

Mai poti face vara: gimnastica de inviorare, mindfulness, yoga, kinetoterapie respiratorie – se desfasoara dimineata, pe terasa sau pe spatiul verde din preajma terasei.

Kinetoterapie respiratorie poti sa faci si iarna in interior.  Si recent au introdus si Yoga Flow in piscina.

Cand iti programezi sa treci pe la ei pentru cateva ore de relaxare, nu uita sa intrebi la receptia spa ce activitati wellness poti sa faci in ziua respectiva.

La fel ca la Ana Aslan Health Spa de la Ana Hotels Europa Eforie Nord, pentru tratamentele spa lucreaza cu Gerovital, Thalion, Medica 120.

Am aflat si ca in cadrul grupului exista un program de loialitate – In by Ana Hotels,

astfel poti acumula puncte la fiecare sejur – din cazare, cat si din spa si restaurant,  si le poti folosi ulterior si la  Ana Hotels Europa din Eforie Nord, si in restaurantele si cafenelele de la Crowne Plaza Bucharest din Bucuresti, si, evident, in cadrul Ana Hotels Poiana Brasov.  Astfel, poti sa legi si experienta de la mare cu cea de la munte, practic orice ai alege, te bucuri de experienta aproape completa by Ana Hotels/ Ana Spa.

In cele 3 zile pe care le-am petrecut la ei, am urcat si pe Postavaru, cu gondola de la Ana Teleferic.

Imi era dor de zapada, asa ca m-am bucurat din plin de excursie, chiar daca sus era destul de frig, batea si vantul si era ceata. Din pacate n-am putut sa urcam pe varful Postavaru (1799m) si sa admiram privelistea. E fain atunci cand este soare ca poti sa vezi Braşovul şi Poiana Braşov, iar în partea cealaltă Munţii Ciucaş, Bucegii şi Valea Prahovei.

Am aflat de la ghizii nostri, de la Ana Ski & Snowboard School ca inca din 1427 zona era destinata activitatilor de oierit. Apoi, in 1895, Poiana Brasov a devenit zona turistica. Prima constructie de aici a fost in 1904, iar din 1906 Poiana Brasov a devenit statiune de ski.

Pe de alta parte, Cabana Postavaru (1604m) este cea mai veche din Romania. A fost construita in 1883 de membrii Asociatiei Carpatine Ardelene SKV – care o administrează si azi. La acea vreme a fost singura cladire din Poiana, pana ce zona s-a transformat intr-o statiune montană.

Printre primii clienti ai cabanei, a fost si scriitorul Mihail Sebastian care a publicat cativa ani mai tarziu romanul „Accidentul”,  in care a descris cabana, pârtiile, atmosfera si inclusiv numele SKV .

Pentru ca mi-a placut povestea, am cautat mai multe detalii despre istoria cabanei am gasit chiar pe site-ul lor o multime de informatii interesante. Daca te intereseaza, le poti citi aici (https://cabanapostavaru.ro/en/cabana-postavaru-history/#pll_switcher )

In aceasta excursie am aflat si de programul lor de CSR pentru persoanele cu dizabilitati

Practic, prin Ana Ski & Snowboard School, s-au alăturat campaniei “Skiing with Disabilities” demarată de Asociația Club Sportiv Caiac Smile, ce sprijină persoanele cu handicap locomotor.

Ski & Spa -  combinația perfecta pentru o vacantă reușită la munte la Ana Hotels Poiana Brasov - poza din campania de CSR
Ski & Spa – combinația perfecta pentru o vacantă reușită la munte la Ana Hotels Poiana Brasov / poza din campania de CSR

În lunile martie și aprilie, pe pârtia de la Cavnic, zeci de persoane cu dizabilități locomotorii s-au putut bucura de senzația unică a schiatului, grație unui scaun realizat special pentru ei.

Si pentru ca reactiile participantilor au fost extraordinare, si-au propus sa continue sa ofere clipe speciale unor oameni minunați care își doresc la fel de mult ca noi să schieze și să fie pe pârtii, prin achiziționarea unui scaun special și donarea acestuia către Asociația Club Sportiv Caiac Smile.

Au si alte campanii de CSR, dar pe mine m-a impresionat faptul ca s-au gandit sa ofere gratuit o astfel de experienta unor persoane care nu au nici o vina ca nu se pot bucura de ski asa cum o facem noi.

M-am bucurat sa stiu ca o particica din ceea ce platesc la Ana Hotels cand aleg hotelurile si spa-urile lor, ajunge mai departe catre oameni care dintr-un motiv sau altul – indiferent care – nu isi pot oferi prea multe.

Ioana Marian, fondator despreSpa.ro

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊