Dezvoltati un spa business, aveti deja o viziune asupra acestuia, ati stabilit care sunt tratamentele ce ofera beneficiile in spiritul propriei viziuni, si o buna intelegere a felului produselor si echipamentelor pe care le cautati. Ce urmeaza? De unde sa procurati acele produse si echipamente, fara sa aveti dureri de cap mai tarziu?
Toti producatorii au distribuitori cu care colaboreaza pe principiul increderii si nu au nici un motiv sa le faca concurenta sau sa strice bunele relatii cu acestia. Apoi, depinzand de locatie, s-ar putea sa ajungeti la concluzia ca transportul o sa va coste mai putin comandand direct de la distribuitor. Distribuitorii nu tin pe stoc produse pe care stiu ca nu le vor vinde, nu as lua in considerare faptul ca produsele ar fi mai proaspete in cazul comenzilor directe la producatori.
Trainingul – e un aspect important. In absolut producatorul e in masura sa ofere trainingul de calitate de care aveti nevoie. Insa, cei mai multi il ofera contra cost, in timp ce distribuitorii il ofera gratuit. Asigurati-va asadar ca distribuitorul are persoana potrivita pentru training si a investit in know-how-ul de produs. Din pacate, cei mai multi nu o fac, numai se lauda cu aceasta, in schimb o sa va ofere consultanta in full pe toata dezvoltarea de spa, gratuita, si o multiplicare a conceptului de produs in spa-ul d-voastra. Nu va sfatuiesc sa luati aceasta “gratuitate”. Consultantul d-voastra spa 360 grade poate sa aprecieze calitatea si cunostintele distribuitorului de produs si sa repare, completeze eventualele lacune in acestea. Apoi, scopul principal al vendorilor este de a vinde, asa ca orice sfat venit din partea lor trebuie cantarit prin aceasta perspectiva.
– Comandand din acelasi loc, o sa va coste mai putin, in plus e mai simplu de gestionat si administrat intreg procesul;
– Cat de disponibili sunt vendorii, cat de repede si dispusi sunt sa raspunda intrebarilor? Au un website sau un contact direct unde ii puteti gasi oricand?
– Cat de dispusi sunt vendorii sa va ajute sa vindeti produsul respectiv si inteleg cat este de important sa va suporte sa cresteti in business? Cat de implicati sunt in industrie? Cine sunt? Exista doar preocuparea din partea lor de a face bani, sau sunt interesati si de dezvoltarea acestui sector in zona si a comunitatii?
– Sunt sensibili la bugetul dumneavoastra si fac cele mai bune oferte?
– Asigurati-va ca, in schimb, planificati totul si nu le lansati comenzi in ultimul moment, in asa fel incat sa nu fie capabili nici macar producatorii sa le satisfaca.
– De stiut care le sunt politicile, filozofia, timpii de shipping, in ce conditii poti returna produse, suplimenta comenzi, garantii etc.
– Fiti atenti la oferte care suna prea bine ca sa fie adevarate.
– Veti dori sa fiti tratat altfel decat un numar.
– Nu compromiteti calitatea serviciului, atitudinea profesionala, sau cunostintele in industrie doar ca sa va “potriviti“ cu vendorul si exigentele lui. Concentrati-va pe exigentele propriilor clienti.
Maria Rendes – Spa Consultant
Phone: +40 727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com
Spa Consultant Colaborator