Cu o experienta vasta in domeniul spa, inca din 2002, in 9 tari, Larisa este unul din exemplele de romani frumosi, care ne-au reprezentat tara cu mandrie peste hotare. Este speaker de talie mondiala la evenimentele, conventiile importante ce tin de lumea spa-ului si a wellness-ului. Din anul 2014 face parte din juriul pentru decernarea premiilor spa, dupa ce in 2013 a primit premiul de „Cel mai bun manager spa al anului”. De curand a revenit in Romania ca ambasadoare a Global Wellness Day, un proiect de suflet prin care spera sa impulsioneze romanii spre o viata mai activa si mai sanatoasa. Va invitam sa descoperiti ingredientele unei povesti de succes in interviul acordat in exclusivitate de Larisa Marinica pentru desprespa.ro
Intr-adevar consider ca nu este o pura intamplare traiectoria unui om in viata iar in cazul evolutiei mele au participat mai multi factori decisivi care m-au definit ca om si ca profesionista. Imi place sa cred cu tarie in factorul predefinit al destinului dar mai presus de toate in dezvoltarea mea ascendenta au stat ca pietre de temelie valorile personale, pasiunea, dorinta de realizare, tendinta catre perfectionare si nu in ultimul rand munca…
As mai mentiona aici faptul ca de cand eram pe bancile facultatii fiind o idealista imi doream cu ardoare sa fac ceva in viata iar aceasta oportunitate s-a ivit imediat dupa absolvirea Facultatii cand desi eram licentiata in Kinetoterapie am avut taria sa incep de la un nivel mai jos ca terapeuta holistica stiind undeva acolo in adancul sufletului meu ca acest pas nu este decat o trambulina care ma va lansa mai tarziu, era decat o chestiune de timp, ambitie si organizare personala riguroasa .
De-a lungul celor 12 ani de strainatate incepand cu Iordania, Scotia, Dubai, Channel Islands, Grecia si ultima tara fiind Turcia m-am specializat in diverse arii auxiliare: administrarea afacerilor, management etc alaturi de o multitudine de programe vocationale incepand cu infrumusetarea corporala, terapii si tehnici de spa si mai ales metode de a excela in lumea wellness-ului si sanatatii.
Lucrand printre straini cu atat mai mult am avut o mare determinare si convingere sa asimilez cat mai mult ca apoi sa demonstrez un nivel inalt de profesionalism tinand seama de faptul ca nu ma reprezentam numai pe mine ca persoana dar implicit eram imaginea tarii mele pe care o oglindeam.
Nu vreau sa sune a cliseu dar procesul meu de invatare si progres nu s-a terminat aici, dimpotriva, ‘’the challenges are yet to come ‘’.
Viata in sine este o succesiune de vise si fara sa fi avut un vis nu as fi ajuns nicaieri.
Pasiunea mea a avut in pemanenta buni aliati aceia de a sta tot timpul motivata si intersata sa fiu in pas cu ultimele trenduri, cerecetari, descoperiri in aceasta lume a spa-ului si wellenss-ului unde totul este intr-o perpetua miscare si dinamism.
Consider ca este esential atunci cand suntem tineri sa visam frumos si sa ne facem planuri meticuloase de realizare in pofida dificultatilor si limitelor socioeconomice, iar in cazul meu targetul pe care mi l-am autoimpus a fost sa ajung Spa Directoare de talie internationala, ceea ce s-a si intamplat dupa ce am investit cam 10% creativitate si 90% munca.
Desi acest target personal a fost atins, acum cand m-am intors in Romania simt nevoia sa visez la lucruri mai marete cu un impact social in masa prin care chiar pot sensibiliza sau schimba vietile oamenilor in bine prin educarea lor sa-si reorienteze atentia catre unele practici de viata mai sanataose etc, unul dintre motivele pentru care am fost aleasa Ambasadoarea Global Wellness Day in Romania.
Momentan imi aduc contributia catre lumea internationala a spa-ului in calitate de Speaker si Judge la diverse conventii si premieri, de asemenea mi-am propus ca in curand sa ma implic pe piata locala unde este o nevoie acuta de specialisti cu o mare incarcatura profesionala, sentimentala si experienta vasta; ( da am zis bine, sentimentala, caci fara inteligenta emotionala si ‘’obsesie pozitiva’’ nu ar exista realizari durabile in timp )
In urmatorii ani ma vad mai activa in actiuni caritabile, voluntare, ‘’cu suflet pentru suflet’’ in timp ce voi incerca sa ajut CONCEPTUL DE SPA SI WELLNESS in Romania.
Cum bine ai pus punctul pe ‘’I ‘’piata din Romania este inca in faza de ‘’Baby Steps’’ comparativ cu alte tari si stim cu totii cauzele acestei situatii, dar noi specialistii, la randul nostru avem datoria chiar si morala sa contribuim in masura in care suntem lasati si solicitati sa facem lucrul acesta. Nu contest ca sunt si centre de spa de succes si bine consolidate dar din pacate, si iertati-mi exprimarea ‘’plastica’’ in Romania sunt inca un numar foarte mare de locatii unde business-ul se face ‘’dupa ureche’’ iar rezultatul nu va ezita sa apara ‘’tot dupa ureche’’.
Consider ca mai presus de orice, trebuie sa ne schimbam mentalitatea generala asupra unor reguli de baza si anum :
– sa cerem asistenta specialistilor in acest domeniu in ‘’faza de fasa’’ a unui proiect si sa nu adoptam ‘’peticirea’’ doar atunci cand un spa nu este de succes
– sa intelegem ca fiecare dintre noi are misiunea principala de educare si informare a oamenilor asupra notiunilor de practici, servicii de spa si beneficiile lor extraordinare asupra sanatatii, fie ca activam ca si consultanti, manageri si sau owneri etc
– sa admitem ca in lumea spa-ului nu discutam despre uzine care fabrica bani, ci despre un business foarte complex unde trebuie sa investim rabdare, iubire de semeni etc
Din pacate, factorul uman este uitat sau ignorat de cele mai multe ori, iar pe langa investitia financiara trebuie sa prevaleze cu adevarat o conditie ’’ sine qua non’’ – si aceea de a oferi servicii de calitate ireprosabila, care fac cu adevarat bine clientului, nu doar trucuri superficiale fara consistenta si beneficii durabile.
-sa constientizam cu totii ca sanatatea si starea de bine nu sunt un lux ci un bun necesar care trebuie pretuit si mentinut, si cum altfel decat apeland la servicii de inalta performanta cu rezultate impecabile la nivel mental, fizic si spiritual.
– sa evaluam si ‘’sa facem pace’’ cu echilibrul dintre prêt si serviciul oferit fara a avea tendinta de a pompa nejustificat preturile, caci oamenii de azi sunt din ce in ce mai bine documentati si in pas cu valorile materiale si nonmateriale iar mai de vreme sau mai tarziu clientii te vor pune sub lumina microscopica
Prevad in viitorul apropiat o ‘’cernere prin sita’’ a spaurilor, unde vor supravietui doar cele care intrunesc conditiile de baza ale standardelor internationale, sunt ‘’ecologice si sustainable ‘’si dizolvarea rapida a celor care nu au ‘’substanta’’ sau nu aduc o valoare reala comunitatii .
Ador aceasta intrebare fiind a hot topic in cele mai multe conferinte internationale unde este discutata indelung; In primul rand ca un spa sa fie de success este obligatoriu sa combine armonios mai multe elemente si principii de baza enumerate mai jos aleatoriu:
Sigur toate acesti factori de mai sus sunt necesari dar nu si suficienti, ce ar mai fi de adaugat aici sunt o multitudine de aspecte operationale, de management, resurse umane, marketing, promovare, networking cu un impact mare dar de ‘’fine tunning’’etc
Dupa parerea mea daca un spa nu este ‘’centrat pe client’’ pe nevoile sale, si pe interactiunea umana exista riscul ca omul sa aleaga un alt spa competitor unde desi tehnic vorbind este tratat corect, nu are acel cadru emotional-afectiv pe care se puncteaza din ce in ce mai mult.
Traim intr-o lume unde tehnologia, necesara intr-o oarecare masura , a ajuns sa ne conducta si sa ne domine viata, oamenii refugiindu-se in spa pentru rolul lor eficace de oaze de escapis , liniste, conectare fizica si spiritualitate in concluzie clientii au nevoie sa fie serviti de oameni placuti,, bine educati si calificati, cu ’’ healing hands’’ nu de robotei fara suflet. De aceea nu trebuie neglijat ‘’Unique selling point’’ care face diferenta dintre un spa la superlativ si unul unde clientul sau pacientul este tratat ca pe ‘’banda rulanta’’ .
Asa cum exista Ziua internationala a femeii, cand chiar si pentru o zi numai ne face sa ne gandim la cei dragi etc. asa va deveni si GLOBAL WELLNESS DAY.
Este un concept nou pentru care eu ma dedic din placere, fiind o voluntara de suflet a acestei idei.
Scopul principal al acestei zi speciale este de a creste gradul de constientizare a valorii vietii si este un indemn sa ne oprim un moment din rutina noastra zilnica si sa ne concentram pe ceea ce ne dorim: o viata mai sanatoasa si mai fericita. Chiar daca se serbeaza intr-o singura zi a anului aceasta are menirea a ne scoate din stresul cotidian si obiceiurile noastre nesanatoase de zi cu zi, si a ne ajuta sa facem pace cu noi însine.
In urma cu trei ani, s-a nascut aceasta miscare sociala in Turcia, organizatie non-profit, fiind fondata de Belgin Aksoy in urma unei experiente de sananate, idee care incetul cu incetul a starnit interesul tuturor in intreaga lume, avand principala misiune de a promova starea de bine, viata sanatoasa prin miscare si exercitii, o alimentatie echilibrata si invataturi spirituale si practici de infrumusetare in spa etc Patrunzand pentru prima data in Romania, vom avea ocazia ca pe data de 13 Junie, noi toti Romanii, sa sarbatorim acest eveniment social si non-comercial, prin sport, miscare in aer liber si voie buna, practici de educare, sub indrumarea voluntarilor si sustinatorilor conceptului de sanatate.
Acum, aceasta initiativa Global Wellness Day, sustinuta de voluntari de pretutindeni, este singura Zi oficiala a ‘’Starii de bine’’ care a fost recunoscuta si validata international.
GWD este un punct de plecare. Este un mijloc de a te inspira pentru a începe cu o schimbare sau o dezvoltare pe care ti-o doreai de mult timp in viata ta. Este un strigat catre tine pentru a opri amanarea viselor tale de pe o zi de azi.
Dupa cum nu exista o reteta miraculoasa in acest sens si nici un exercitiu de abracadabra eu insami lucrez in permanenta la acest echilibru, deloc usor de atins, dar realizabil.
Pe scurt la nivel practic pentru mine inseamna miscare, sport, socializare, culturalizare, alimentatie sanataoasa, multa iubire de oameni si daruire de sine;’iei toate aceste ingrediente, le agiti si le canalizezi diferit in functie de timp, pasiuni, trairi interioare presarate din cand in cand cu actiuni voluntare care fac diferenta !’’
Se zice ca un vis nerostit ramane doar un vis dar in cazul nostru un vis a devenit realitate pentru ca il vocalizam, il exprimam iar organizatiile si companiile care au la baza filozofia de wellness, sanatate si stare de bine il pot sustine indeosebi.
Aceasta Zi este sarbatorita in a doua Sambata a lunii Iunie (13 Iunie 2015). De aceea participantii si organizatorii trebuie sa respecte aceasta data.
Voluntarii care gazduiesc acest eveniment trebuie sa organizeze Workshopuri, programe si clase care includ subiecte cu si despre wellness. ( de preferat 7 in total, 3 prezentari legate de sananate si 4 activitati fizice, nu mai mult de 30 minute fiecare)
Organizatorii voluntari au voie sa fie sustinuti de sponsori pentru a se acoperi cheltuielile si costurile operationale pentru organizarea acestui eveniment GWD. Foarte important aici de mentionat este ca acest eveniment nu este COMERCIAL si nu va trebuie sa aiba un SCOP de PROFIT. Intrarea la aceste activitati fiind libera pentru a incuraja participarea mai multor persoane.
Iar daca nu reusim sa ne alaturam unui grup organizat de spa and wellness pe data de 13 Iunie, nimeni si nimic nu ne va opri sa facem sport individual, sa manacam sanatos si mai ales sa zambim caci fiecare is culege fericirea de unde si-o seamana.
ONE DAY CAN CHANGE YOUR WHOLE LIFE!” -“O singura zi iti poate schimba intreaga viata!
Multa sananate va doresc!
A consemnat Alexandra Iliuta, wellness advisor despreSpa.ro
Virtual Wellness Explorer