“Un Spa e 5 * sau deloc”, spune Oana Manole – Director eforea SPA at Hilton Oradea, in interviul pe care l-a acordat saptamana trecuta pentru desprespa.ro. Eu ii dau perfecta dreptate.
Ai cheltuit sume importante pentru a avea, pentru Spa-ul tau, facilitatile pe care tu si oaspetii tai vi le-ati dorit. Au trecut doar 3-4 ani de la inaugurarea Spa-ului, cand toata lumea ti-a elogiat investitia, dotarile si pasiunea. Cum ai mentinut aceste facilitati si cum arata Spa-ul tau acum? Intreaba-ti clientii: sunt la fel de multumiti ori reclama zilnic vreun aspect de genul: mucegai, rugina, depuneri suspecte in jurul piscinei etc? Jeturile piscinei functioneaza ca la inceput, ori sunt mai slabe si inegale? Usile se deschid si inchid cu zgomot, in Spa?
Si daca la plecarea acesteia, s-au iscat discutii despre cine e responsabil despre starea jalnica a Spa-ului, fara a dori sa ma erijez in judecator al unui asemenea conflict, vreau insa sa sugerez ca lucrurile trebuie clar stipulate in contract de la inceput: cine face reviziile si igienizarile periodice si cine le plateste?
In goana dupa profit, unele Spa-uri neglijeaza activitatile de mentenanta preventiva a facilitatilor. De ce este importanta aceasta mentenanta preventiva? Producatorii de echipamente o recomanda pentru a evita defectiunile si a prelungi viata de functionare a acestor echipamente. Facilitatile nu numai ca vor trai mai mult, dar va fi si mai ieftin sa le intretii. Inutil sa mai spun ca staff si clienti, deopotriva, se vor simti in siguranta si nu vor avea motive de reclamatii. Cand echipamentul nu functioneaza, te costa bani. Cand clientii sunt nemultumiti, te costa si mai multi bani.
Mentenanta preventiva se face, in general, folosind indicatiile producatorului. In hotel spa-uri, de regula, managerul de spa si serviciul tehnic, de comun acord, stabilesc orarul de revizie tehnica si mentenanta preventiva, pentru piscine, saune, alte facilitati din zona umeda, instalatii de incalzire/racire, etc. O inspectie atenta si permanenta necesita toate ariile din spa, pereti, pardosele, mobilier, dusuri, toalete etc. Potentialele defecte trebuie detectate din timp si reparatiile facute inainte ca acestea sa cedeze sau sa capete un aspect de nedorit.
Tot acest echipament include un manual de instructiuni cu informatii despre frecventa si activitatile de mentenanta. Cand reparatiile si interventiile necesita personal specializat sau licente, acesta trebuie contractat din afara si se adauga desigur cheltuielior. Insa programe de mentenanta preventiva trebuie stabilite si riguros urmate daca va doriti un Spa de 5 *.
Maria Rendes – Spa Consultant
Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com
Spa Consultant Colaborator