Ai un spa nou si ai vrea sa il faci sa fie special, al tau. Indiferent ce linii de tratament ai ales, vrei sa creezi un meniu semnatura, care sa reprezinte valorile spa-ului, valorile tale.
Cum dezvolti un meniu semnatura? Acest meniu este mai scump sau aliniat cu restul preturilor? Il incluzi in brosura de tratament? Comanzi produse noi sau folosesti ceea ce ai deja in spa?
E pacat sa nu ai un meniu-semnatura! Partea frumoasa a spa-urilor este ca te poti juca, cu diversele linii de produse si sa reinventezi continuu ritualuri creative care sa iti uimeasca mereu oaspetii. Ca sa creezi aceste tratamente invata sa gandesti outside the box. Pentru Hilton Baku, de exemplu, am creat un meniu semnatura care includea elemente locale, senzoriale si exotice pentru cineva care nu era din zona , comfortabile si placute pentru un localnic: dispunand de un hammam in adevaratul sens al cuvantului am creat ritualuri in jurul acestui element si am avut un turc, bun cunoscator al traditiei care a instruit personalul in utilizarea ibricelor, pashminelor si sapunului negru.
Gandeste-te la o calatorie: unde ai vrea sa-ti duci oaspetele? Include o varietate de exfolieri, diverse tehnici de massage, impachetari si tratamente hidroterapeutice, servicii energetice si spirituale. Pot dura 2-3 ore, cat o calatorie adevarata.
Creeaza un colt vizual care sa aiba expuse produsele incluse in terapie. Poti adauga elemente definitorii prin spa, flori al caror parfum este inclus in terapie, poti include in servire ceaiuri speciale. Cand am facut turul lumii cu un vas de croaziera, spa-ul avea un meniu semnatura pentru fiecare zona a lumii. Am cumparat pudra de tiare si ulei de monoi in Polinezia, bindhi pe care le plasam pe fruntea oaspetilor dupa un tratament facial inspirat din Ayurveda si scrub pe baza de orez alb din Hong Kong.
Considera muzica parte esentiala din terapia ta si fa sa concorde cu ceea ce se intampla pe patul de tratament: daca oferi Thai Royale nu pune muzica Buddha Bar, cauta muzica din insule cu modulatiile specifice.
Nu este de ajuns sa aprinzi lumanari sau betisoare parfumate. Plaseaza boluri cu apa aromatizata in cabinele sau zona unde faci tratamentul si apasa cu palmele parfumate pe umerii oaspetelui si in jurului fetei. Atentie la alergii! Mirosurile creeaza predispozitii si tensiuni mai mult decat orice altceva.
E extrem de important sa iti inveti terapeutii sa coreografieze miscarile cu muzica pe care o asculta, sa puna in transa, sa transmita la union cu ceea ce se aude. Imi place sa simt miscari profunde, nerepezite, fluide.
Din ce in ce mai multe linii de tratament dezvolta elixiruri pentru servit inainte sau dupa tratament, care complimenteaza serviciul. De asemenea ceaiuri, esente, siropuri, ape aromate. Atentie insa! Nu as vrea sa simt ceva atat de gretos incat sa ma trezeasca instant la realitate..
Meniul semnatura este ocazia ideala de a promova produsele cu pret ridicat. De asemenea trebuie identificat exact ceea ce lipseste din meniul spa si creata aceasta noua experienta nisat, exact ceea ce lipseste, ce este dorit. Inutil sa spun ca numele, ca in procesul de branding al oricarui produs, trebuie sa complimenteze exact tratamentul, sa fie sugestiv si cuprinzator. Meniul semnatura nu trebuie sa fie ceva fix, deci mereu in brosura spa-ului, poate fi ceva sezonier. Poti introduce de asemenea ingrediente naturale ca iaurt, miere, lapte. Produsele organice sunt extraordinar de benefice atunci cand sunt folosite just.
Si bineinteles, partea care imi place mie: fa o analiza a costurilor. Trebuie sa stii exact cat costa sa faci acest tratament, ce margini de profit ai si care este targetul tau: vrei sa promovezi anumite produse, vrei sa scoti de pe stoc produse care se misca mai greu, vrei sa acoperi o nevoie descoperita, oricare ar fi trebuie sa evaluezi exact cat la suta din acest target ai atins in urma crearii meniului semnatura. Desi ideea este ca aceste terapii sa fie cu macar 10-20 % mai mult decat restul, fii atent ca pretul sa fie totusi cel corect, aliniat cu brandul tau si potrivit clientilor deja selectionati.
Oana Manole
Consultant Spa- Spa D’Or Consulting
0721 070 392
www.spador.ro, spatrade@gmail.com
Virtual Wellness Explorer