/
/
Studiu McKinsey: Impactul Generației Z și Millennials asupra consumului serviciilor wellness

Studiu McKinsey: Impactul Generației Z și Millennials asupra consumului serviciilor wellness

Last updated in 05 Jun 2025
|

McKinsey report

Potrivit celui mai recent raport de cercetare McKinsey Future of Wellness, milenialii și Generația Z redefiniesc peisajul industriei wellness.

În cea de-a patra ediție anuală a acestei cercetări, autorii au constatat că tinerii consumatori privesc wellbeing-ul ca pe o practică zilnică, personalizată – și nu ca pe un set de activități sau achiziții ocazionale – iar conceptul de wellbeing se regăsește acum în spații noi.

Cercetarea a chestionat peste 9.000 de consumatori din China, Germania, Marea Britanie și SUA. Aceștia au fost întrebați despre șase dimensiuni ale wellness: sănătate, somn, nutriție, fitness, aspect fizic și mindfulness.

Generațiile mai tinere acordă o importanță tot mai mare practicilor wellness

Cercetătorii estimează că, în SUA, piața wellness valorează peste 500 de miliarde USD anual, cu o creștere de 4-5% pe an. 84% dintre consumatorii americani afirmă că wellbeing-ul este o prioritate „principală” sau „importantă” – față de 79% în Marea Britanie și 94% în China.

Deși Generația Z (persoane născute între 1997 și 2012) reprezintă doar puțin peste o treime din populația adultă a SUA (36%), ei contribuie cu peste 41% la cheltuielile anuale pentru wellbeing.

Consumatorii de 58 de ani și peste – adică 35% din populație – contribuie doar 28% din aceste cheltuieli.

Datele arată că aproape 30% dintre membrii Generației Z și mileniali (născuți între 1981 și 1996) din SUA spun că acordă „mult mai multă” prioritate wellness-ului față de acum un an – în contrast cu 23% dintre generațiile mai în vârstă.

Autorii raportului sugerează că acest lucru se datorează faptului că tinerii declară niveluri mai ridicate de epuizare și o sănătate generală mai slabă decât persoanele mai în vârstă.

De asemenea, conținutul legat de sănătate de pe rețelele sociale este citat ca factor de influență asupra deciziilor de cumpărare legate de wellbeing.

Generația Z și milenialii clasifică somnul și sănătatea

drept cele mai importante două priorități în materie de wellbeing (dar în ordine diferită), iar cei din Generația Z consideră că „îmbunătățirea aspectului fizic” este următoarea preocupare – în timp ce milenialii se concentrează mai mult pe mindfulness.

În ciuda creșterii sectorului wellness în ultimii ani, consumatorii din toate categoriile demografice raportează că unele dintre nevoile lor rămân neacoperite – inclusiv cele legate de sănătatea cognitivă, mindfulness, sănătatea mintală și longevitate.

Și consumatorii mai în vârstă sunt interesați de o definiție extinsă a conceptului de wellness și reprezintă în continuare oportunități importante pentru actorii din industrie, în special pe piețele dezvoltate cu populații îmbătrânite.

Eric Falardeau, directorul diviziei de fitness și sănătate de la McKinsey, a declarat:
„Consumatorii rămân extrem de concentrați pe sănătate și wellbeing, 84% considerând-o o prioritate de top.

Această cifră este ridicată comparativ cu alte categorii de cheltuieli discreționare, ceea ce alimentează multe dintre tendințele favorabile acestui sector definit larg.

Această prioritate a crescut constant în ultimii cinci ani, fiind o dovadă a tendinței generale ca oamenii să investească tot mai mult timp și bani în propria îngrijire – într-o definiție din ce în ce mai largă.”

Falardeau a subliniat sănătatea inimii și funcțiile cognitive ca fiind domenii de interes major pentru consumatori și a afirmat că există încă o nevoie uriașă neacoperită de servicii de wellbeing. Calitatea serviciilor și existența unor dovezi privind eficiența lor sunt factori-cheie în procesul decizional al consumatorilor.

Șase subcategorii ale sectorului wellness care sunt estimate să crească:

1. Nutriție funcțională

Cererea pentru produse alimentare și băuturi care oferă beneficii pentru sănătate este în creștere. În SUA, Marea Britanie și Germania, aproximativ jumătate dintre consumatori – și două treimi dintre cei din Generația Z și mileniali – sunt interesați de astfel de produse. Cele mai căutate beneficii includ: energie, sănătate digestivă, imunitate, susținerea mușchilor, oaselor și articulațiilor. Gustul și textura sunt foarte importante, iar autorii raportului prezic că cele mai de succes produse vor fi cele la intersecția dintre suplimente și alimente.

2. Frumusețe

Granița dintre frumusețe și wellbeing este din ce în ce mai difuză. Tot mai multe produse cosmetice conțin ingrediente active cu beneficii pentru sănătate, iar consumatorii arată interes crescut pentru suplimente ingerabile pentru frumusețe (precum jeleuri cu colagen pentru piele, păr și unghii). Cheltuielile pentru proceduri cosmetice au crescut în ultimul an – 46% dintre americani (și 53% dintre cei din Generația Z) declară că au cheltuit mai mult în 2024 față de 2023.

3. Longevitate

Cererea pentru produse și servicii axate pe longevitate continuă să crească, până la 60% dintre consumatori declarând că îmbătrânirea sănătoasă este o prioritate „principală” sau „foarte importantă”. Soluțiile includ suplimente care încetinesc îmbătrânirea celulară, teste epigenetice pentru estimarea vârstei biologice și servicii virtuale de kinetoterapie. Tinerii caută soluții preventive, proactive, cu beneficii atât pe termen scurt cât și pe termen lung.

4. Experiențe în persoană și turism de wellness

În toate piețele chestionate, consumatorii au achiziționat mai multe servicii în persoană în 2024 față de 2023 – inclusiv fitness boutique, retreat-uri de wellness și tratamente IV. Intenția netă de achiziție pentru aceste servicii a fost de 30%. 56% dintre americani nu sunt deranjați să călătorească peste două ore pentru a participa. Aproape 60% dintre cei care au călătorit pentru astfel de servicii spun că intenționează să facă același lucru și în 2025. Autorii raportului sugerează că programele ar putea include oportunități de învățare (precum planuri de meditație sau nutriție) sau chiar „edutainment” – retreat-uri care oferă informații utile despre sănătate.

5. Gestionarea greutății

Deși exercițiul fizic rămâne cea mai frecventă metodă de control al greutății, programele ghidate de nutriționiști, planurile alimentare și medicamentele prescrise pentru pierderea în greutate sunt tot mai populare.

6. Sănătatea mintală

Tinerii raportează o sănătate mintală mai slabă decât generațiile mai în vârstă, însă 42% dintre cei din Generația Z și mileniali din SUA caută activ soluții. Ei adoptă comportamente și fac achiziții neobișnuite pentru a-și îmbunătăți starea psihică (cum ar fi produse pentru îngrijirea pielii, socializare, îmbunătățirea igienei somnului), comparativ cu persoanele mai în vârstă care asociază sănătatea mintală cu terapii clasice. Autorii avertizează că piața de mindfulness și sănătate mintală este foarte competitivă, iar barierele de intrare – mai ales pentru soluțiile digitale precum aplicațiile – sunt scăzute, ceea ce face dificilă scalarea.

Sursa  spabusiness.com

Love,

Wello

Virtual Wellness Explorer

Email: office@desprespa.ro
Did you like it? Your friends would probably like it too. But we can't know unless you share, right? 😊
Wello

Wello

Virtual Wellness Explorer

Come to the community!

First name
Mail

Similar articles

Reason for rejection *

Login

Username *
Password *