NEW YORK (AP) – Miscarea farm-to-table (distributie locala a alimentelor) pare sa capete contur si in industria Spa, sub numele de „Farm to facial”, de vreme ce numarul de locatii ce ofera plante si flori proaspat culese din propria gradina pentru tratamentele recomandate clientilor a inceput sa creasca semnificativ.
Chiar si barbatii au inceput sa fie tratati pe cai create special pentru ei, ceea ce duce la o crestere a numarului de clienti ai sexului puternic in Spa-uri, dupa cum releva chiar un sondaj realizat de PricewaterhouseCoopers pentru Asociatia Internationala a Spa-urilor.
Per total, sondajul prezentat in cadrul spectacolului Grupurilor de Spa din 16 august arata ca industria a cunoscut atat cresteri in ceea ce priveste incasarile, cat si numarul de vizite si locatii.
Sa facem si o introspectiva asupra ceea ce este nou si interesat in industria Spa:
Resortul Omni Mount Washington, localizat in Muntii Albi din New Hampshire, le permite oaspetilor sai sa viziteze intreg complexul si sa-si aleaga singuri plantele ce vor fi folosite in cadrul „Tratamentului Herbal Garden”, ce dureaza 75 de minute si costa 175 de dolari.
Aspira Spa, parte a Resortului Osthoff de langa Lacul Elkhart, Wiscounsin, detine in jurul a doi acri de plante cultivate prin resurse proprii, afirma chiar managerul general, Lola Roeh. Cel mai nou tratament din gama costa 390 de dolari, dureaza 150 de minute si poarta numele de „Trilogy of Linden” (Trilogia lui Linden). Acesta foloseste miere si flori ale mai multor copaci indigeni pentru facial treatments, masti de corp si sesiuni de massage.
Travaasa Austin detine un meniu de spa cu totul diferit pentru barbati, care include si o camera decorata specific, cu lambriuri si alte elemente care sa sporeasca gradul de confort pentru reprezentantii sexului tare. In gama includem un tratament „Gentleman’s Clarifying Facial” (Tratament Facial de Curatare pentru Domni) care se intinde pe parcursul a 50 de minute si care costa 125 de dolari. Printre elementele folosite se numara Santalum paniculatum, lamaie si portocale acre pentru a exfolia si a curata porii. Pachetul „What Ales You” (Ce Te Alina) destinat barbatilor, care dureaza doua ore si costa 265 de dolari, include un masaj stimulator de 80 de minute, urmat de o sesiune de ingrijire a picioarelor cu menta si o bere organica din Texas, la final.
In Hawaii, Resortul Four Seasons Maui din Wailea ofera „Masculului Alfa” un tratament facial de 50 de minute la costul de 175 de dolari, care include folosirea ceaiului verde si a mai multor tipuri de alge verzi.
Massage Envy, un spa pe baza de membri ce detine aproximativ 900 de locatii, oferta „Sugar Foot Therapy” (Terapia cu zahar pentru picioare) ca plus pentru masajele sale, costul fiind de doar 10 dolari.
Masajele de picioare, care se incheie cu aplicarea unor unturi speciale, folosesc ingrediente precum grapefruit roz, mango, mandarine, lamaie sau salvie.
Keith Moon, cowboy-ul si supraveghetorul agricol sef al Travaasa Austin, si echipa sa le arata oaspetilor cum au grija de gainile care aprovizioneaza restaurantul complexului cu oua.
De asemenea, la achizitionarea unui abonament de o zi la spa, oaspetii sunt invitati sa participe, gratuit, la o sesiune de cunoastere a cailor complexului. Astfel, Moon si echipa sa incearca sa ii faca pe oaspetii lor sa inteleaga, cu ajutorul cailor, mai multe aspecte despre ei insisi.
Sondajul realizat de Asociatia Internationala a Spa-urilor pe 1.000 de complexuri sau spa-uri din S.U.A. a relevat o crestere de 4,7% in ceea ce priveste incasarile, totalul ridicandu-se la 14 miliarde de dolari, in comparatie cu 13,4 miliarde de dolari in anul 2011. In aceeasi perioada, numarul de vizite la spa a crescut cu 2,8%, de la 156 la 160 de milioane. Cresterea numarului de locatii nu a fost una semnificativa, de la 19.850 la 19.960, iar incasarile medii pentru o vizita au crescut de la 86 la 87 de dolari.
Si numarul de angajati a cunoscut o crestere, de 1,2%, plecand de la 339.400, in mai 2012, si ajungand la 343.600. In ceea ce priveste angajatii cu jumatate de norma, numarul acestora a crescut cu 13,2%, ajungand la 145.400, in timp ce numarul de angajati cu norma intreaga a scazut cu 7,2%, contabilizand, mai nou, 151.300.
Virtual Wellness Explorer