/
/
Cum sa-ti conduci spa-ul din checklists

Cum sa-ti conduci spa-ul din checklists

Last updated in 07 Apr 2023
|
Cum sa-ti conduci spa-ul din checklists

Daca te intrebi cum sa te descurci cu multiplele taskuri care trebuie completate in timpul unei zile obisnuite de munca in spa si cum sa obtii consistenta, raspunsul este: fa liste si proceduri.

Daca ai liste pentru deschidere si inchidere, pentru procedura de acceptare a  membrilor, pentru cum trebuie sa arate cabina de terapie, pentru cum vor fi salutati si primiti oaspetii s.a.m.d.

Se spune ca daca ai toate procesele definite si tot ceea ce trebuie sa faci in spa este documentat, poti pleca pentru un an si oaspetii sa nu simta.

Ce gluma buna, nu? Adica, intr-o industrie in care este mai multa drama decat intr-o sala de operatie totul sa functioneze perfect si sa nu se simta lipsa managerului cand acesta lipseste? Credeti-ma pe cuvant. Am petrecut ore in sir creand liste de bifat,in care trec fiecare task de bifat. Apoi dau bucati de lista fiecarui angajat. Tot ce mai ramane de facut este sa urmaresc implementarea acestora. O data prinsa miscarea, trebuie doar sa mai verifici din cand in cand ca regula este la locul ei, lucrul se face tot cum ai precizat si toata lumea e multumita.

Checklistul pentru receptie incepe din afara receptiei si contine pas cu pas ceea ce este de facut. Scriu ‘aprinde luminile de la panoul de comanda localizat deasupra receptiei’ si ‘ verifica geamurile si vitrinele spa-ului de praf si urme de degete’. Cu cat mai detaliat, cu atat mai bine. Listele sunt facute atat pentru deschidere si inchidere cat si pentru fiecare pozitie in parte, de la spa attendant la manager.

Inregistreaza toate cursurile si discutiile pe care le ai cu personalul si roaga-i sa semneze.

Creeaza liste de verificare pentru curatenie in zona de piscina, la spa, in vestiare. Inca ceva, cere parerea personalului, ei sunt in contact cu oaspetii in fiecare zi astfel incat vor vedea imediat ce mai trebuie facut fiindca proprii clienti au solicitat sau remarcat un anumit lucru.

Daca pare greu este doar pana cand se obisnuiesc cu sistemul. O data ce acesta este pus la punct este usor si pentru ei si pentru oaspeti. Consistenta este importanta: ceea ce oaspetilor li se pare cel mai greu nu este sa se obisnuiasca cu o regula ci sa se obisnuiasca cu alta regula. La fel si personalului tau. Daca totul este documentat, totul devine simplu.

 

Oana Manole

Spa Consultant Spa D’Or Consulting/spa manager eforea spa:at Hilton

www.spador.ro

0040-721070392

Love,

Wello

Virtual Wellness Explorer

Email: office@desprespa.ro
Did you like it? Your friends would probably like it too. But we can't know unless you share, right? 😊
Wello

Wello

Virtual Wellness Explorer

Come to the community!

First name
Mail

Similar articles

Login

Username *
Password *