Ce imi place cel mai mult dintre oportunitatile pe care le ofera jobul meu ca si consultant spa si spa director este creativitatea. In fiecare zi am ocazia sa imi exersez capacitatile creative si asta nu e doar un bonus pentru mine ci ceva absolut necesar pentru business.
Ideile nu apar asa din nimic, credeti-ma pe cuvant, am agende pline de tot felul de spa-notite, nascute in decursul unor zboruri in avion sau stat intr-o cafenea asteptand. Ideile se nasc din ceea ce a fost acolo inaintea lor, din anumite experiente. Cele mai multe idei sunt o re-asezare a unor inovatii pre-existente, vazute intr-o maniera noua. De ce va spun asta? Fiindca nu trebuie sa inventezi ceva nou. Ce trebuie sa faci este sa incepi cu ceva ce a aparut/sau de care ai aflat nou in spa, sa o analizezi, sa vezi cum se aplica business-ului tau, sa o modernizezi, sa o customizezi si apoi sa o oferi clientului.
Trebuie sa modernizezi, trebuie sa pui in fiecare zi un pas inainte. Gandeste-te ce ar insemna sa nu faci asta si, vizualizand ce inseamna sa ai un mare esec vei vedea ca e important sa aduci ceva nou si creativ in fiecare zi.
In loc sa te gandesti la cata energie ai, mai bine gandeste-te unde si cum sa canalizezi aceasta energie. Fa o distinctie intre interesele si pasiunile tale fiindca, si ia-o ca o regula, adesea esti foarte bun in a face ceva de care esti si pasionat.
Trebuie sa iti iei timp sa iti imaginezi lucruri noi in spa-ul tau dar trebuie de asemenea sa iti gasesti timp sa le pui si in aplicare. Majoritatea ideilor mor in pragul casei, cand sa se transforme in realitate.
In timpul unui audit intr-un spa din Wembley pentru LivingWell, o companie foarte stabila in Anglia, am constatat cu extrem de mare tristete ca managerul isi folosea timpul aproape exclusiv cu treburi administrative, formulare si documentatie impusa de companie. L-am intrebat ce ar face daca ar avea mai mult timp sa faca programe pentru clienti , sa stea cu ei si sa creeze noi oportunitati si fiindca raspunsul a fost convingator si s-a intamplat ca acolo sa se afle cineva cu mintea deschisa, a fost lasat sa continue intr-un ritm mult mai putin ingradit. Ar trebui sa se intample asta de la inceput.
Creativitatea este un bun intangibil dar, trebuie sa iti amintesti ca dintre toate ideile pe care le ai, unele vor functiona iar altele nu. Dar cred ca vrei sa incerci: produsele invechite, formulele ultra-testate , serviciile de tip `fac si eu la fel ca altii’ nu functioneaza de asemenea. E ok sa faci lucruri noi, sa fii un pionier, sa inovezi, sa fii cel dupa care copiaza altii. E ok sa faci din creativitate un exercitiu zilnic, si astfel sa nu stai cu mainile in san si sa blamezi economia sau competitia cand lucrurile nu se aseaza perfect. Idei noi inseamna viata noua in afacerea ta!
Oana Manole
Spa Consultant- Spa d’Or Consulting
www.spador.ro
0721 070392
Virtual Wellness Explorer