“Uniti reusim”, asa spune un binecunoscut slogan, care se aplica si in ceea ce priveste interesele pietei spa din Romania. O piata ce este in continua expansiune, dar care inca se confrunta cu nenumarate neajunsuri. De la lipsa cursurilor certificate pana la lipsa unor strategii eficiente de promovare a spa-urilor din Romania pe piata internationala.
despreSpa.ro si-a propus, cu ocazia celei de-a doua editii SPA Business Networking Event, ce a avut loc in data de 14 mai, la Vila 23 din Snagov, sa reuneasca consultanti, profesionisti din domeniul spa pentru a discuta si a gasi impreuna solutii la problemele cu care se confrunta piata spa din Romania.
In primul panel, au fost dezbatute caracteristicile unui meniu spa de succes si transformarea meniului spa intr-un instrument eficient de vanzari. La discutie au participat consultanti de seama atat din tara (Larisa Marinica, Oana Manole, Liliana Paraipan, Maria Rendes, Andrei Simion, Smaranda Paslaru si Crina Alexandru), cat si din strainatate (Helen Coulon, Daniella Russell). Una din concluziile discutiilor a fost ca “putin inseamna mai mult” si ca un meniu spa simplu si scurt e de preferat unui meniu lung, care poate induce clientul in confuzie. O alta concluzie interesanta e ca rolul receptiei este foarte important in promovarea meniului spa si ca investitia in dezvoltarea profesionala a acestui department aduce plusvaloare spa-ului. Pe de alta parte, meniul spa poate “dezbraca” forma clasica a unui meniu de hartie. Pentru a imbraca haina tehnologiei, sub forma unui meniu pe tableta sau ipad, solutie care respecta si criteriile ecologice.
Al doilea panel, fost axat pe gasirea de strategii pentru cresterea ponderii turismului balnear romanesc la nivel global. Discutie la care au luat parte membrii unor asociatii importante din domeniu (Rodica Pencea, Secretar General OPTBR si consilier ESPA, Constantin Munteanu – Presedintele Asociatiei Romane de Balneologie si Alexandru Constantin, Presedintele Asociatiei Romane de Turism Medical). S-a discutat despre potentialul enorm al pietei spa din Romania, ce include factori naturali de cura. S-a discutat, de asemenea, despre branduri de exceptie, recunoscute peste hotare, cum ar fi Ana Aslan si Gerovital. Desi este nevoie de ajutor din partea autoritatilor, una din concluziile panelului a fost ca schimbarea trebuie sa vina de la celula inspre intreg. Adica fiecare trebuie sa faca tot posibilul pe bucatica sa, pentru ca apoi schimbarea va veni de la sine.
Ultimul panel a fost axat pe tema comunicarii si importanta acesteia pentru promovarea conceptului SPA. Au raspuns la intrebarile participantilor, specialisti din marketing, comunicare si PR din cele mai importante agentii media si PR din tara (Corina Catrinoiu – Headvertising, Georgiana Radu – Brandaffair, Ciprian Gavriliu – TripleMagic, Mihai Bocai – Evonomix, Diana Cotoros – Prime Road Media, Magda Bolintineanu – Mark to Mark Intellectual Property). S-a discutat despre ce inseamna sa constuim un brand puternic, cu rezonanta, si de ce este important sa inregistram brandul ca marca inregistrata.
Pe langa pauzele de networking, menite sa faciliteze crearea de contacte intre participanti, furnizori si consultanti, a fost alocat un anumit timp si prezentarilor furnizorilor de echipamente, produse si servicii.
Nu in cele din urma, am asistat si la prezentarea unor proiecte inovative, cum este Weldest, un program finantat cu fonduri europene, ce ofera aumite solutii de autoevaluare centrelor spa in vederea gasirii celor mai bune solutii de promovare, proiect prezentat de catre Donna Dvorak. Iar Larisa Marinica, ambasador Global Wellness Day in Romania, ne-a lansat inviatia de a promova valori sanatoase intr-o zi dedicata starii de bine, alaturi de alte 30 de tari care promoveaza acest frumos concept prin actiuni de volutariat.
Evenimentul a avut un “puls” ridicat, datorita gradului crescut de interactiune intre invitati si participanti, ceea ce arata clar o nevoie a pietei spa de a gasi solutii comune la anumite probleme. In acest sens, pentru ca ajungem din nou la ideea de “uniti reusim”, am lansat centrelor spa invitatia de a se reuni in cadrul unei asociatii spa, proiect initiat de catre despreSpa.ro, menita spre a reprezenta interesele centrelor spa si pentru a ajuta la dezvoltarea acestei piete.
Fotografiile pot fi vizualizate aici : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.912006445529251.1073741828.107236676006236&type=1
Virtual Wellness Explorer