/
/
Alimente recomandate înainte și după antrenament. Care sunt acestea?

Alimente recomandate înainte și după antrenament. Care sunt acestea?

Ultima actualizare în 26 May 2023
|
Ce alimente sunt recomandate inainte si dupa antrenamentul de la sala
Alimente recomandate înainte și după antrenament. Care sunt acestea?

Care sunt acele alimente recomandate înainte și după antrenament? Sportul ar trebui sa faca parte din stilul de viata al fiecaruia, fiind esential pentru mentinerea unui corp sanatos. Facand miscare ne mentinem starea de bine, eliminam stresul si castigam energie pentru fiecare zi. Insa sportul face echipa buna cu nutritia sanatoasa si odihna corespunzatoare. Atunci cand mergem la sala, incepem sa constientizam importanta alimentatiei.  De multe ori apar intrebari cu privire la ceea ce ar trebui sa mancam inainte si dupa antrenamente pentru a obtine cele mai bune rezultate si a ne mentine sanatatea totodata.

Alimente recomandate înainte și după antrenament. Ce mâncăm înainte de antrenament?

Imediat dupa masa o mare parte din sangele circulant este distribuit catre intestine pentru a prelua nutrientii rezultati din digestie. Astfel, scade  perfuzia sanguina din muschi si celelalte organe. Specialistii recomanda sa nu mancati imediat inainte de antrenament. Ci sa luati masa cu 2-3 ore mai devreme de a incepe programul de miscare.

In timpul antrenamentului muschii consuma o cantitate mare de energie si totodata au nevoie de proteine pentru o buna functionare si dezvoltare. Asadar inainte de antrenament este indicat sa aveti o masa cu alimente sanatoase bogate in carbohidrati de buna calitate, cu absorbtie lenta. Dar si in proteine atat de necesare pentru cei care fac miscare.

Carbohidratii cu absorbtie lenta sunt necesari pentru a mentine energia si nivelul glicemiei pentru o perioada lunga de timp. Alimentele recomandate sunt cerealele, dar si legumele dulci. Puteti incerca si cartofi sau orez, acestea avand o cantitate insemnata de amidon. Atentie insa, nu exagerati cu grasimile. Ele se digera greu si v-ar putea crea o senzatie de oboseala in timpul antrenamentului sau chiar o stare de rau.

Proteinele pot fi de origine animala sau vegetala. Carnea slaba de pui, carnea de peste, de vita sau ouale pot fi consumate inainte de antrenament, la fel si lactatele slabe. Daca hotarati sa consumati proteine de origine vegetala, atunci trebuie sa stiti ca o cantitate insemnata este continuta in ciuperci, migdale, fasole, linte, naut, hrisca, orez integral, porumb, quinoa, broccoli, seminte de chia sau de canepa, spirulina, seminte de susan etc.

Ca exemplu puteti consuma o salata bogata in legume in care adaugati si sursele de proteine (fie un gratar de pui taiat cuburi de exemplu, fie seminte si ciuperci ca alt exemplu). Ramaneti creativi si nu uitati sa consumati alimente cat mai variate, evitand zaharul sau preparatele prajite.

Ce ar trebui sa mancam dupa antrenament

Imediat dupa incheierea programului de miscare este recomandat sa va hidratati. Puteti consuma o limonada cu miere daca simtiti nevoia de ceva dulce. Masa poate fi luata dupa cel putin o ora.

Alimentele bogate in carbohidrati sau grasimi sanatoase pot reprezenta o alegere buna, la fel si legumele. Puteti incerca fructe (alegeti-le insa pe cele cu continut scazut in fructoza). De exemplu puteti consuma banane sau struguri. Dar si peste slab, supe sau ciorbe care hidrateaza organismul, seminte si cereale, orez brun, avocado, salate de cruditati.

Ca recomandari generale, sunt de evitat alimentele procesate, bogate in zahar, preparatele fast food sau cele prajite, precum si alimentele grase. Bauturile carbogazoase si cele bogate in zahar sunt de asemenea de evitat.

Aviatiei Wellness Center

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *