Blog Corp Minte Spirit

Pentru a trai in armonie, va recomandam 10 obiceiuri ayurvedice: 

Plimbari

Noteaza in agenda ta “Plimbare cu un prieten, cu un coleg, cu fratele sau sora sau poate cu catelui unui apropiat”. Ayurveda considera ca mersul pe jos este un exercitiu tridoshic: echilibreaza toate cele trei dosha, fara a pune presiune excesiva asupra corpului.

Plimbarea alimenteaza organismul cu liniste mentala, emotionala si psihica fara sa-l stoarca de putere.

Liniste si dialog interior

Ori de cate ori simti nevoia de un pic de liniste in interiorul obosit de activitatea de peste zi, stai jos si inchide ochii. Ia o pauza, deconecteaza-te pentru cateva momente de lumea exterioara, uita-te in propriul sine. Pare prea putin, dar cateva momente ale tale cu tine insuti, iti dau vigoare si “negociaza” cu organismul ca el sa actioneze in continuare cu energie si entuziasm.

Aromele in viata ta

Traieste o viata aromata, asa cum recomanda practicile ayurvedice. Incepe simplu: bea ceai de plante medicinale, incearca-le aroma, bucura-te de esentele lor cu efecte felurite asupra organismului. Preparate din ierburi de vindecare, toate naturale, ceaiurile fara cofeina sunt un mod perfect de relaxare si de reincarcare. Trebuie doar sa-ti alegi aromele care sunt potrivite cu dosha ta si sa lasi trupul sa se bucure.

Masaj

Bucura-te de simturile tale tactile. Fa masaj corpului tau. Pielea e dornica de atingere si atentie. Trateaza pielea folosindu-te de auto-masaj, de ceea ce se numeste Abhyanga.

Cand uleiul cald, din plante, este frecat usor pe piele, corpul si mintea se simt rasfatate si relaxate. Medicina indiana a creat multe formule de uleiuri, pentru masaj la barbati si la femei, menite sa hraneasca, rehidrateze si vindece pielea.

Mergi la somn devreme

Medicii Ayurveda accentueaza valoarea somnului bun, odihnitor, pentru ca odihna este baza activitatii dinamice.

Corpul nostru are nevoie de timp pentru a intineri si a se detoxifia, iar cel mai bun timp pentru acest proces este atunci cand dormim. Cand avem un somn bun, celulele noastre interioare lucreaza in armonie pentru a consolida sistemul nostru imunitar si fac sa circule energia vibranta in tot corpul nostru. Pentru a obtine somn odihnitor, incercati sa faceti o baie calda inainte de culcare. Nu uitati sa folositi uleiuri esentiale, cum ar fi lavanda sau lemnul de santal. Adaugati si o respiratie lenta si profunda, iar a doua zi va veti simti organismul tanar si gata pentru noi “cuceriri”.

Serveste un mic dejun bun, sanatos si complet

Sarind peste micul dejun se irita in special sadhaka Pitta, o subdosha de Pitta. O sadhaka Pitta dezechilibrata poate duce la iritabilitate si emotivitate ridicata. Potrivit principiilor ayurvedice, se recomanda ca fructele sa fie primele dimineata, la 30 de minute inainte de alte elemente, cum ar fi cereale, lapte, oua, etc. Se recomanda fructele si legumele de sezon, mancarea proaspata si vegetalele organice care ajuta organismul sa elimine toxinele si sa faca rezerve de energie.

Detoxifica-te

Din cand in cand, urmati o dieta de reducere a ama. Conceptul de ama este unic Ayurvedei. In textele clasice ayurvedice, ama este descrisa ca fiind cauza principala a multor probleme de sanatate. Ayurveda se concentreaza pe tratarea dezechilibrelor in timp ce acestea sunt in faza incipienta si eliminarea lor prin metode usoare, non-invazive, dar eficiente.

Factori care determina acumularea de toxine in organism:

  • Obiceiurile alimentare proaste,
  • digestia deficitara,
  • produsele reziduale,
  • mediul in care traim

Trebuie sa tinem cont de ceea ce cunoastem noi despre noi insine, sa identificam metodele de detoxifiere potrivite cu dosha noastra si din cand in cand sa ajutam trupul si mintea sa se elibereze de toxine.

Fiecare masa este o sarbatoare

Decoreaza masa unde iei cina:

  • Pune servetele colorate,
  • aseaza o fata de masa noua,
  • scoate setul nou de pahare,
  • pune o lumanare decorativa care sa contribuie la atmosfera de sarbatoare – sarbatoare pentru intreg organismul tau. Aceste mici artificii stimuleaza apetitul si ajuta digestia.

Nu uita sa te bucuri mereu de mancare proaspata. In conformitate cu Ayurveda, mancarea care nu este in forma proaspata nu te va face sa te simti fresh dupa masa. Este ca si cum ai incarca bateriile cu o sursa de curent nepotrivita. Nu-ti insela organismul! Il hranesti ca sa-i dai energie, nu doar ca sa te simti plin. Daca-l lasi sa-si piarda prana (“forta de viata”), te vei simti obosit si cu lentoare in fiecare miscare.

Trebuie sa ne simtim mereu vii

Viata are nevoie de condimente, la propriu si la figurat. Turmericul, chimenul, coriandrul, feniculul, cardamomul sunt condimente folosite in gatitul ayurvedic. Turmericul este un antiseptic, chimionul ajuta la digestie, feniculul ajuta stomacul, fiecare are proprietati benefice organismului, reducand colesterolul si protejand organele vitale. Condimentele dau un gust bun si au o proprietate yogavahi, ceea ce inseamna ca acestea sprijina digestia si faciliteaza accesul organismului la substantele nutritive.

Conform principiilor ayurvedice, suntem parte integranta din natura

Nu uita sa te bucuri de copaci, de iarba verde, de pasari si fluturi si flori frumos mirositoare. Sentimentul de conexiune cu tot ce este in jurul nostru este linistitor, preia din cantitatea de stres perceputa de minte si elibereaza trupul permitand fericirea sa se simta acasa in propriul tau organism.

Sunt obiceiuri simple, confirmate de-a lungul timpului, dar greu de implementat in viata agitata de zi cu zi. Va propunem sa le luati pe rand. Orice bine facut trupului si mintii noastre se adauga la starea noastra buna de sanatate si ne ajuta sa prevenim imbolnavirea. Care este primul obicei sanatos din agenda toamnei tale?

Poate sa schimbi cosmeticele cu unele produse respectand principiile Ayurveda? Ce zici de cele de la Lakshmi?

top 3 tehnici de echilibru. În zilele noastre este cat se poate de obișnuit ca oamenii să trăiască vieți stresate și agitate. De multe ori ne grăbim să facem și să realizăm atât de multe lucruri – în incercarea de a echilibra carierele, familiile, agitațiile secundare, viața socială, antrenamentele și altele – incat ajungem să

„Dacă ai suferit vreodată de inhibiții și nu ai încredere în senzualitatea ta, explorarea chakrei tale sacre îți poate aduce mari beneficii.” Natalie Southgate Chakra sacrală – sau Svadhisthana în sanscrită – înseamnă „dulceață” sau „propriul loc”, „locul dulce”. Aceasta face aluzie la binecuvântarea senzuală a unei chakre sacrale trezite, dar mai pe larg la

Când ai mers cu picioarele goale pe pământ ultima dată? Îți amintești?  Realitatea modernă este cu pantofi cu talpă de cauciuc, pentru majoritatea dintre noi. Dar noi nu așa am fost creați de Inteligența Supremă, ci am fost creați să fim mereu conectați la pământ și astfel să beneficiem de o împământare continuă. Lipsa împământării

Recunoştinţa – Meditaţie ghidată

Recunoştinţa – Meditaţie ghidată. “Celui care este recunoscător i se va da şi mai mult decât are. Iar celui care nu este recunoscător, i se va lua şi ce are”.  Principiul acţiunii și reacţiunii Recunoştinţa are la bază un principiu ştiinţific, enunţaţ de Newton, cunoscut sub numele de Principiul acţiunii și reacţiunii. Mai simplu spus, de fiecare dată când vei da ceva, vei primi

Beneficiile cărților de colorat pentru adulți împotriva stresului și anxietății. Îmi amintesc cu o oarecare nostalgie cum adesea calătorind in Elveția in drum spre cursurile de Yoga îmi goleam mintea si mă relaxam colorând Mandale… așa mă simțeam eu bine. Și culmea, ce era mai fascinant și de apreciat era că nimeni nu îmi arunca

Respirație abdominală (diafragmatică). Conduc liniștită si mă bucur că traficul este mai lejer decât m-as fi așteptat la ora asta. Ascult o melodie si in gând mă pregătesc pentru întâlnirea la care voi ajunge in câteva minute. Brusc, un BMW X5 alb îmi taie calea. Wow! Si frânează in același timp…. Piciorul mi se înfige in pedala

Tagged under: ,

Obezitatea este contagioasă – Te întrebi de ce te îngrași, de ce nu mai ai talia de altădată? Știi vorba aceea: prieteniile rele strică obiceiurile bune. Da, poate fi valabilă și în acest caz. Aruncă o privire la prietenii tăi! Hmmm, e de bine? Chiar prietenii apropiați îți pot influența greutatea. Ba chiar mai mult

Obezitatea și longevitatea femeilor în vârstă, un subiect de mare interes! Nu o văzusem de mult timp. O știam tânără și suplă. Recunosc, nu am luat în calcul anii care au trecut și am avut un șoc. Nu am recunoscut-o pe bunica Mariei. În prezent suferă de obezitate. Azi puțin, mâine încă atât și drumul

Efectele periculoase ale privării de somn – Am un proiect de finalizat până mâine și încă mai am multe de făcut. A, nici nu mă gândesc să nu-l finalizez la timp. Cu siguranță voi sta până târziu în noapte să lucrez. Eventual dorm puțin mai mult dimineață. Doar nu o fi foc dacă nu dorm

Tagged under: ,

Optimismul protejează împotriva efectelor inflamatorii ale stresului – Un studiu dublu-orb controlat cu placebo, realizat la Universitatea din Londra (2009), a găsit o asociere pozitivă puternică între optimism și răspunsurile la anticorpi. Concluzia a fost că optimismul combate creșterile în inflamație provocate de stres și stimulează efectele adjuvante ale stresului acut. De câte ori mă