Putem spune că aceste noi tendințe în materie de wellness reprezintă o pârghie prin care orașele balneare românești pot readuce la suprafață imaginea caracteristică perioadei anilor 1850-1940. Prin intermediul consumatorilor de astfel de servicii, se poate ca economia locală să sporească, diminuând treptat dependența față de politicile statului. O serie de alte orașe balneare au început în cadrul acestei perioade de revival să se orienteze și către acest sector. Studiile arată că, deși pe plan internațional numărul consumatorilor de servicii wellness este încă destul de mic, profitabilitatea acestui sector este extrem de mare.
Până în prezent, numeroase orașe cu specific termal din Europa s-au orientat către furnizarea de astfel de servicii. Popularitatea sectorului spa crește nu numai în orașele termale, ci și în alte locuri cum ar fi centre urbanizate și destinații turistice fără resurse balneare – minerale sau termale. De asemenea, este interesant cum se observă tendința hotelurilor de a investi în astfel de facilități, spa-urile contribuind la prosperitatea afacerii.
O altă latură complementară sectorului wellness care ia amploare în ultima perioadă constă în tratamentele anti-îmbătrânire. Adesea, orașele balneo investesc în produse dermato-cosmetice care contribuie la sedimentarea unui brand local, oferind palete largi de tratamente pentru a combate aceste probleme, Franța și orașele sale termale fiind cele mai bune exemple în acest sens (Vichy, La Roche Posay).
AUTOR
arh. Ica PAPARI
Explorator Wellness Virtual