/
/
PARTICULARITĂȚILE SECTORULUI WELLNESS

PARTICULARITĂȚILE SECTORULUI WELLNESS

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
masaj spa relax dreamstime xxl 54059738 mica 1024x683 1
PARTICULARITĂȚILE SECTORULUI WELLNESS

Particularitățile sectorului wellness stau, în primul rând, în profilul turistului, care se diferențiază foarte clar de ceilalți consumatori de servicii balneare. Diferențele sunt foarte variate, pornind de la venitul lunar, vârstă și durata sejurului, până la așteptările sale în materie de servicii turistice și experiențe complementare tratamentelor balneare. Prin urmare, aceste diferențe conduc către imaginea orașelor termale din prima jumătate a secolului XX, unde se discută de o societate cosmopolită, care caută mult mai mult decât eficiența tratamentelor medicale.

Consumatorii de astfel de servicii sunt, în general, oameni care încă nu au ajuns la vârsta de pensionare, au locuri de muncă foarte dinamice, cauzatoare de stări de stres, care le generează un venit lunar peste medie. Aceștia au, preponderent, un număr limitat de zile de concediu, motiv pentru care un sejur de acest tip are o durată de maximum o săptămână. Adesea, ei pot solicita astfel de vacanțe pentru o durată mai scurtă, spre exemplu – un weekend prelungit.

Studii anterioare realizate de International Spa Association (ISPA) și de PricewaterhouseCoopers (PwC)1, au pus în lumină faptul că generația Millennials ar putea fi cel mai potrivit public țintă al terapiilor wellness

Aceștia subliniază faptul că oamenii născuți între 1980 și 1997, în proporție de 56% au vizitat deja un spa în anul precedent studiului. Acest rezultat marchează o schimbare importantă în această industrie, moment în care cei de la PwC au menționat ca aceștia (generația respectivă) vor fi cei mai mulți consumatori de servicii spa pentru mulți ani de acum înainte2. Același studiu arată faptul ca 83% dintre millennials merg de până în 5 ori pe an la un spa, unde petrec câteva ore. Durata scurtă este datorată și de prețurile destul de ridicate ale acestor terapii; totuși, în ciuda acestui inconvenient, tinerii sunt mai deschiși spre a investii banii câștigați în experiențe, și nu în obiecte materiale.

Așadar, analizând aceste date, putem spune că avem doua grupuri țintă în ceea ce privește consumatorul de servicii spa, un grup convențional (+35 ani) și unul mai dinamic (<35 ani), aflat într-o continuă schimbare

Specialiștii în domeniul SPA atrag atenția asupra faptului că pentru ca un astfel de business să funcționeze, cel mai important este ca direcția centrului respectiv sa fie foarte clara, să respecte un concept personalizat, fără să încerce să ofere o gamă extrem de largă de servicii pentru toate categoriile sociale.

Pentru ca un oraș balneo, bogat în izvoare de ape termale și/sau minerale sa fie atractiv, trebuie să ofere o serie de alte elemente complementare serviciilor medicale, wellness sau recreaționale. Pe lângă tratamente balneare, vizitatorii apreciază și diverse resurse naturale cu proprietăți curative, reputația medicală, tradițiile și obiceiurile specifice și patrimoniul cultural și arhitectural3.

AUTOR

arh. Ica PAPARI

ica.papari@gmail.com

SURSE:

1 – INTERNATIONAL SPA ASSOCIATION, 2016 „New ISPA Research Released for 2016”, Disponibil online pe siteul: https://experienceispa.com/;

2 – „ISPA study: now is the time to focus on younger spa-goers” în Revista SpaBusiness, Nr. 4, octombrie 2016;

3 – ERFURT Patricia J., 2011, „An assessment of the role of natural hot and mineral springs în health, wellness and recreational tourism”, Teză doctorat; Universitatea James Cook, Townsville, Australia;

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Motiv respingere *

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *