/
/
Piata hoteliera spa

Piata hoteliera spa

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
Piata hoteliera spa
spa sign in front of tropical beach

Hotel Spa, la noi

Ce se spune prin Targ? (Romhotel 2012). Hotelierii recunosc o profitabilitate pe spa, doar daca considera totalul: hotel plus spa. Ei nu cred ca acest business poate sa le aduca si un plus de profit.

De ce isi fac hotelierii spa? Cei mari, pentru ca asa le cere legislatia, sa ofere astfel de servicii. De ce le construiesc la subsol, aproape fara exceptie? Din acelasi motiv, nu cred in spa, nu cred ca spa-ul este generator de profit si aloca spatiile “mai bune” altor servicii.

Cei mici – pensiuni, hoteluri de 2-3*? Nu stiu. Pentru ca au si altii si exista cerere in crestere de servicii spa? Pentru ca au putut/ pot accesa fonduri europene? Corect. Dar de ce sa dispui atunci 7 saune, jacuzzi, pe un spatiu egal ca dimensiune cu sptiul pe care un hotel de lux 5* intr-o zona de mare interes turistic a lumii, cu mai mult de 400 de camere ( pretul pe camera de hotel variind intre 300 – 1200 euro/noapte), isi dispune saunele si alte facilitati umede reci (in acelasi numar, tot de 7), plus vestiare si alte spatii necesare operarii unor asemenea facilitati. Spa-ul nostru a uitat de acestea, si acum se gandesc cum pe un spatiu mic mic sa faca un vestiar.

Mai trebuie facut loc si pentru receptie si chiar gym-ul e printre saune, asa s-a nimerit. Si-ar dori sa ofere si masaj. “Acolo”, celelalte zone – pentru masaj, alte tratamente, receptie, alte vestiare, studio fitness sunt la alte nivele (de cladire), perfect proportionate si dispuse intr-un flux corect care sa asigure confort atat pentru consumatori dar si pentru operatori. Ah, “aici nu e ca acolo”! De acord, fiecare proiect de succes are la baza un plan bine pus la punct si trebuie sa plece de la conditiile fiecarei locatii in parte. Unde oare s-a gresit?

Pentru partea cu profitabilitatea, trebuie sa va contrazic. Cine stie acest business a scos cifre pe pozitiv chiar pe criza. Cine? Eu va prezint cifrele americanilor, date publicitatii de ISPA.

S.U.A. Spa

  2010 (sfirsit de an) 2011 (sfirsit de an) % variatie
Venituri $ 12.8 miliarde $ 13.4 miliarde +4.5 %
Nr vizite 150 milioane 156 milioane +4.1 %
Locatii 19.900 19.850 -0.4%
  2011 (luna Mai) 2012 (luna Mai) % variatie
Total angajati 338.600 339.400 +0.2%
Full-time 149.200 163.100 +9.3%
Part-time 134.200 128.500 -4.3%
Contract 55.200 47.800 -13.4%
Suprafata 70.6 milioane m2 71.53 milioane m2 +0.8%

*Preturile au ramas stabile.

Asadar, veniturile au inregistrat cresteri (mult mai modeste decit in anii dinainte, dar sunt pe pozitiv), la fel si numarul vizitelor. S-au inchis doar 50 de locatii pe fondul crizei, dar s-a inregistrat o foarte usoara crestere a suprafetei construite de spa. Numarul angajatilor full-time a crescut in comparatie cu part-time si freelance, semn ca economia se redreseaza.

83 % dintre spauri au spus si ce strategii au folosit. Eu nu le divulg pentru ca stiu ca replica, si sunt de acord, e aceeasi: “aici nu e ca acolo”. Noi trebuie sa gasim strategii proprii si trebuie sa repet – se pleaca de la conditiile fiecarei locatii in parte, in felul acesta nu dam gres. Si oriunde v-ati impiedica, intrebati-i pe cei cu experienta in spa?

Maria Rendes – Spa Consultant

Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com

SpaGuide by Maria Rendes

Cu drag,

Maria Rendes

Spa Consultant Colaborator

Email: office@desprespa.ro
Piata hoteliera spa
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Maria Rendes

Maria Rendes

Spa Consultant Colaborator

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *